Gå til innhold

Barnebursdag med 30 gjester

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gikk litt bananas med invitasjonene til podens bursdag i juni. Vi har STOR familie, og har endelig kjøpt oss stor nok bolig med plass til masse gjester. 

Så er det mat da. Med så mange tenker jeg det er greit å holde det enkelt. Vurderer da å kjøpe noen ekstra gode pølser til å grille, lage en salat og hjemmelaget potetsalat.

Er det innafor? Noen gjester reiser litt langt, redd det blir for «enkelt»…

Anonymkode: 41614...b7a

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker pølser, så for meg hadde det vært en super middag i bursdagsselskap. Du skal jo sikkert ha kaffe og kaker etterpå, så jeg er sikker på at ingen reiser sultne hjem etterpå. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er innafor. Det er barnets bursdag, og sannsynligvis noe barnet ønsker å spise. Kjøp diverse pølser og ikke bare "kjipe" muk-pølser. Gode pølsebrød og lomper. Sennep (sterk og søt), ketsjup, et par andre også?, stelt løk, hakket løk, rekesalat, agurkmix. Lag til som koldtbord så kan alle forsyne seg selv.

Anonymkode: bea64...f26

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er å reise «langt»?

Anonymkode: 71d65...03c

Skrevet

Så lenge du har litt godt tilbehør og god kvalitet på maten, er pølser på grillen helt innafor :) Noen slappe wienerpølser i kjipe brød derimot er ikke innafor. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ikke pølser, men så lenge det er en god salat, og ikke for lang bursdag. Men jeg ville satt pris på en beskjed om det, at det blir veldig enkel servering med kun pølser og potetsalat. Da kan jeg spise først.

Anonymkode: 0aed6...9a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg spiser ikke pølser, men så lenge det er en god salat, og ikke for lang bursdag. Men jeg ville satt pris på en beskjed om det, at det blir veldig enkel servering med kun pølser og potetsalat. Da kan jeg spise først.

Hva hadde du likt å spise? Veldig nyttig tilbakemelding, det er jo ikke alle som digger pølser. Ikke så glad i det selv, men tror de fleste gjestene liker det. Kanskje jeg kan gjøre litt mer ut av en salat f.eks, lage kyllingsalat med godt brød til? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva hadde du likt å spise? Veldig nyttig tilbakemelding, det er jo ikke alle som digger pølser. Ikke så glad i det selv, men tror de fleste gjestene liker det. Kanskje jeg kan gjøre litt mer ut av en salat f.eks, lage kyllingsalat med godt brød til? 

Hva med pizzasnurrer i tillegg og pastasalat. Evt salatkylling ved siden av om noen kun ønsker salat, da metter kylling litt mer. 

Anonymkode: bea64...f26

AnonymBruker
Skrevet

Høres suverent ut! Ha vanlige ovnsbakte poteter i tillegg, eller noen baguetter, for de som ikke er så glad i potetsalat og som trenger litt ekstra i magen. 

Anonymkode: be1a9...b19

AnonymBruker
Skrevet

Med skikkelige pølser, f.eks. bratwurst av ulike slag (med mye kjøtt og lite fett), er dette mer enn bra nok. Så kan dere evt. ha grill- og wienerpølser i tillegg til barna, som oftest foretrekker det.

Anonymkode: 0c427...242

Skrevet

Jeg synes det er godt innafor. Det finnes jo dessuten mye godt tilbehør man kan kjøpe eller lage som gjør det til litt mer enn bare pølse i brød. :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Noen karbonader eller hamburgere f.eks :)

Kyllingsalat eller pastasalat er også veldig godt :)

AnonymBruker
Skrevet

Synes dette høres helt supert ut! Barnevennlige pølser og brød/lompe til barna og litt mer spennende pølser til de voksne. Tilbehør som 

Potetsalat (ikke kjøpt men sånn hjemmelaget ikke kremet)

Ovnsbakte småpoter med aioli

Grønn salat evt tomat og mozarella eller gresk salat, fungerer bra til pølser

God sennep evt hjemmelaget dressing av noe slag, avhengig av salaten

De som da ikke liker pølser har da nok annet å spise og vil bli gode og mette. Føler du at det allikevel blir for enkelt så sleng noen kjøttstykker på grillen og del i biter. 

Siden du skal ha familien, kanskje noen vil ta med kake? Alltid greit å dele på jobben 😀

Anonymkode: 525ea...fba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...