Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og de ødelegger vårt flotte nabolag! Har dere hørt om at familier "tvangsflyttes"? 
Barna bråke, søpla flyter ++! 

Vurderer å flytte, men vi trives godt!

Kan vi klage til kommunen, og hva kan de om mulig gjøre med saken? 

Anonymkode: accf3...03a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommunal leilighet? Dere kommer ikke til å komme noen vei. På tide å flytte.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kondolerer så mye!!!

Vet hvordan det er. Man får ikke gjort noe, sånne drittfolk forandrer seg aldri og man får ikke tvangsflyttet dem heller. 🥺

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Basert på den overfloden av formasjon du har gitt, så føler jeg at jeg kan gi et svært godt svar om hva kommunen vil komme til å gjøre, og andre tips til dere.

Anonymkode: ed815...058

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Basert på den overfloden av formasjon du har gitt, så føler jeg at jeg kan gi et svært godt svar om hva kommunen vil komme til å gjøre, og andre tips til dere.

*informasjon 

AnonymBruker
Skrevet

Er så glad jeg ikke bryr meg så mye om hva naboen holder på med. Bortsett fra den forrige da, som sikta på oss med hagle når vi var i hagen. Dog alt annet etter det er ok

Anonymkode: 553ae...ae8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barn som bråker er noe vi er mange som må leve med. Søppel som flyter derimot er litt sært.

Er det virkelig søppel som flyter rundt, så kan er det bare å ta kontakt med kommunen. Her jeg bor har vi to pågående saker vedr. ulike tomter i nærheten som til og med har gått til politisk nivå, fordi søppelet flyter i så stor grad. De som bor der eier eiendommene, og begge eiere har nå fått dagsbøter over en lang periode. Sist vedtak er at kommunen tvangsrydder på eiernes regning.

Hvis vi snakker om at det flyter litt over rundt et felles søppelstativ er nok saken en annen, men ta det opp med kommunen/vel/borettslag eller lignende likevel.

Anonymkode: a9210...699

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Barn som bråker er noe vi er mange som må leve med. Søppel som flyter derimot er litt sært.

Er det virkelig søppel som flyter rundt, så kan er det bare å ta kontakt med kommunen. Her jeg bor har vi to pågående saker vedr. ulike tomter i nærheten som til og med har gått til politisk nivå, fordi søppelet flyter i så stor grad. De som bor der eier eiendommene, og begge eiere har nå fått dagsbøter over en lang periode. Sist vedtak er at kommunen tvangsrydder på eiernes regning.

Hvis vi snakker om at det flyter litt over rundt et felles søppelstativ er nok saken en annen, men ta det opp med kommunen/vel/borettslag eller lignende likevel.

Er den nederste der som stemmer, vi var bare ikke plaget med slikt før de kom! 😳 

Er ikke en bilkirkegård, ennå! 😅

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Er så glad jeg ikke bryr meg så mye om hva naboen holder på med. Bortsett fra den forrige da, som sikta på oss med hagle når vi var i hagen. Dog alt annet etter det er ok

Anonymkode: 553ae...ae8

Haha, du virker som en veldig, veldig behersket og rolig person ❤️ Skulle gjerne hatt deg som nabo, selv om jeg ikke kan klage stort over de jeg har nå - og tviler på de har mye å utsette på meg heller, her jeg bor alene og kaster en liten restavfallspose eller to i måneden og kun hører på lyd i hodetelefoner 😂

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er den nederste der som stemmer, vi var bare ikke plaget med slikt før de kom! 😳 

Er ikke en bilkirkegård, ennå! 😅

Nei, det er jo enda godt da, på en måte, samtidig ikke, for da har dere nok ikke den utveien (enda).

Men, jeg ville likevel dokumentert mye, å ta et bilde eller to tar ikke lange tiden. Hold ut, og det vil nok endre seg over tid, særlig om dere er flere som går sammen og klager, og de har kommunal leilighet eller lignende.

Her jeg bor er vi veldig samstemte og selv om vi er fire husstander på noen større dunker, så er det aldri noe søl. Hadde det blitt det, hadde vi raskt hatt et møte om det og presisert veldig tydelig hvordan vi ønsker å ha det. Hvis det igjen ikke hadde blitt fulgt opp, hadde vi sannsynlig satt opp kamera. Jeg tror man fint kan gjøre det med et såpass legitimt behov, bare det blir gjort etter alle regler.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, det er jo enda godt da, på en måte, samtidig ikke, for da har dere nok ikke den utveien (enda).

Men, jeg ville likevel dokumentert mye, å ta et bilde eller to tar ikke lange tiden. Hold ut, og det vil nok endre seg over tid, særlig om dere er flere som går sammen og klager, og de har kommunal leilighet eller lignende.

Her jeg bor er vi veldig samstemte og selv om vi er fire husstander på noen større dunker, så er det aldri noe søl. Hadde det blitt det, hadde vi raskt hatt et møte om det og presisert veldig tydelig hvordan vi ønsker å ha det. Hvis det igjen ikke hadde blitt fulgt opp, hadde vi sannsynlig satt opp kamera. Jeg tror man fint kan gjøre det med et såpass legitimt behov, bare det blir gjort etter alle regler.

Behov, eller formål ville kanskje datatilsynet kalt det. Uansett, de har mangt en veileder for slikt. Og ikke minst, det har en avskrekkende effekt. Så jeg ville vurdert det om det ikke ble en bedring, men dere må nok forsøke noen andre tiltak først. Som å levere brev til alle i fellesskapet (for å ikke peke ut noen, selv om alle nok vet hvem det gjelder).

AnonymBruker
Skrevet

Trenger naboen hjelp? Mener praktisk bistand i heimen, økonomisk hjelp? Sliter de psykisk? Prøv å være en god nabo

Anonymkode: 525c2...b5a

Skrevet

Kommunen kan gi pålegg om å rydde opp i forsøpling.
De gir i såfall advarsel, og så pålegg. De gir da tidsfrister som er i henhold hvilken risiko forsøplingen utgjør. Om ikke fristen overholdes kan de gi tvangsmulkt og/eller rydde opp for eiers regning.

Men de tvangsflytter ikke folk med mindre det er snakk om kommunal bolig da. Og da skal det være alvorlig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2023 den 20.58):

Og de ødelegger vårt flotte nabolag! Har dere hørt om at familier "tvangsflyttes"? 
Barna bråke, søpla flyter ++! 

Vurderer å flytte, men vi trives godt!

Kan vi klage til kommunen, og hva kan de om mulig gjøre med saken? 

Nei. 

Anonymkode: e32e5...bba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...