Gå til innhold

Ombestemt om barneønske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du erfaring med at din partner har ombestemt seg med barneønske? Kl tikker. Du møter en mann i slutten av 30 årene. Han sier at han også ønsker seg barn. Men etter en stund, så ombestemmer han seg. Og du elsker mannen. Skal man da gå, fordi man sårt ønsker barn? Dette gjør meg konstant trist, fordi ønske er så stort. Det er heller ikke lett og bli gravid eller og finne en ny. Kan jo ikke forte seg og finne en man faktisk ikke forelsket seg i heller. Blir så utrolig leimeg

Anonymkode: 6ad86...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan alltids få donorsæd?

Anonymkode: ba88c...7b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner at det er trist og stressende.
Jeg synes du skal starte med å ta en fertilitetssjekk. Vet ikke hvor sent i 30-årene du er, men om det virker til å være utfordrende for deg å få barn, så blir det jo tap på alle kanter om du forlater mannen. 
Det andre jeg tenker på er, hvorfor har han plutselig endret mening? Ser han for seg barn med andre? Det ville jeg undret meg over

Anonymkode: b25c9...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Skjønner at det er trist og stressende.
Jeg synes du skal starte med å ta en fertilitetssjekk. Vet ikke hvor sent i 30-årene du er, men om det virker til å være utfordrende for deg å få barn, så blir det jo tap på alle kanter om du forlater mannen. 
Det andre jeg tenker på er, hvorfor har han plutselig endret mening? Ser han for seg barn med andre? Det ville jeg undret meg over

Nei, hvis det skulle vært med noen tror jeg det hadde vert meg, men det han har sakt, er tiden vi lever i osv... Pluss store utfordringer i livet tidligere. Og han vil kjenne litt på at han nå endelig har begynnt og leve. Han er redd for ansvar det medfører og sette barn til verden. At man skal slite seg ut, og ikke ha overskudd til andre ting? Har vert hos gyn, hun sa jeg hadde bra med egg på ene siden, og litt mindre på andre siden. Men at man ikke kan ta prøver av kvalititen på selve egget. Ønsket mitt er så stort. At da vil jeg isåfall heller prøve donor sæd. Men det er dyrt. Og prosentene for og lykkes er heller ikke så store om jeg er 40 år når man begynner og prøve.. ca 30 prosent tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, hvis det skulle vært med noen tror jeg det hadde vert meg, men det han har sakt, er tiden vi lever i osv... Pluss store utfordringer i livet tidligere. Og han vil kjenne litt på at han nå endelig har begynnt og leve. Han er redd for ansvar det medfører og sette barn til verden. At man skal slite seg ut, og ikke ha overskudd til andre ting? Har vert hos gyn, hun sa jeg hadde bra med egg på ene siden, og litt mindre på andre siden. Men at man ikke kan ta prøver av kvalititen på selve egget. Ønsket mitt er så stort. At da vil jeg isåfall heller prøve donor sæd. Men det er dyrt. Og prosentene for og lykkes er heller ikke så store om jeg er 40 år når man begynner og prøve.. ca 30 prosent tror jeg

Om du har magefølelse på at det er kun deg han evt skulle hatt barn med, så har du nok helt rett i det.
Personlig, i din alder, ville jeg heller levd barnløs sammen med mannen jeg elsker, enn gjort det slutt for å prøve å bli alenemor. Det er tøft og tenker man vil savne noen å dele gleder og utfordringer med - i alt fra prøving, svangerskap til det nyfødte barn. Og etter hva jeg hører, tar det år før alenemødre orker tanken på å date igjen. 
Om du ikke har, så vær iallefall 100% ærlig med han om dine tanker. Hvor høyt du ønsker et barn, at du vurderer donor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ALDRI valgt en mann fremfor barna mine! Og jeg er i et veldig fint forhold!! 

Så kjipt om det blir slutt om 5- 10 år og det er for sent for deg? For sannsynligheten for at det blir slutt er stor. Og sannsynligheten for at du finner en mann etter p ha fått et donorbarn er også stor. 

Han her. Han har lurt deg. 

Anonymkode: 24ea5...e1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde ALDRI valgt en mann fremfor barna mine! Og jeg er i et veldig fint forhold!! 

Så kjipt om det blir slutt om 5- 10 år og det er for sent for deg? For sannsynligheten for at det blir slutt er stor. Og sannsynligheten for at du finner en mann etter p ha fått et donorbarn er også stor. 

Han her. Han har lurt deg. 

Anonymkode: 24ea5...e1a

Synes det er interessant det du skriver, for det er motsatt av hva jeg skrev. Jeg ville vært enig med deg om hun var i 20-årene/tidlig 30-årene, men TS er snart 40, og sjansene for barn og å finne en mann som vil ha baby, er ikke akkurat proporsjonal med alder. 
Om han har lurt henne, er det jo grusomt. Hadde jeg vært TS og kjent på dette, da hadde jeg gjort det slutt - i går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...