Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun har mange kvaliteter men dessverre er hun veldig dømmende hva gjelder alkohol. Hun er ikke avhold, hun er bare litt allergisk om hun får for mye. Vi kom nylig hjem fra ferie og dengang mente hun at jeg ikke skulle kjøpe "alkoholkvoten" min på flyplassen, hun mente at det ble for tungt å bære. Hun fikk meg faktisk til å la være å kjøpe kvoten min, strenge blikk og så videre. Jeg vet ikke om jeg er helt komfortabel med disse dømmende blikkene hun gir meg. Merker dømmende blikk fra henne hver gang alkohol nevnes. 

Nå ønsker hun ny ferie med meg, men jeg har ikke lyst til å bruke mer av min ferie på henne. Jeg har ikke så mye ferie og om jeg skal velge å bruke min fritid med en slik skinnhellig person, tenker jeg at jeg heller står over. 

Finnes det andre som har slike strenge venninner som ikke tåler at man kjøpe tax free kvoten engang?

Skjønner dere at jeg ikke ønsker å bruke 3 uker i sommerferien med henne? Hun har allerede begynt å planlegge. 

Hva gjør jeg?

Anonymkode: c7bff...053

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sier «Takk for at du tenkte på meg men jeg har ikke mulighet denne gangen.»

Høres ut som en slitsom venninne 😝

Anonymkode: ddbbe...8a0

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sier det som det er?

Anonymkode: 5de67...0a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun har mange kvaliteter men dessverre er hun veldig dømmende hva gjelder alkohol. Hun er ikke avhold, hun er bare litt allergisk om hun får for mye. Vi kom nylig hjem fra ferie og dengang mente hun at jeg ikke skulle kjøpe "alkoholkvoten" min på flyplassen, hun mente at det ble for tungt å bære. Hun fikk meg faktisk til å la være å kjøpe kvoten min, strenge blikk og så videre. Jeg vet ikke om jeg er helt komfortabel med disse dømmende blikkene hun gir meg. Merker dømmende blikk fra henne hver gang alkohol nevnes. 

Nå ønsker hun ny ferie med meg, men jeg har ikke lyst til å bruke mer av min ferie på henne. Jeg har ikke så mye ferie og om jeg skal velge å bruke min fritid med en slik skinnhellig person, tenker jeg at jeg heller står over. 

Finnes det andre som har slike strenge venninner som ikke tåler at man kjøpe tax free kvoten engang?

Skjønner dere at jeg ikke ønsker å bruke 3 uker i sommerferien med henne? Hun har allerede begynt å planlegge. 

Hva gjør jeg?

Anonymkode: c7bff...053

Du sier takk, men nei takk det passer ikke

Anonymkode: 88217...70c

AnonymBruker
Skrevet

Hahaah du tuller? Nordmenn altså. Hvorfor MÅ man alltid ha alkohol hele tiden??

Men si nei takk, jeg klarer meg ikke uten alkohol, så jeg blir her hjemme.

Anonymkode: d6349...570

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er dette i det hele tatt ett problem? Du sier selvsagt nei takk, det passer ikke. 

Hva angår kvote, hvorfor i alle dager lot du henne «bestemme» over det? Du er da voksen, skulle man tro. Vær tro mot deg selv, tåler hun ikke det så hva slags venn er hun egentlig?

Anonymkode: 1aeb1...ef5

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...