AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #1 Skrevet 19. mai 2023 Mitt første barn er 7,5 mnd. Jeg tenkte tidligere at jeg ville ha 3-4 år mellom de to barna jeg ønsker meg, men tenker nå at jeg heller vil ha to tette. Mannen er veldig gira, og jeg har sagt vi kan droppe prevensjon fra og med juli. Skulle nr. 2 sitte på første forsøk blir det 18 måneder aldersforskjell. At det blir slitsomt, hektisk osv. er jeg innstilt på... Det som plager meg er dårlig samvittighet overfor nr. 1. Dårlig samvittighet knyttet til at hun skal føle hun ikke er bra nok for meg, at jeg ikke skal kunne bruke all min tid på henne osv. Noen som har følt det samme, men så har det gått greit når man først har blitt gravid og ikke minst når nr. 2 er født? Tenker at fordelen med to tette er at de forhåpentligvis får masse glede av hverandre og at det kanskje ikke blir like vanskelig for nr. 1 når hun ikke har levd i mange år med mamma for seg selv? Anonymkode: 02d2e...c03
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #2 Skrevet 19. mai 2023 Tenk så heldig nr 1 er som har fått all deres oppmerksomhet i minst 18 mnd! Nr 2 vil aldri oppleve det og kommer alltid til å måtte dele oppmerksomhet Anonymkode: f32a3...00c 1
Andro Skrevet 19. mai 2023 #3 Skrevet 19. mai 2023 Det må du virkelig ikke kjenne på. Søsken er en gave. Ville hatt dårligere samvittighet om jeg venta for lenge, og lagde de alderskranglene som alle har med småsøsken. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #4 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenk så heldig nr 1 er som har fått all deres oppmerksomhet i minst 18 mnd! Nr 2 vil aldri oppleve det og kommer alltid til å måtte dele oppmerksomhet Anonymkode: f32a3...00c Den tanken har faktisk slått meg. Men jeg er selv lillesøster med en storebror som er 2,5 år eldre, og har aldri merket noe til det selv... Andro skrev (1 minutt siden): Det må du virkelig ikke kjenne på. Søsken er en gave. Ville hatt dårligere samvittighet om jeg venta for lenge, og lagde de alderskranglene som alle har med småsøsken. Ja, jeg håper jo det skal være en gave. Men jeg har selv ikke noe godt forhold til broren min, så det er vel derfor... Anonymkode: 02d2e...c03
Laura80 Skrevet 19. mai 2023 #5 Skrevet 19. mai 2023 Dette er en vanlig tanke før man får nr 2. også vanskelig å tenke, hvordan i alle dager kan jeg elske enda et barn når hele hjertet mitt er fylt for barnet mitt? Men når nr 2 kommer er hjertet større og du klarer både elske to og gi dun kjærlighet til 2. det går fint ❤️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå