AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #1 Skrevet 19. mai 2023 Jeg var sammen med to venninner på 17 mai. En spurte meg hva foreldrene mind gjorde den dagen og jeg svarte at jeg ikke hadde peiling. Hun syntes det var litt rart at jeg ikke var oppdatert på det. Foreldrene mine er sosiale folk og har nok av folk å feire med. Men er det litt underlig at jeg ikke visste hva de gjorde og at det heller ikke interesserte meg? Anonymkode: ea8fa...57e
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #2 Skrevet 19. mai 2023 I min verden er det litt rart, ja. Litt merkelig at man har så lite interesse for egne foreldre at man ikke har spurt dem hva de skal på 17. mai. Jeg vet nøyaktig hva mine gjorde, for jeg feirer med dem hvert år Jeg vet også hva svigers gjorde. Selv om de bor på andre kanten av landet. Anonymkode: 4efae...339 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #3 Skrevet 19. mai 2023 Ja, det vet jeg, selv om de bor 6 timer unna. De feiret som vanlig med mitt søsken, og jeg ble (som vanlig) ikke invitert, selv om alle visste at både mannen og jeg har fri hele langhelga. Unnskyldningen om at det blir trangt mtp overnatting kjøper jeg ikke, det ligger et greit hotell i gangavstand, og vi har fint råd til å bo der. Anonymkode: 5f082...ace 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #4 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg var sammen med to venninner på 17 mai. En spurte meg hva foreldrene mind gjorde den dagen og jeg svarte at jeg ikke hadde peiling. Hun syntes det var litt rart at jeg ikke var oppdatert på det. Foreldrene mine er sosiale folk og har nok av folk å feire med. Men er det litt underlig at jeg ikke visste hva de gjorde og at det heller ikke interesserte meg? Anonymkode: ea8fa...57e AnonymBruker skrev (14 minutter siden): I min verden er det litt rart, ja. Litt merkelig at man har så lite interesse for egne foreldre at man ikke har spurt dem hva de skal på 17. mai. Jeg vet nøyaktig hva mine gjorde, for jeg feirer med dem hvert år Jeg vet også hva svigers gjorde. Selv om de bor på andre kanten av landet. Anonymkode: 4efae...339 Burde det ikke gå begge veier? Hvis det er viktig, så bør de vel spørre meg? Selv om jeg aldri klarer å bestemme meg før noen dager før. Anonymkode: ea8fa...57e
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #5 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Burde det ikke gå begge veier? Hvis det er viktig, så bør de vel spørre meg? Selv om jeg aldri klarer å bestemme meg før noen dager før. Anonymkode: ea8fa...57e Jo? Selvsagt? Men altså, om du bare svarer "vet ikke enda" hver gang de spør, gir de vel gjerne opp etter en stund, da, og tenker at du heller kan fortelle når du har bestemt deg? Anonymkode: 4efae...339
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #6 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo? Selvsagt? Men altså, om du bare svarer "vet ikke enda" hver gang de spør, gir de vel gjerne opp etter en stund, da, og tenker at du heller kan fortelle når du har bestemt deg? Anonymkode: Det er godt mulig at jeg ikke legger så mye i den dagen. For meg er det bare en fridag og en dag jeg tilbringer med likesinnede. Siden de ikke spør meg så tenker jeg at de har samme oppfatning. Men hadde en av dem blitt alene, de hadde vært syke eller venneløse, så hadde jeg kanskje tenkt litt mer på det Anonymkode: ea8fa...57e
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #7 Skrevet 19. mai 2023 Ja, de møtte oss og så på barna gå i barnetoget. Og så reiste de hjem for å pakke, siden de skulle på ferie. Som ung voksen hadde jeg nok også samtaler med dem om hva de skulle, men sjelden planer som involverte at vi var sammen. Jeg stolte nok mest på at de hadde sine egne planer med egne venner. Anonymkode: 1f825...204 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #8 Skrevet 19. mai 2023 Ja, de vet som regel det meste om hva som skal skje i løpet av en uke, og hva som skjedde forrige uke. Selv om de bor milevis unna. Vi snakker en stund hver helg. Og interesse i hverandres liv er som regel hovedtema i og med at vi ikke ser hverandre i hverdagen. Anonymkode: 3cc08...d55
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #9 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ja, det vet jeg, selv om de bor 6 timer unna. De feiret som vanlig med mitt søsken, og jeg ble (som vanlig) ikke invitert, selv om alle visste at både mannen og jeg har fri hele langhelga. Unnskyldningen om at det blir trangt mtp overnatting kjøper jeg ikke, det ligger et greit hotell i gangavstand, og vi har fint råd til å bo der. Anonymkode: 5f082...ace Jammen så reis og bo på det hotellet da? Trenger du invitasjon for å besøke foreldrene dine? Det synes jeg er rart. Normalt i vår familie er egentlig bare å si fra at «vi kommer en tur i helga, passer det?» Anonymkode: 23a79...cb8
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #10 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det vet jeg, selv om de bor 6 timer unna. De feiret som vanlig med mitt søsken, og jeg ble (som vanlig) ikke invitert, selv om alle visste at både mannen og jeg har fri hele langhelga. Unnskyldningen om at det blir trangt mtp overnatting kjøper jeg ikke, det ligger et greit hotell i gangavstand, og vi har fint råd til å bo der. Anonymkode: 5f082...ace Ojojoj, så passiv aggressiv:) Kan ikke dere ta initiativ til besøk da? Anonymkode: 5532e...dfe
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #11 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jammen så reis og bo på det hotellet da? Trenger du invitasjon for å besøke foreldrene dine? Det synes jeg er rart. Normalt i vår familie er egentlig bare å si fra at «vi kommer en tur i helga, passer det?» Anonymkode: 23a79...cb8 Det er ikke hos foreldrene mine, men hos mitt søsken. Og mitt søsken ønsker ikke at vi kommer uten å være invitert. Jeg vet grunnen, og det er helt greit for meg. Mannen forstår ikke grunnen (og det er faktisk litt av grunnen…). AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ojojoj, så passiv aggressiv:) Kan ikke dere ta initiativ til besøk da? Anonymkode: 5532e...dfe Vi gjør det, men da passer det ikke fordi de skal ha besøk av andre. De kommer heller ikke til oss når vi inviterer, for mannens søsken er «alltid» her (søsknene disponerer et anneks, bor altså ikke i samme hus som oss når de er her). Anonymkode: 5f082...ace
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #12 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, de vet som regel det meste om hva som skal skje i løpet av en uke, og hva som skjedde forrige uke. Selv om de bor milevis unna. Vi snakker en stund hver helg. Og interesse i hverandres liv er som regel hovedtema i og med at vi ikke ser hverandre i hverdagen. Anonymkode: 3cc08...d55 Foreldrene mine er på farten hele tiden. Om jeg skulle fulgt med på hvor de befant seg til en hver tid, så hadde det krevd mye logistikk. Men de sier ifra om de drar på hytta som ligger tre timer unna, eller er i utlandet. Anonymkode: ea8fa...57e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå