Gå til innhold

Busstopp som ikke er i drift og forvirrer passasjerer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle ta buss nr 10 i dag fra Bergen sentrum, men hverken buss 10 eller 18 stoppet når jeg rakk ut hånden der jeg stod ved busstoppet.

Ringte busselskapet som fortalte at det busstoppet ikke var i drift.

Hvordan kunne jeg som passasjer vite det,20230519_142220.thumb.jpg.caac36f689c0547ddbdd9762ca90c7ed.jpg når skiltet og stolpen er på plass?

Tok en taxi og sendte regningen til busselskapet.

Jeg går for tiden på krykker og er ikke i stand til å hinke rundt på jakt etter busstopp som er i drift.

Får jeg pengene refundert tror dere?

Anonymkode: 5edbf...f3b

• Liker 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er veivesenets ansvar å sørge for riktig skilting tviler jeg på at busselskapet vil legge ut, men det skader ikke å ha forsøkt. 

Anonymkode: 3d47a...6fd

AnonymBruker
Skrevet

Nesten samme skjedde da jeg skulle ta buss til Flesland havn fra Flesland, bussen kom aldri, og en taxi -sjåfør sa at bussen aldri gikk om kvelden, selv om det stod på nett den skulle gå

Anonymkode: 0f41e...b3d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ingen informasjon råder bildet her som tilsier at dette stoppet ikke er i bruk.

Jeg stod sammen med en gruppe amerikanske turister som skulle opp i Fjellveien å gå tur, og de var også forundret over at 10/18 bussene kjørte forbi oss til tross for at vi ga stopptegn.

Ts

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du hadde ikke trengt å hinke så fryktelig langt til stoppet som fungerte. Det er rett rundt hjørnet. Taxi får du ikke dekket, de er jækla natige på Skyss. 

Anonymkode: b2dec...bf4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du hadde ikke trengt å hinke så fryktelig langt til stoppet som fungerte. Det er rett rundt hjørnet. Taxi får du ikke dekket, de er jækla natige på Skyss. 

Hvilket stopp tenker du på da?

Med nyoperert ankel og senebetennelse i håndledd etter langvarig krykkebruk går jeg minst mulig.

Ikke mitt problem, men Skyss som har ansvar her.

Ts

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilket stopp tenker du på da?

Med nyoperert ankel og senebetennelse i håndledd etter langvarig krykkebruk går jeg minst mulig.

Ikke mitt problem, men Skyss som har ansvar her.

Ts

Bryggen.

Du virker som om du er klar på at det er Skyss sitt ansvar, så hvorfor lager du en tråd her da?  Jeg er helt enig med deg at det er idioti å ha skilt på ikke i bruk stopp. Og jeg hadde faktisk kontaktet BA (det er jo typisk slike saker de liker). Først da kommer Skyss til å gi seg og betale for taxien. De er et helsika å klage på, jeg sender mail til dem hver uke om noe, og ikke noe skjer.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bryggen.

Du virker som om du er klar på at det er Skyss sitt ansvar, så hvorfor lager du en tråd her da?  Jeg er helt enig med deg at det er idioti å ha skilt på ikke i bruk stopp. Og jeg hadde faktisk kontaktet BA (det er jo typisk slike saker de liker). Først da kommer Skyss til å gi seg og betale for taxien. De er et helsika å klage på, jeg sender mail til dem hver uke om noe, og ikke noe skjer.

Liker ikke trynet mitt i avisen, men jeg kan jo starte med Summetonen hvis de blir vanskelige.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Sjekket du nettsiden til busselskapet? Det er ofte der de opplyser om stopp som ikke er i bruk (i alle fall her jeg bor). 

Anonymkode: 996d3...00c

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Sjekket du nettsiden til busselskapet? Det er ofte der de opplyser om stopp som ikke er i bruk (i alle fall her jeg bor). 

Hvorfor skal man sjekke nettsiden, når stolpen står der, med bussrutene som går der på stolpen, og bussen faktisk kjører forbi?

Blir som å parkere foran en Kiwi-butikk fordi det står Kiwi-skilt der, også sjekke på nettet om den er åpen.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvorfor skulle ts gjøre det...? Pleier du å gjøre det hver gang du skal ta bussen..? 

Det vanlige er at de merker når busstoppet ikke er i bruk. Da de holdt på med veiarbeid oppover Melkeplassen, var alle stoppene som var ute av drift, tydelig merket. 

Anonymkode: b2795...c5f

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2023 den 22.25):

Liker ikke trynet mitt i avisen, men jeg kan jo starte med Summetonen hvis de blir vanskelige.

Ts

Du kan sikkert bruke et alias. :)

Anonymkode: 610bf...42b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2023 den 18.57):

Jeg skulle ta buss nr 10 i dag fra Bergen sentrum, men hverken buss 10 eller 18 stoppet når jeg rakk ut hånden der jeg stod ved busstoppet.

Ringte busselskapet som fortalte at det busstoppet ikke var i drift.

Hvordan kunne jeg som passasjer vite det,20230519_142220.thumb.jpg.caac36f689c0547ddbdd9762ca90c7ed.jpg når skiltet og stolpen er på plass?

Tok en taxi og sendte regningen til busselskapet.

Jeg går for tiden på krykker og er ikke i stand til å hinke rundt på jakt etter busstopp som er i drift.

Får jeg pengene refundert tror dere?

Jeg fikk refundert fra ruter da jeg opplevde samme problem for et par år siden, måtte ut med nesten 1000kr i taxi pga det samme,  men måtte klage 2 ganger. De innrømte til slutt at de ikke hadde informert tilstrekkelig (prøv ikke i det hele tatt men ok) at stoppet ikke var i drift PÅ selve stoppet 

Anonymkode: c00e4...97f

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt tydelig i appen. Eller nett. 

Det kan være stopp som ikke brukes på enkelte ruter, midlertidige omkjøringer, ruteendringer, sesongvariasjoner, med mer.

Veldig merkelig å bare stille seg opp. 

Anonymkode: c0fe6...18b

AnonymBruker
Skrevet

...eller rutekart på stopp som viser når bussen skal være der.

Har aldri sett en stopp uten. Men her ser jeg ingenting? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan være stopp som ikke brukes på enkelte ruter, midlertidige omkjøringer, ruteendringer, sesongvariasjoner, med mer.

Vet du, sånn har en gjort det i all tid FØR det o'store nettet. Hva tror du man gjorde før? Foe bare få år siden? 

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 19.5.2023 den 22.25):

Ts

Du trenger ikke det. Jeg hadde en sak i lokalavisen for noen år siden der jeg bodde, og de ba om bilde av oss eller meg. Jeg sa vi ikke ville det, men jeg sendte et bilde av noe saken handlet om pr email til journalisten i stedet. Det brukte de i saken i oppslaget i avisa.

De kan jo ta et bilde av det ubrukelige busstoppet og ha i avisen, og ikke deg. Evt ta et bilde av deg bakfra om du vil være anonym. Men nei, du trenger nok ikke vise ansiktet om du ikke vil.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vet du, sånn har en gjort det i all tid FØR det o'store nettet. Hva tror du man gjorde før? Foe bare få år siden? 

Sjekket ruteheftet, som også hadde "datostempling", og lå fast i veska. 

Så på stopp-oversikten på holdeplass om det likevel hadde vært endringer

Jeg har faktisk tatt buss siden 80-tallet ;)

Men vet du hva? I dag bruker jeg; App, eller nettside. Anbefales. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Sjekket ruteheftet, som også hadde "datostempling", og lå fast i veska. 

Så på stopp-oversikten på holdeplass om det likevel hadde vært endringer

Jeg har faktisk tatt buss siden 80-tallet ;)

Men vet du hva? I dag bruker jeg; App, eller nettside. Anbefales. 

Men altså, hvor vrang skal du være?!

Det er en stolpe, det er en rutemarkør og bussen KJØRER FAKTISK FORBI!!!

Er det så vanskelig å erkjenne at transportselskapet har tabbet seg ut ved å ikke merke stoppet?! Makan så folk skal drite på andre folk for å sleike ræva til bedrifter. Dette er jo som å høre på det med medianlønn forsvare dragene som flykter til Sveits.

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tydelig i appen? Det er ikke godt nok. Ikke alle bruker app. Ikke alle har smartphones

Anonymkode: e26fb...885

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...