Gjest jegjeg Skrevet 7. januar 2006 #1 Skrevet 7. januar 2006 Heisann!!! Lurer litt. Har dere damer og menn mange gode venner av det motsatte kjønn? Er dere ofte hos dem? Hvis ja: hva gjør dere i sammen da? hender det at du inviterer kompiser/venninner på vin og god mat? Da tenker jeg kun på EN venn av gangen. Ikke at man er mange samlet om gangen.
Diktern Skrevet 7. januar 2006 #2 Skrevet 7. januar 2006 Har noen venner av det motsatte kjønn. Når jeg er sammen med dem, blir det som regel til at vi er mange sammen, men det har da hendt at jeg har vært aleine med en av dem også.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2006 #3 Skrevet 7. januar 2006 Ja... hva er galt med å drikke vin med en kompis????
neroli Skrevet 7. januar 2006 #4 Skrevet 7. januar 2006 jeg hadde mange guttevenner da jeg ble sammen med min mann, men det ble det snart slutt på... har i ettertid fått snusen i at han "skremte" dem bort... jeg liker meg generelt bedre sammen med menn, de er mer ærlige.
Gjest Gjest_Anette_* Skrevet 7. januar 2006 #5 Skrevet 7. januar 2006 Er jente og har to gode mannlige venner. Vi gjør vel alt det som jeg gjør med jentevenner: går på café, snakker i telefonen, går på byen, går på kino, er hjemme hos hverandre etc. Han ene har dame, han andre ikke, og ja, det hender ofte at vi er alene sammen. Ikke noe problem
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2006 #6 Skrevet 7. januar 2006 Jeg har gode venner av det motsatte kjønn. Vi går ut og spiser, tar noen øl, deler en vin osv.
marta Skrevet 7. januar 2006 #7 Skrevet 7. januar 2006 Har ikke nære venner av det motsatte kjønn, men en del bekjente, men det er vel ikke det samme...
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2006 #8 Skrevet 7. januar 2006 Ja, jeg har en bestekompiss som jeg ofte er med.
Arwen Skrevet 7. januar 2006 #9 Skrevet 7. januar 2006 Har flere gode kompiser jeg Er sammen med de alene noen ganger, noen ganger er mannen med, og noen ganger er vi mange. Gjør vel det samme med de som jeg gjør med venninner. Skravler, ser film ++
Lassie Skrevet 7. januar 2006 #10 Skrevet 7. januar 2006 Har svært få venner av det motsatte kjønn - mer bekjente. Altså folk som jeg ikke henger sammen med. Og da er det ikke naturlig å gå ut og spise med dem alene iallfall.
Lillie Skrevet 8. januar 2006 #11 Skrevet 8. januar 2006 (endret) slettet Endret 23. august 2007 av Lillie
*M* Skrevet 8. januar 2006 #12 Skrevet 8. januar 2006 En av mine aller beste venner er gutt. Vi har kjent hverandre siden barnehagen og han er en av de som kjenner meg best. Har aldri hatt problemer med at evt. kjærester ikke har likt at vi har vært sammen. Når vi er sammen ser vi film (hjemme eller på kino), går på konserter, går på byen, spiser middag o.l.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #13 Skrevet 8. januar 2006 Har flere gode guttevenner enn jentevenner.. Stoler mer på dem, og så klager og syter de ikke overalt slik som mange jenter gjør.. Vi går på byen ilag, kafeer, ser film, alt mulig som jeg gjør sammen med mine jentevenner.
Gjest Kvinne, 34 Skrevet 8. januar 2006 #14 Skrevet 8. januar 2006 Jeg har aldri hatt gode erfaringer med menn som "kompiser" / "bare en venn". Jeg har menn som gjerne oppfører seg kompisaktig eller sier "vi er da venner", men utover det blir det veldig kunstig å ha venner av det motsatte kjønn, synes jeg. Greit nok, på videregående skole gikk man i samme klasse og alt det der, da kunne det fungere fint. Men etter som man blir eldre og man merker at datingen har begynt for fullt og man er singel og "pen": da er det ikke mulig å bare være venn uten at det er noe annet i luften. Jeg vet at mange har venner av det motsatte kjønn, men for meg er det komplett umulig! *Har ikke mye respekt for menn med mange kvinne-venner/kompiser. Synes de blir mindre menn da.
Shagya Skrevet 8. januar 2006 #15 Skrevet 8. januar 2006 Min beste venn er av motsatt kjønn. Dessverre bor han på en annen kant av landet, så for tiden treffes vi sjelden. Når vi treffes besøker vi hverandre, går ut og spiser etc....Ikke store forskjellen fra hva jeg gjør med venner av samme kjønn.
Arwen Skrevet 8. januar 2006 #16 Skrevet 8. januar 2006 *Har ikke mye respekt for menn med mange kvinne-venner/kompiser. Synes de blir mindre menn da. ← Reflektert
Gjest gjest1 Skrevet 8. januar 2006 #17 Skrevet 8. januar 2006 Av de jeg er sammens med til daglig så har jeg mest guttevenner. Vi er ute på byen sammen, ser film, spiser, bare prater etc. Alt man gjør med jentevenner regner jeg med. Noen av dem er venner jeg har hatt siden barndommen, mens andre er av nyere dato.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #18 Skrevet 8. januar 2006 Reflektert ← Ja, fordi min erfaringsbakgrunn med menn som har en del kvinnelige "venner" er mer feminine enn andre menn. Og det er noe jeg ikke setter pris på. Det er reflektert nok, men ikke sikkert at det er populært å si det.
Arwen Skrevet 8. januar 2006 #19 Skrevet 8. januar 2006 Ja, fordi min erfaringsbakgrunn med menn som har en del kvinnelige "venner" er mer feminine enn andre menn. Og det er noe jeg ikke setter pris på. Det er reflektert nok, men ikke sikkert at det er populært å si det. ← Da har jeg noen gutter jeg gjerne vil presentere deg for
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #20 Skrevet 8. januar 2006 Ja, fordi min erfaringsbakgrunn med menn som har en del kvinnelige "venner" er mer feminine enn andre menn. Og det er noe jeg ikke setter pris på. Det er reflektert nok, men ikke sikkert at det er populært å si det. ← Min erfaring er litt annerledes. Greit nok, jeg har erfaring med at noen gutter har vanskelig for å få guttevenner og lett for å få venninner - OG er femininen og/eller snåle. Men ellers har jeg flere gode kamerater som er macho nok for meg i hvert fall, og som ikke har problemer med drag på damene. Noen av dem er godt gift, andre forlova elelr i liknende seriøse forhold 8men det er kanskje femi det også, å være etablert). Og ja, jeg har noen gode mannlige kamerater, noen av dem har jeg pleid å gå ut med aleine - for å ta noen øl, kino o.l. Noen har nok hatt baktanker (uten å konkretisere), andre ikke. Jeg har samboer nå, men kan godt gå ut med dem aleine for det. Dessverre (sånn sett) har jeg flyttet til en annen del av landet hvor jeg ikke har så mange venner uavhengig av kjønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå