Gjest Pottetrener Skrevet 7. januar 2006 #1 Skrevet 7. januar 2006 Og da mener jeg såklart om noen av deres barn har prøvd denne? http://www.eurotoys.dk/main/index.asp?site=324&vn=20-0c6411 Hva synest dere om den?
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2006 #2 Skrevet 7. januar 2006 Mine barn har ikke prøvd den. Jeg syns at barn skal lære seg å gå på do når de skal lære seg å gå på do.
Gjest vimse Skrevet 7. januar 2006 #3 Skrevet 7. januar 2006 Enig med evelina. De fleste lærer seg vel at de skal holde seg i kanten for ikke å dette nedi, og en krakk til å sku inntil doen, så går det vel fint?
jolie Skrevet 7. januar 2006 #4 Skrevet 7. januar 2006 Min mening: bortkasta penger. Er ikke så glad i potte heller, jeg, da jeg er så pertentlig at jeg foretrekker å holde bæsjen enten nedi do eller i bleia - ikke at den skal gå omveien via en plastbeholder. Kjøp heller en doring som ungen kan bruke i starten av dokarrieren sin.
marta Skrevet 7. januar 2006 #5 Skrevet 7. januar 2006 Ser ikke noe galt i den gode gamle potten heller jeg, da Hadde vertfall ikke noe problem med den. Og så er den så liten at jeg bare kunne dytte den under bederomsbenken når den ikke var i bruk. Den er sikkert ikke dum den fisher price heller, men ser ikke helt behovet for å ha en "minido" når man da heller kan bruke en vanlig doring og krakk
Gjest LoisLane Skrevet 7. januar 2006 #6 Skrevet 7. januar 2006 Dette hadde ikke jeg brukt penger på. Noen som har prøvd den, da?
Rusket Skrevet 7. januar 2006 #7 Skrevet 7. januar 2006 Det er jo ikke noe i veien med potte, men jeg tror jeg heller ville kjøpt en vanlig potte jeg til 80 kr. Eller en slik do-ring. Har begge deler her, og han bruker fortsatt potta mye han selv om han har vært bleiefri snart ett år. I barnehagen går han på vanlig do, samme alle andre steder og. Her og om han vil. Potta er kjekk å ha med i bilen på lange turer, er ikke alltid han må bæsje på de mest praktiske stedene. Den er og kjekk på hytteturer, teltturer osv.
Gjest Enila i.i Skrevet 7. januar 2006 #8 Skrevet 7. januar 2006 Datteren min fikk en sånn i julegave. Hver gang barnet "gjør noe" i potta kommer det en fanfare-melodi. Det blir stas å sitte på potta da vettu
marta Skrevet 7. januar 2006 #9 Skrevet 7. januar 2006 Datteren min fikk en sånn i julegave. Hver gang barnet "gjør noe" i potta kommer det en fanfare-melodi. Det blir stas å sitte på potta da vettu ← Morsomt...men det er da ikke normalt? Jeg forstår dette her med motivasjon og greier, men det er da vel ingen som får fanfare for å slippe noe ned i do? :klø:
Martha Stewart Skrevet 8. januar 2006 #11 Skrevet 8. januar 2006 Jeg ser at det kan være et poeng med en slik potte hvis man har et barn som vegrer seg helt for å slutte med bleier. Det er ikke sunt å f.eks bruke bleier helt opp i 5-års alderen, med tanke på urinveisinfeksjon. Kjenner en liten jente som hadde en slik potte og for henne ble det ihvertfall veldig lystbetont å bruke den!
LilleMy Skrevet 8. januar 2006 #12 Skrevet 8. januar 2006 Min datter på 20 måneder synes det er lystbetont nok å gå på do - og det uten en ekstra do-ring. Det har hun gjort siden hun var 1,5, ogV I gir henne en liten oppmerksomhet (SÅ FLINK!) hvis hun gjør noe der hun sitter. Og det gjør hun stadig vekk!
Gjest EvaL Skrevet 9. januar 2006 #13 Skrevet 9. januar 2006 Nei, en slik potte ville jeg ikke ha brukt penger på. Da skulle jammen barnet mitt ha vært stort og ordentlig vegret seg for å slutte med bleier. De aller fleste barn takler overgang til normal do på helt grei måte, uten at man behøver å gå veien om en potte. De fleste barn blir tørre i alderen 2 1/2 - 3 1/2 år, men noen må bruke bleier også i 4-5 års alder uten at dette er noe foreldrene kan lastes for.
La Guapa Skrevet 9. januar 2006 #14 Skrevet 9. januar 2006 Datteren min fikk i julegave.Hun er 1,5 år. Vi tok av bena og setter bare ringen på do.Hun tisset første gang hun satt på den! Flott potte!
Potetoline Skrevet 9. januar 2006 #15 Skrevet 9. januar 2006 Dyrt tullball som kommer under katagorien "hva foreldre tror barna deres må ha, men som de overhodet ikke trenger"! Mye bedre å lære dem å gå rett på do. Da slipper man¨å ta det i flere etapper.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2006 #16 Skrevet 10. januar 2006 Til alle bedrevitere som syns at potte er noe tull som ingen unge virkelig: Det kan være mange grunner til å bruke potte. Det kan være at man ikke har doen veldig lett tilgjengelig i huset. Det er ikke bare bare å gå ned kjellertrappa i betong for hver gang man tror jenta på 2 vil på do. I tillegg skal gutten på 3 passes på, enten i en annen etasje eller man må ta han med ned på doturen. Kjøp potta hvis du har lyst på den og ikke bry deg om alle som syns det ikke er "pedagogisk riktig"!!! Mor til 3 (har to unger som aldri har hatt problemer med å gå på do og en som er livredd doen).
Potetoline Skrevet 10. januar 2006 #17 Skrevet 10. januar 2006 En helt vanlig potte til ca 80 kroner gjør da akkurat samme nytten som tronen!
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #18 Skrevet 29. mars 2006 min datter fikk den potta til jul. hadde fra før en potte som jeg brukte da jeg var liten. den var veldig lav og ikke noe god og sitte på. vi sluttet med bleie i januar i år og jenta syntes potta var kjempefin og god og sitte på. grunnen til at vi begynte med potte i stedet for do var at hun ikke er så veldig glad i og klatre. og skal man på do så må man jo stå på krakk og det syntes hun var farlig. har vært veldig forsiktig sånn helt siden hun lærte og gå. sluttet med bleie på dagen. tørr om natta og. selvfølgelig er potta verdt det. jeg syns den var fin fordi den var så høy at man slapp og sitte helt nedpå gulvet. lyden er ikke så stas. batteriene er døde og det spiller ingen rolle. bare det er trygt nok for henne og hun ikke tisser på seg så er vi alle fornøyde. super god potte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå