AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #1 Skrevet 19. mai 2023 Gikk litt bananas med invitasjonene til podens bursdag i juni. Vi har STOR familie, og har endelig kjøpt oss stor nok bolig med plass til masse gjester. Så er det mat da. Med så mange tenker jeg det er greit å holde det enkelt. Vurderer da å kjøpe noen ekstra gode pølser til å grille, lage en salat og hjemmelaget potetsalat. Er det innafor? Noen gjester reiser litt langt, redd det blir for «enkelt»… Anonymkode: 41614...b7a 1
Brunhilde Skrevet 19. mai 2023 #2 Skrevet 19. mai 2023 Jeg liker pølser, så for meg hadde det vært en super middag i bursdagsselskap. Du skal jo sikkert ha kaffe og kaker etterpå, så jeg er sikker på at ingen reiser sultne hjem etterpå. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #3 Skrevet 19. mai 2023 Tenker det er innafor. Det er barnets bursdag, og sannsynligvis noe barnet ønsker å spise. Kjøp diverse pølser og ikke bare "kjipe" muk-pølser. Gode pølsebrød og lomper. Sennep (sterk og søt), ketsjup, et par andre også?, stelt løk, hakket løk, rekesalat, agurkmix. Lag til som koldtbord så kan alle forsyne seg selv. Anonymkode: bea64...f26 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #4 Skrevet 19. mai 2023 Hva er å reise «langt»? Anonymkode: 71d65...03c
Sirah Skrevet 19. mai 2023 #5 Skrevet 19. mai 2023 Så lenge du har litt godt tilbehør og god kvalitet på maten, er pølser på grillen helt innafor Noen slappe wienerpølser i kjipe brød derimot er ikke innafor.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #6 Skrevet 20. mai 2023 Jeg spiser ikke pølser, men så lenge det er en god salat, og ikke for lang bursdag. Men jeg ville satt pris på en beskjed om det, at det blir veldig enkel servering med kun pølser og potetsalat. Da kan jeg spise først. Anonymkode: 0aed6...9a7
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #7 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spiser ikke pølser, men så lenge det er en god salat, og ikke for lang bursdag. Men jeg ville satt pris på en beskjed om det, at det blir veldig enkel servering med kun pølser og potetsalat. Da kan jeg spise først. Anonymkode: 0aed6...9a7 Hva hadde du likt å spise? Veldig nyttig tilbakemelding, det er jo ikke alle som digger pølser. Ikke så glad i det selv, men tror de fleste gjestene liker det. Kanskje jeg kan gjøre litt mer ut av en salat f.eks, lage kyllingsalat med godt brød til? Anonymkode: 41614...b7a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #8 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva hadde du likt å spise? Veldig nyttig tilbakemelding, det er jo ikke alle som digger pølser. Ikke så glad i det selv, men tror de fleste gjestene liker det. Kanskje jeg kan gjøre litt mer ut av en salat f.eks, lage kyllingsalat med godt brød til? Anonymkode: 41614...b7a Hva med pizzasnurrer i tillegg og pastasalat. Evt salatkylling ved siden av om noen kun ønsker salat, da metter kylling litt mer. Anonymkode: bea64...f26
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #9 Skrevet 20. mai 2023 Høres suverent ut! Ha vanlige ovnsbakte poteter i tillegg, eller noen baguetter, for de som ikke er så glad i potetsalat og som trenger litt ekstra i magen. Anonymkode: be1a9...b19
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #10 Skrevet 20. mai 2023 Med skikkelige pølser, f.eks. bratwurst av ulike slag (med mye kjøtt og lite fett), er dette mer enn bra nok. Så kan dere evt. ha grill- og wienerpølser i tillegg til barna, som oftest foretrekker det. Anonymkode: 0c427...242
Arkana Skrevet 21. mai 2023 #11 Skrevet 21. mai 2023 Jeg synes det er godt innafor. Det finnes jo dessuten mye godt tilbehør man kan kjøpe eller lage som gjør det til litt mer enn bare pølse i brød.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #12 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hva hadde du likt å spise? Veldig nyttig tilbakemelding, det er jo ikke alle som digger pølser. Ikke så glad i det selv, men tror de fleste gjestene liker det. Kanskje jeg kan gjøre litt mer ut av en salat f.eks, lage kyllingsalat med godt brød til? Anonymkode: 41614...b7a Noen karbonader eller hamburgere f.eks Kyllingsalat eller pastasalat er også veldig godt Anonymkode: 0aed6...9a7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #13 Skrevet 21. mai 2023 Synes dette høres helt supert ut! Barnevennlige pølser og brød/lompe til barna og litt mer spennende pølser til de voksne. Tilbehør som Potetsalat (ikke kjøpt men sånn hjemmelaget ikke kremet) Ovnsbakte småpoter med aioli Grønn salat evt tomat og mozarella eller gresk salat, fungerer bra til pølser God sennep evt hjemmelaget dressing av noe slag, avhengig av salaten De som da ikke liker pølser har da nok annet å spise og vil bli gode og mette. Føler du at det allikevel blir for enkelt så sleng noen kjøttstykker på grillen og del i biter. Siden du skal ha familien, kanskje noen vil ta med kake? Alltid greit å dele på jobben 😀 Anonymkode: 525ea...fba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå