AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #1 Skrevet 19. mai 2023 Vi er begge 28 og har vært sammen i snart 6 år. Vi bor sammen men er ikke gift og har ingen barn, og nå har jeg blitt veldig usikker på om jeg noen gang vil gjøre disse tingene med ham. Jeg er veldig glad i ham, og jeg vet at han elsker meg, men ofte føles vi mer som venner enn som kjærester. Vi kysser og koser i hverdagen, men sexlivet er dødt og det har det vært lenge. Vi har i flere år snakket om at vi burde hatt sex oftere, og vi har prøvd å få til dette, men det blir ikke bedre. På grunn av mange harde avvisninger tidlig i forholdet har jeg litt vanskelig for å ta initiativ til sex og lysten min har blitt mindre. Han tar heller (så godt som) aldri initiativ. I det siste har jeg ikke hatt lyst til å ha sex med han i det hele tatt, mye fordi jeg ikke føler meg sett eller satt pris på i forholdet. Nå har jeg oppdaget at jeg faktisk har lyst på sex innimellom - bare ikke med han. Tror dere det er mulig å komme tilbake fra dette? Er det mulig å se hverandre igjen slik man gjorde da man var nyforelsket, og få sexlivet opp på beina igjen? Jeg lengter etter å bli begjært og å kjenne ordentlig lyst igjen, og jeg lengter etter å være med noen som får meg til å føle meg fantastisk og deilig. Tanken på å skulle gjøre det slutt skremmer meg (tenk om jeg angrer? Eller tenk om jeg aldri kommer til å finne noen som er en bedre match for meg? Tenk om alle problemene jeg tror hører til forholdet kun er mine egne indre demoner?), men risikoen for å aldri igjen skulle få oppleve de gode følelsene av forelskelse, begjær og gjensidig beundring er jo også skremmende. Jeg kjenner også stresset som kommer ved at jeg nærmer meg 30 og at jeg en dag har lyst på barn. Hva tror dere, er det mulig å komme tilbake? Og har dere noen råd til hvordan? Anonymkode: 4a058...b26
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #2 Skrevet 19. mai 2023 Vanskelig å gi gode råd her. Generelt må alle forhold jobbes med, og min erfaring er at et godt sexliv etter flere år og barn sammen (gjelder ikke dere) også må jobbes med. Å jobbe med slikt kan og har gitt gode resultater. Hos dere tenker jeg at spørsmålet ligger litt i verdien av det dere har i dag? Er det verdt å jobbe for? Hvis du ikke følte tidspress og var sikker på at du kunne fått en ny, flott kjæreste, ville du gått på dagen da? Eller ville du nølt med å gi slipp på han du har nå fordi du er oppriktig glad i han og ikke vil miste han? Når du vet dette vet du bedre om forholdet er verdt å kjempe for. Neste steg er enten å gå eller å jobbe for forholdet. Hvis du ønsker å jobbe for forholdet må du ta opp med han at dere har et reelt problem som faktisk kan ødelegge forholdet hvis ingenting gjøres, så må han være villig til å snakke om og jobbe med problemet. Jeg anbefaler å se på mulighetene for parterapi evt sexolog. Lykke til! Anonymkode: 7d824...093
Andro Skrevet 19. mai 2023 #3 Skrevet 19. mai 2023 Når to ungdommer mangler lyst så er det noe grunnleggende galt mellom dere, tenker jeg. Dere må ta en skikkelig alvorsprat, og lage en plan. Er dere ikke enige eller den ene svikter så er det over og ut.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #4 Skrevet 19. mai 2023 Jeg synes dette høres ut som en typisk situasjon hvor man har møttes ganske unge og blitt voksne i ulike retninger. Ingenting galt i det. Ville tatt magefølelsen veldig alvorlig. Anonymkode: 486c3...8ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå