Gå til innhold

Hvordan bruker jeg migrenestift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest mye positivt om migrenestift å tenkte å prøve denne mot hodepine.

På apoteket fikk jeg en liten plastdings pakket inn i en blank pose uten bruksanvisning og pakningsvedlegg.

Jeg har skjønt at man skal gni stiften mot tinningen å man skal oppleve at mentolstiften har en kjølende og eventuelt lindrende virkning.

Da jeg prøvde begynte det straks å svi i øynene, tårene rant å jeg endte opp i dusjen med røde hovne øyne å en hodepine av en annen verden.

Hva gikk galt her tro?

AnonymBruker
Skrevet
NinaLisa skrev (11 timer siden):

Hva gikk galt her tro?

Anbefaler å spørre apoteket der du fikk stiften. 

Anonymkode: 477b0...c58

AnonymBruker
Skrevet

Du tåler kanskje ikke mentolduften? Uansett så er det der kun mentol, ikke noen medisin. At den kan virke bittelitt lindrende ved hodepina, ja kanskje. Men den vil ikke fjerne migrene.

Anonymkode: 7588c...923

Skrevet

Migrenestiften har ikke direkte effekt mot migrene, det eneste den gjør er å kjøle ned huden din. Mange synes det er lindrende med noe kjølig mot huden der de har vondt. 

Så du må bare prøve deg frem og smøre litt der du har vondt.  Jeg bruker den f.eks. i nakken når nakkesmertene som følger med hodepinen kommer.  Ikke i ansiktet. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjølende effekt og distraksjon kan gjøre at du opplever at du ikke kjenner smerten like godt. Kanskje du smørte for nærme øyet eller ikke tåler mentol? Så fikk du ubehag i stedet for distraksjon, du ble stresset og måtte gå i dusjen når du egentlig burde hvilt. Da fikk du motsatt effekt, du kjente smerten sterkere enn før.

Anonymkode: 8fea0...004

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv en kald klut i panne og nakke. Samme effekten. 

Anonymkode: 7d08e...8e6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...