Gå til innhold

Er "alle" babyer/småbarn musikalske?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spør fordi gutten vår på snart 14 måneder er så interessert i musikk. Han har nikket til takta siden han var ganske så liten baby, han elsker når folk spiller gitar for ham (og han prøver selv også😂), og han har begynt å synge flere av favorittsangene sine (typisk Fantorangen sine hits, som ogabogaboga og pyttpyttpott). Tenkte ikke over at han var særlig musikalsk først og at det bare er sånn babyer gjør, men det har blitt flere og flere kommentarer på det, så derfor lurer jeg 😊

Anonymkode: f2969...b16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Guttungen var glad i musikk, men jentungen (minste barnet) er helt hekta. Hun danser og nynner og synger (med hendene). Hører hun noe som ligner melodi, begynner hun å danse. Spør om musikk fra sekundet hun står opp. Hun er 14 mnd også.

Jeg tror de fleste er glade i musikk, men noen er bare helt frelst av det. 🙈

Anonymkode: 1e283...019

AnonymBruker
Skrevet

Likt her bortsett fra at han ikke snakker, så synger ikke enda. Men ja, barn flest elsker sang og musikk. 

Anonymkode: b5316...6ed

AnonymBruker
Skrevet

De fleste barn elsker musikk, men ikke alle er musikalske. Mitt barn er ganske tonedøv. Ikke noe absolutt gehør der altså. Datteren til en venninne, venninnen er veldig musikalsk, treffer alle toner perfekt. 

Anonymkode: 9a4e2...4ad

• Liker 2
Skrevet

Mine er ganske musikalske, det ene barnet mer enn det andre. Det aller mest musikalske barnet har sunget rent siden hun var rett over året. God rytme og umiddelbar reaksjon på musikk. Begge er glade i å danse, men dansing ligger ikke like mye til familien 🙈 vi får se hvordan de utvikler seg! 

AnonymBruker
Skrevet

Min på 15mnd elsker også musikk, som jo også jeg og de fleste andre mennesker gjør! Det er vel heller unormalt om en ikke liker musikk, hehe😆 Men at din er ekstra musikalsk, det høres det jo ut som😊 Min synger ikke, bare danser og nikker.

Anonymkode: 6de2d...16d

AnonymBruker
Skrevet

Treåringen har alltid likt musikk, men er både tonedøv og uten rytmesans🤣 Det viser seg at han faktisk synger likevel, nå som vi kan kjenne igjen ordene i sangen🤪

Dette forklarer også hvordan han tidligere klarte å danse til all slags musikk. Det er lettere om man ikke følger musikken så nøye.

Anonymkode: 16c40...8c8

AnonymBruker
Skrevet

Fint at dere foreldre ikke er helt blåst og klarer å høre når barnet deres er tonedøvt.

Ingenting er verre å høre på enn barn som har blitt fortalt at de synger som superstjerner, og så synger de så falskt.

Det er bare en liten prosent som synger rent som barn, de fleste synger falskt med pipestemme

Anonymkode: a8ddb...f70

Skrevet

Min sønn var ikke noe spesielt opptatt av musikk som baby/barn.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...