AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #21 Skrevet 19. mai 2023 Det kan ta tid å bli kvitt dette. Jeg har vært plaget i et år nå, men det begynner heldigvis å bli bedre. Jeg fikk også laget spesialtilpassede medisinske såler hos ortoped, det har hjulpet mye. For de akutte plagene anbefaler jeg varmt fotbad, massasje og to Ibux. Anonymkode: 72496...bc2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #22 Skrevet 19. mai 2023 Jdz skrev (44 minutter siden): Varmt fotbad og fotmassasje kan lindre. Ibuprofen kan hjelpe mer akutt enn Voltaren, men usikker på hvor lurt det er å kombinere de to. VARMT FOTBAD??? NEI! fysioterapeuten min sa fotbad i kaldt vann med 4-5 isbiter oppi. Sitt med føttene i 5 minutter. Gjør dette hver dag. Etter hvert klarer du å øke med 5 min isbad. Pause 5 min. Før 5 nye minutter i isbad. Til slutt var jeg oppi 5 × 3 isbad med pauser i mellom. Kjøpte også treningskloss som fysioterapeuten hadde, for å gjøre øvelser. Kjøpte på nettet fra Tyskland. Må tenk på hvor det var. Husker ikke nett stedet akkurat nå. Var også til fysioterapeut og tok trykkbølgebehandling. Pinte meg igjennom det. Fysioterapeuten sa det kom til å ta et år å bli frisk. Det stemte. Kjenner det i dag etter travle dager på jobb, med mye gåing og ståing i flere timer at smertene ligger på lur. kundene som bestemmer når jeg kan ta pauser. Tok isbad av føttene sist uke. Klarte kun 5 min. Det var så ubehagelig og ut av trening. Men smertene forsvant og mindre "hoven" Prøv det!! Anonymkode: e580c...5d1
sørlands-jenta Skrevet 19. mai 2023 Forfatter #23 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): VARMT FOTBAD??? NEI! fysioterapeuten min sa fotbad i kaldt vann med 4-5 isbiter oppi. Sitt med føttene i 5 minutter. Gjør dette hver dag. Etter hvert klarer du å øke med 5 min isbad. Pause 5 min. Før 5 nye minutter i isbad. Til slutt var jeg oppi 5 × 3 isbad med pauser i mellom. Kjøpte også treningskloss som fysioterapeuten hadde, for å gjøre øvelser. Kjøpte på nettet fra Tyskland. Må tenk på hvor det var. Husker ikke nett stedet akkurat nå. Var også til fysioterapeut og tok trykkbølgebehandling. Pinte meg igjennom det. Fysioterapeuten sa det kom til å ta et år å bli frisk. Det stemte. Kjenner det i dag etter travle dager på jobb, med mye gåing og ståing i flere timer at smertene ligger på lur. kundene som bestemmer når jeg kan ta pauser. Tok isbad av føttene sist uke. Klarte kun 5 min. Det var så ubehagelig og ut av trening. Men smertene forsvant og mindre "hoven" Prøv det!! Anonymkode: e580c...5d1 Hadde du mye smerter i 1 år?😵 det klarer eg ikke våkner 5-6 ganger hver natt med sinnsyke smerter
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #24 Skrevet 19. mai 2023 sørlands-jenta skrev (1 minutt siden): Hadde du mye smerter i 1 år?😵 det klarer eg ikke våkner 5-6 ganger hver natt med sinnsyke smerter Nei jeg gikk med smerter i 7 mnd før jeg søkte hjelp. Fysioterapeuten sa jeg kom ikke til å bli helt bra før det hadde gått 1 år fra første behandling. Han fikk rett Anonymkode: e580c...5d1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #25 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): VARMT FOTBAD??? NEI! fysioterapeuten min sa fotbad i kaldt vann med 4-5 isbiter oppi. Sitt med føttene i 5 minutter. Gjør dette hver dag. Etter hvert klarer du å øke med 5 min isbad. Pause 5 min. Før 5 nye minutter i isbad. Til slutt var jeg oppi 5 × 3 isbad med pauser i mellom. Kjøpte også treningskloss som fysioterapeuten hadde, for å gjøre øvelser. Kjøpte på nettet fra Tyskland. Må tenk på hvor det var. Husker ikke nett stedet akkurat nå. Var også til fysioterapeut og tok trykkbølgebehandling. Pinte meg igjennom det. Fysioterapeuten sa det kom til å ta et år å bli frisk. Det stemte. Kjenner det i dag etter travle dager på jobb, med mye gåing og ståing i flere timer at smertene ligger på lur. kundene som bestemmer når jeg kan ta pauser. Tok isbad av føttene sist uke. Klarte kun 5 min. Det var så ubehagelig og ut av trening. Men smertene forsvant og mindre "hoven" Prøv det!! Anonymkode: e580c...5d1 Nettplassen Amazone var det. Legger med bilde av treningsklossene. Anonymkode: e580c...5d1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #26 Skrevet 19. mai 2023 Jeg hadde smerter i et års tid. Tøyeøvelser som jeg fikk av osteopat gjorde det bedre, i dag holder jeg det i sjakk med å bruke Birkestocks hjemme, og Hoka-sko i alle situasjoner ellers 😅 Brukte bunadskoene da jeg gikk i 17.mai-tog, de røk raskt av etter det til fordel for joggeskoene 😜 Jeg vet det gjøres inngrep på Kalnes som er ganske effektive der man er raskt tilbake igjen, og vurderer det nå, rett og slett fordi jeg ønsker å kunne bruke andre sko innimellom 😂 er nå tre og et halvt år siden jeg fikk det, og har det egentlig ganske bra så lenge jeg er steng med sko-regimet mitt. Anonymkode: fb752...a1a
Jdz Skrevet 19. mai 2023 #27 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): VARMT FOTBAD??? NEI! Anonymkode: e580c...5d1 Oi da, beklager. Jeg fikk dette rådet av legen min og av ortoped, og leser du for eksempel Lommelegen og andre nettsteder så er rådet gjengitt der også. Og det har fungert bra for meg. Men hadde du ikke vært anonym skulle jeg selvsagt fått dette rådet godkjent av deg på forhånd, før jeg delte det. Beklager det.
thinkywinky Skrevet 19. mai 2023 #28 Skrevet 19. mai 2023 Gå til fysio og få øvelser (strekking av leggmuskel og tåhev fra høyde anbefales - Google og begynn i dag). Varier skotøy eller bruk såle. Strassburg-sokk om natta hjalp meg veldig, samt la foten/føttene hvile så ofte du kan. Rull på triggerpunktball, kan også hjelpe å ise ned, eller å rulle over fryst flaske. Jeg er på bedringens vei nå, men fysioen sa jeg måtte forvente å gjøre øvelser i månedsvis for å styrke senen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå