AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #1 Del Skrevet 19. mai 2023 Fant et søkk rett under brystvorten på det ene brystet for tre uker siden. Har ikke lagt merke til det før, så går ut ifra at det er temmelig nytt. Var hos fastlegen i dag, som henviste meg videre til mammografi. Jeg er sååå bekymret for brystkreft nå 😔 Er det noen her med erfaring med søkk i brystet? Var det kreft? Hadde du evt kul i tillegg, eller bare søkk? Jeg har store bryster, og fastlegen kjente flere «klumper» i begge bryst, og sa det var vanskelig å skille mellom noe normalt eller unormalt ifht «klumpene», men at det var temmelig likt i begge bryster. Hun så imidlertid søkket som jeg viste henne, og henviste til mammografi med en gang. TS Anonymkode: 637ea...16c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 20. mai 2023 #2 Del Skrevet 20. mai 2023 Så bra at du er henvist videre! Jeg forstår at du er bekymret grunnet søkket i brystet, men håper mammografiundersøkelsen viser at slt er i orden 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #3 Del Skrevet 20. mai 2023 Har du fått time til mammografi? Når er den isåfall? Jeg hadde selv en skummel "mulig kreft"-opplevelse nylig og det eneste som hjalp var at mannen lyttet til bekymringene mine. Så bare skriv det ut eller finn noen som kan lytte til deg så du får "tømt ut" tankene dine, hvor enn rotete de er. Masse lykke til, jeg håper du får svar raskt! PS Da jeg tok mammografi så var det kun ubehagelig og ikke vondt. Så jeg håper det går fint for deg også 😊 K29 Anonymkode: 4996f...fc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #4 Del Skrevet 20. mai 2023 Fint at du har tatt tak i det, men vil bare forhåpentligvis berolige deg med at det ikke er nødvendigvis er noe galt. Jeg har og mye funky med mine, bl.a. søkk og kul og hudforandringer. Var nettopp i mammografi, og alt var i skjønneste orden ☺️ Lykke til! (Ønsker å understreke at alle som leser dette likevel skal ta en sjekk hvis de oppdager noe, ikke misforstå.) Anonymkode: 5c785...4ca 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #5 Del Skrevet 20. mai 2023 PM75 skrev (49 minutter siden): Så bra at du er henvist videre! Jeg forstår at du er bekymret grunnet søkket i brystet, men håper mammografiundersøkelsen viser at slt er i orden 🤞 Tusen takk! ❤️ TS Anonymkode: 637ea...16c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #6 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Har du fått time til mammografi? Når er den isåfall? Jeg hadde selv en skummel "mulig kreft"-opplevelse nylig og det eneste som hjalp var at mannen lyttet til bekymringene mine. Så bare skriv det ut eller finn noen som kan lytte til deg så du får "tømt ut" tankene dine, hvor enn rotete de er. Masse lykke til, jeg håper du får svar raskt! PS Da jeg tok mammografi så var det kun ubehagelig og ikke vondt. Så jeg håper det går fint for deg også 😊 K29 Anonymkode: 4996f...fc7 Tusen takk for svar ❤️ Jeg ble henvist til mammografi time i går, vet ikke hvor lang det tar å få time? Jeg ble så satt ut av alt at jeg glemte å spørre legen. Hvordan foregikk prosessen for deg, fikk du raskt time og avklaring? Fant du en kul eller et søkk i brystet? TS Anonymkode: 637ea...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #7 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Fint at du har tatt tak i det, men vil bare forhåpentligvis berolige deg med at det ikke er nødvendigvis er noe galt. Jeg har og mye funky med mine, bl.a. søkk og kul og hudforandringer. Var nettopp i mammografi, og alt var i skjønneste orden ☺️ Lykke til! (Ønsker å understreke at alle som leser dette likevel skal ta en sjekk hvis de oppdager noe, ikke misforstå.) Anonymkode: 5c785...4ca Tusen takk for svaret ditt, dette hjalp faktisk å lese! ❤️ Så godt å høre at alt gikk bra hos deg. Kan jeg spørre hvordan søkket så ut hos deg? Mitt er et lite søkk/kanskje mer en hudforandring rett under brystvorten. Det har plutselig blitt et lite glatt område på areola, hvis du skjønner. TS Anonymkode: 637ea...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #8 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk for svar ❤️ Jeg ble henvist til mammografi time i går, vet ikke hvor lang det tar å få time? Jeg ble så satt ut av alt at jeg glemte å spørre legen. Hvordan foregikk prosessen for deg, fikk du raskt time og avklaring? Fant du en kul eller et søkk i brystet? TS Anonymkode: 637ea...16c Jeg dro til legen med brystbetennelse og det er veldig uvanlig når man ikke har barn. Så jeg ble derfor satt på antibiotika og henvist til sykehuset for ultralyd av brystet og fikk mammografi flere uker etter som en oppfølging av betennelsen (og for å utelukke kreft). Jeg fikk tekstmelding om tildelt time allerede dagen etter siste ultralydundersøkelse. Jeg hadde litt andre omstendigheter enn deg, så jeg vet ikke om min historie er hjelpsom. ❤️ Anonymkode: 4996f...fc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #9 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det kan komme uten at du nødvendigvis har kreft ♡ Jeg har ikke hatt søkk i brystet, men hadde en kul for 2år siden som også fastlegen ville sende meg til mammografi for. Det var ingenting. Tenk at du du er i gode hender og syntes det er supergodt gjort av deg at du registrerte dette selv. Prøv å ikke bekymre deg❤ Er 35. Hvor gammel et du? Anonymkode: bf619...cdf Tusen takk for svar, godt å høre om andre som det har gått bra med ❤️ Jeg er 40 år, så kjenner at alderen ikke er i min favør egentlig 😛 TS Anonymkode: 637ea...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #10 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg dro til legen med brystbetennelse og det er veldig uvanlig når man ikke har barn. Så jeg ble derfor satt på antibiotika og henvist til sykehuset for ultralyd av brystet og fikk mammografi flere uker etter som en oppfølging av betennelsen (og for å utelukke kreft). Jeg fikk tekstmelding om tildelt time allerede dagen etter siste ultralydundersøkelse. Jeg hadde litt andre omstendigheter enn deg, så jeg vet ikke om min historie er hjelpsom. ❤️ Anonymkode: 4996f...fc7 Tusen takk for svar, det er uansett godt å høre om situasjoner hvor det har gått bra ❤️❤️ TS Anonymkode: 637ea...16c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #11 Del Skrevet 21. mai 2023 Søkk i brystet kan være et symptom på kreft, det betyr absolutt ikke at det er det. Mest sannsynlig er det helt ufarlig. Ved den minste tvil må en lege henvise til videre undersøkelse. De aller fleste som tar mammografi får en bekreftelse på at de ikke har kreft. Dette gjelder nok for deg også. Hvis en kjenner etter vil nok de fleste finne alt mulig i brystene og det er vel derfor vi skal sjekke de selv ganske ofte for å merke endringer. Masse lykke til, det kommer nok til å gå veldig fint! Anonymkode: 201c2...99d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #12 Del Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Søkk i brystet kan være et symptom på kreft, det betyr absolutt ikke at det er det. Mest sannsynlig er det helt ufarlig. Ved den minste tvil må en lege henvise til videre undersøkelse. De aller fleste som tar mammografi får en bekreftelse på at de ikke har kreft. Dette gjelder nok for deg også. Hvis en kjenner etter vil nok de fleste finne alt mulig i brystene og det er vel derfor vi skal sjekke de selv ganske ofte for å merke endringer. Masse lykke til, det kommer nok til å gå veldig fint! Anonymkode: 201c2...99d Tusen takk for svar ❤️ Krysser fingrene for at det er ufarlig. TS Anonymkode: 637ea...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #13 Del Skrevet 21. mai 2023 Hvor fort du får time avhenger av om din lege har henvist deg i pakkeforløp for brystkreft. Da vil du kjappere bli tildelt time. Jeg fikk nylig time til mammografi etter jeg fant en kul. Min lege henviste meg ikke med mistanke på kreft (selv om jeg hadde brystkreft tidligere). Jeg fikk time etter 4 uker, men min henvisning var blitt sjekket av lege i løpet av et par dager- som konkluderte med at det ikke hastet. Sist jeg ble henvist hvor legen brukte pakkeforløp for brystkreft fikk jeg time i løpet av 1 uke. Du kan lese mer her: https://www.helsedirektoratet.no/nasjonale-forlop/brystkreft/inngang-til-pakkeforlop-for-brystkreft#forlopstid Mitt råd er å ikke bekymre deg helt enda. Stor sjanse for det ikke er kreft, men om det er så får du ikke gjort noe med det akkurat nå. Vet det er enklere sagt enn gjort. Og husk de har blitt så flinke med brystkreft og overlevelsesraten er veldig høy. Selv hadde jeg spredning til de fleste lymfer i armen og trippel-negativ brystkreft (som er ekstra hissig) og jeg lever enda 12 år etter på. Anonymkode: 67f99...794 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #14 Del Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hold oss oppdatert 😊❤ lykke til. Når fikk du time? Anonymkode: bf619...cdf Takk, det skal jeg gjøre ❤️ Har ikke fått timeinnkalling enda, håper virkelig den kommer snart! TS Anonymkode: 637ea...