Gå til innhold

Farge eller hvitt? Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Liten leilighet, ca 50 kvm over to plan. 2m etasje har høye skråtak  Trapperommet er spesielt og det som "gjør" leiligheten. En bred trapp, åpen opp fra 1. Etg og helt opp til mønet, høyden her tilsvarer 3 etasjer. Takvindu og ett vindu på siden.  Den ene veggen er malt mur.

Pr dd ved innflytting er alt hvitt; trinn, vegger og tak. Det gir en veldig effekt i en ellers liten leilighet.

Jeg er veldig usikker på om jeg skal beholde det hvite eller om jeg skal male taket og tre av veggene i en farge. Den fjerde veggen går gjennom begge etasjer, så den skal uansett forbli hvit. Tenker meg  i så fall en terrakotta/peach/rosa farge; typ desert pink, blushing peach eller divine fra jotun. 

Maler jeg vegger, maler jeg også taket  ellers er jeg redd det blir sjaktfølelse.

Elsker farger,  er ikke så hvit av meg...men ser samtidig at det hvite gir trappegangen et særpreg. 

På den annen side vil en farge vil gi en overraskende effekt.

Hva ville DU valgt?😃

Anonymkode: 7872f...075

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt farge, og de du foreslår er veldig fine farger. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Jeg tror det kan bli fint,  men siden rommet et så høyt er det ikke et lett rom og male. Lett for å safe litt da, men tror jeg må forsøke 😊

Skrevet

Veldig vanskelig å si uten å sett leiligheten, men jeg kan anbefale fargen "Lys granitt" Den blir ikke like lett for mye som de andre fargene du nevner og den er veldig fin og hvitt og mange andre farger bl.a. grønt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk, Leo. Den var ukjent for meg,  men ser veldig fin ut. Den skal absolutt bli med i prøveboksutvalget!

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Takk, Leo. Den var ukjent for meg,  men ser veldig fin ut. Den skal absolutt bli med i prøveboksutvalget!

Med mye lys på blir den lysere og litt mer rosa enn den ser ut som på fargekartet. Jeg ville også ha en lys og lett farge i gangen, men da jeg prøvde et par av de andre du nevner ble de enormt råååsa på en større flate. Denne derimot ble den perfekte pudderfargen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...