Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... eller i det minste menn man trodde var snilel da man gikk inn i et forhold til dem.
Noen slutter å være snille på et tidspunkt, eller bare spilte snille i sjekkefasen, men det er en annen samtale.

• Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, så incels: skjerp dere hvis dere vil ha kjæreste. 

Anonymkode: 20a9e...977

AnonymBruker
Skrevet

Enig og enig. Jeg ser selv etter en snill mann

Anonymkode: 99e6a...f6a

• Liker 1
Skrevet

Ja

Skrevet

Har funnet verdens snilleste mann for ca 20 år siden og vi er fortsatt sammen:) 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette er riktig, og er fremdeles sammen med han som er ekte snill. Og da ex’en viste seg å være slem kvittet jeg meg med ham på dagen.

Anonymkode: 4e79d...1c9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva er "snill"? Gjøre hva du vil? 

Skrevet

Har alltid vært snill jeg (Dumsnill) er ungkar nå da 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vel noe i det, jeg kjenner jo drittsekker som har/har hatt kjæreste men de har jo i en startfase fått henne til å føle seg som den eneste jenta i verden som de vil gjøre alt for. De har ikke startet med å være drittsekker, de har vært ulver i fåreklær. Manipulert fra starten egentlig.

Jeg har vært sammen med noen "bad boys" eller alfahanner eller hva nå man ønsker å kalle det, og for en incel passer det vel rett inn i deres fortelling, at det bare er de som får damene imens nice guys finish last. Men de har vært snille som lam. At noen kan fremstå som litt cocky eller brå eller arrogante, betyr ikke nødvendigvis at de ikke er snille mennesker.

Jeg liker nok menn med stor selvtillit, men de må ha et enda større hjerte.

Anonymkode: 42b9e...ed2

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Og da ex’en viste seg å være slem kvittet jeg meg med ham på dagen.

Min ettertanke etter et dårlig forhold var: Forandret han personlighet, og ble slem etter hvert, eller var han slem hele tiden, men brukte lang tid på å vise sine "true colors"? Uansett - godt å være ferdig med.

Heller min gode, snille elsker ❤️ som har vært strøkent god hele veien - i alle år. 

Agaton skrev (21 minutter siden):

Snill er et minimum. Et fravær av slem, og et ønske om å gjøre andre godt. Være såpass bevisst sin egen adferd at man ikke skader eller sårer andre, i alle fall ikke med vilje. Genuin i godhet, ikke et spill, ikke manipulering, ikke for å oppnå noe.

Endret av Andro
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dêt er faktisk den viktigste kvaliteten i en mann for meg, at han er snill, respekterer meg og behandler meg pent, verdsetter meg og de rundt seg. Resten er det faktisk ikke så farlig med.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Just now, Andro said:

Min ettertanke etter et dårlig forhold var: Forandret han personlighet, og ble slem etter hvert, eller var han slem hele tidne, men brukte lang tid på å vise sine "true colors"? Uansett - godt å være ferdig med.

Heller min gode, snille elsker ❤️ som har vært strøkent god hele veien - i alle år. 

Snill er et minimum. Et fravær av slem, og et ønske om å gjøre andre godt. Være såpass bevisst sin egen adferd at man ikke skader eller sårer andre, i alle fall ikke med vilje. Genuin i godhet, ikke et spill, ikke manipulering, ikke for å oppnå noe.

Ok. Der er vi enige. Bra definisjon! 

Du har opplevd at menn slutter å være snille etter en stund? Så hypotesen da er at de kun er snille inntil de har fått det de vil? Så når hverdagen kommer, og man skal funke som et par - da slutter snillheten? Kjipe erfaringer i såfall!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Agaton skrev (8 minutter siden):

Nå leker du bare vrang. Alle vet at det ikke er definisjonen på snill. 

Definisjon på snill i norsk ordbok er

"Omtenksom, imøtekommende, mottakelig, myk, som en søster eller bror, god, kjærlig, godhjertet, moderlig, faderlig, varm, åpen, hyggelig, lyttende, tillitsfull, elskverdig, hjertelig, vennlig" 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den engelske definisjonen

Kind: Considerate, helpful, mild, gentle, loving, affectionate, of a good and benevolent nature; as a person; kind and loving person 

• Liker 2
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå leker du bare vrang. Alle vet at det ikke er definisjonen på snill. 

Definisjon på snill i norsk ordbok er

"Omtenksom, imøtekommende, mottakelig, myk, som en søster eller bror, god, kjærlig, godhjertet, moderlig, faderlig, varm, åpen, hyggelig, lyttende, tillitsfull, elskverdig, hjertelig, vennlig" 

Takk. Nei, det var genuint. Bakgrunnen for spørsmålet er at jeg opplever kategoriseringer som snill og slem er svært subjektive og kontekstuelle. Eks: "hun var slem mot meg" mens jeg egentlig mener "vi var uenige og kranglet og jeg er sur på henne". 

Endret av Agaton
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Snille damer får hvertfall ikke kjærese, kun fuckboys. 

Anonymkode: 28cb2...894

Er glad for å ikke måtte involvere meg med horebukker :) Det er i stor grad et valg!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snille damer får hvertfall ikke kjærese, kun fuckboys. 

Anonymkode: 28cb2...894

Det er stor forskjell på å være snill og det å være naiv. Jeg anser meg selv som snill, men jeg visste hele veien hva jeg ville og ikke ville, så jeg har sluppet unna «fuckboys». Lar meg ikke lure av sjarmerende oppførsel og utseende, og har full kontroll på egen seksualitet.

Anonymkode: 4e79d...1c9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Lar meg ikke lure av sjarmerende oppførsel og utseende

👆 This!

May the lovebombers be the suicidebombers eller noe i den dur.

• Nyttig 1
Skrevet
Agaton skrev (2 timer siden):

Du har opplevd at menn slutter å være snille etter en stund? Så hypotesen da er at de kun er snille inntil de har fått det de vil? Så når hverdagen kommer, og man skal funke som et par - da slutter snillheten? Kjipe erfaringer i såfall!

Kipt nok til at jeg aldri stiller meg åpen for en slik type relasjon igjen. Ever.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min eks viste seg etter vært til å være en type som kun tenkte på seg selv, han sa til og med: «jeg gjør hva jeg vil, når jeg vil». Og dette var etter vi hadde fått barn! Og jeg forstod jo at han hadde total mangel på empati(klarte ikke å se saken fra min side). Og jeg vet ikke om det gjør han til en bad guy eller bare et offer for en dårlig oppdragelse? 

Anonymkode: 242f2...474

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...