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #15 Del Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvor fort du får time avhenger av om din lege har henvist deg i pakkeforløp for brystkreft. Da vil du kjappere bli tildelt time. Jeg fikk nylig time til mammografi etter jeg fant en kul. Min lege henviste meg ikke med mistanke på kreft (selv om jeg hadde brystkreft tidligere). Jeg fikk time etter 4 uker, men min henvisning var blitt sjekket av lege i løpet av et par dager- som konkluderte med at det ikke hastet. Sist jeg ble henvist hvor legen brukte pakkeforløp for brystkreft fikk jeg time i løpet av 1 uke. Du kan lese mer her: https://www.helsedirektoratet.no/nasjonale-forlop/brystkreft/inngang-til-pakkeforlop-for-brystkreft#forlopstid Mitt råd er å ikke bekymre deg helt enda. Stor sjanse for det ikke er kreft, men om det er så får du ikke gjort noe med det akkurat nå. Vet det er enklere sagt enn gjort. Og husk de har blitt så flinke med brystkreft og overlevelsesraten er veldig høy. Selv hadde jeg spredning til de fleste lymfer i armen og trippel-negativ brystkreft (som er ekstra hissig) og jeg lever enda 12 år etter på. Anonymkode: 67f99...794 Tusen takk for informativt svar! Og veldig godt å høre at det har gått bra med deg! ❤️ TS Anonymkode: 637ea...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #16 Del Skrevet 26. mai 2023 TS her Da har jeg fått innkalling til mammografi 8 juni 😬 Gruer meg så fælt, men enda verre å gå å vente synes jeg. Hadde vel håpet at det skulle bli gjort i løpet av en ukes tid 🙈 Men da er jeg vel ikke henvist til noe pakkeforløp for utredning av kreft, eller? 🤔 Hvor lang tid tok det før dere andre fikk time til mammografi? Anonymkode: 637ea...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaja-81 Skrevet 25. juni 2023 #17 Del Skrevet 25. juni 2023 Hvordan gikk det ?❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lympho.dance Skrevet 4. april #18 Del Skrevet 4. april (endret) On 5/21/2023 at 1:18 PM, AnonymBruker said: Endret 4. april av lympho.dance Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lympho.dance Skrevet 4. april #19 Del Skrevet 4. april On 5/21/2023 at 1:18 PM, AnonymBruker said: Hvor fort du får time avhenger av om din lege har henvist deg i pakkeforløp for brystkreft. Da vil du kjappere bli tildelt time. Jeg fikk nylig time til mammografi etter jeg fant en kul. Min lege henviste meg ikke med mistanke på kreft (selv om jeg hadde brystkreft tidligere). Jeg fikk time etter 4 uker, men min henvisning var blitt sjekket av lege i løpet av et par dager- som konkluderte med at det ikke hastet. Sist jeg ble henvist hvor legen brukte pakkeforløp for brystkreft fikk jeg time i løpet av 1 uke. Du kan lese mer her: https://www.helsedirektoratet.no/nasjonale-forlop/brystkreft/inngang-til-pakkeforlop-for-brystkreft#forlopstid Mitt råd er å ikke bekymre deg helt enda. Stor sjanse for det ikke er kreft, men om det er så får du ikke gjort noe med det akkurat nå. Vet det er enklere sagt enn gjort. Og husk de har blitt så flinke med brystkreft og overlevelsesraten er veldig høy. Selv hadde jeg spredning til de fleste lymfer i armen og trippel-negativ brystkreft (som er ekstra hissig) og jeg lever enda 12 år etter på. Anonymkode: 67f99...794 Jeg har det same (med maange lymfeknuter (inkludert begge aksiler), tror at det er metastasis og, men det må jo sjekkes). Hvordan gikk det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 21.5.2023 den 13.18): Hvor fort du får time avhenger av om din lege har henvist deg i pakkeforløp for brystkreft. Da vil du kjappere bli tildelt time. Jeg fikk nylig time til mammografi etter jeg fant en kul. Min lege henviste meg ikke med mistanke på kreft (selv om jeg hadde brystkreft tidligere). Jeg fikk time etter 4 uker, men min henvisning var blitt sjekket av lege i løpet av et par dager- som konkluderte med at det ikke hastet. Sist jeg ble henvist hvor legen brukte pakkeforløp for brystkreft fikk jeg time i løpet av 1 uke. Du kan lese mer her: https://www.helsedirektoratet.no/nasjonale-forlop/brystkreft/inngang-til-pakkeforlop-for-brystkreft#forlopstid Mitt råd er å ikke bekymre deg helt enda. Stor sjanse for det ikke er kreft, men om det er så får du ikke gjort noe med det akkurat nå. Vet det er enklere sagt enn gjort. Og husk de har blitt så flinke med brystkreft og overlevelsesraten er veldig høy. Selv hadde jeg spredning til de fleste lymfer i armen og trippel-negativ brystkreft (som er ekstra hissig) og jeg lever enda 12 år etter på. Anonymkode: 67f99...794 Anonym over her, du ser sikkert ikke dette da tråden er eldre, men ville bare si takk for at du beroliget meg litt i kveld.. Jeg hadde kreftceller i alle de 5 lymfeknutene som ble operert ut nylig, og skal nå fjerne resten av knutene. Dette har gjort meg så engstelig og fra meg, så redd det skal være i flere og at det er et dårlig tegn. så derfor godt å lese at det gikk bra med det tross mye i lymfene og trippel-negativ. ❤️ tusen takk! lympho.dance skrev (På 4.4.2024 den 19.56): Jeg har det same (med maange lymfeknuter (inkludert begge aksiler), tror at det er metastasis og, men det må jo sjekkes). Hvordan gikk det? Hvordan gikk det med deg da, lympho.dance? håper virkelig ikke det var mer spredning enn til lymfene.. ♥️ Anonymkode: 9d9b4...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå