AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #1 Skrevet 19. mai 2023 Hei, Jeg er 27 og har vært deprimert så lenge jeg kan huske. Første gang jeg var hos BUP var jeg 13-14, men husker depresjonene helt ned i 7 års alderen. jeg har ved en rask opptelling gått til minst 16 psykologer og psykiatere, og har hatt diagnoser depresjon, angst og bipolar 2 frem og tilbake. Jeg går til avtalespesialist nå, men merker at jeg er lei. Jeg har mer eller mindre gitt opp for jeg har jobbet så mye for å bli frisk, men jeg kommer ingen vei. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil bare gi opp. Er så lei av alt sammen, og at humøret er langt nede, jeg isolerer meg, har ingen energi og ingen motivasjon til å finne på noe. Anonymkode: 67229...0b3 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #2 Skrevet 19. mai 2023 Med ingen energi mener du da at du faktisk ikke får til noenting annet enn livsnødvendige ting som å spise og gå på do? Eller klarer du å være ute å gjør hyggelige sosiale ting innimellom også? Er så forskjell hvordan folk definerer hva det vil si å ha "ingen" energi. Anonymkode: 184d5...036
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #3 Skrevet 19. mai 2023 Det varierer, noen dager er jeg ute og går tur og sånt, andre dager (som i går og i dag) har jeg bare ligget på sofaen og i senga og ikke en gang orket å lage mat. Anonymkode: 67229...0b3
frivis Skrevet 19. mai 2023 #4 Skrevet 19. mai 2023 (endret) 12 hours ago, AnonymBruker said: Hei, Jeg er 27 og har vært deprimert så lenge jeg kan huske. Første gang jeg var hos BUP var jeg 13-14, men husker depresjonene helt ned i 7 års alderen. jeg har ved en rask opptelling gått til minst 16 psykologer og psykiatere, og har hatt diagnoser depresjon, angst og bipolar 2 frem og tilbake. Jeg går til avtalespesialist nå, men merker at jeg er lei. Jeg har mer eller mindre gitt opp for jeg har jobbet så mye for å bli frisk, men jeg kommer ingen vei. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil bare gi opp. Er så lei av alt sammen, og at humøret er langt nede, jeg isolerer meg, har ingen energi og ingen motivasjon til å finne på noe. Anonymkode: 67229...0b3 ❤️ Vår Herre elsker deg! Endret 19. mai 2023 av frivis 1
c_buk Skrevet 19. mai 2023 #5 Skrevet 19. mai 2023 frivis skrev (2 minutter siden): ❤️ Vår Herre elsker deg! Personen har det vanskelig og det der du forfekter gjør bare vondt verre.
c_buk Skrevet 20. mai 2023 #6 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei, Jeg er 27 og har vært deprimert så lenge jeg kan huske. Første gang jeg var hos BUP var jeg 13-14, men husker depresjonene helt ned i 7 års alderen. jeg har ved en rask opptelling gått til minst 16 psykologer og psykiatere, og har hatt diagnoser depresjon, angst og bipolar 2 frem og tilbake. Jeg går til avtalespesialist nå, men merker at jeg er lei. Jeg har mer eller mindre gitt opp for jeg har jobbet så mye for å bli frisk, men jeg kommer ingen vei. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil bare gi opp. Er så lei av alt sammen, og at humøret er langt nede, jeg isolerer meg, har ingen energi og ingen motivasjon til å finne på noe. Anonymkode: 67229...0b3 Har du noen gode venner? Selv om jeg på ingen måte kan måle meg med dine utfordringer, har jeg også slitt med depresjon. Har også nære venner som sliter med angstlidelser. Vennskap har ikke vært hele løsningen, men har definitivt vært en avgjørende støtte. Dette har sikkert spesialistene fortalt deg allerede, men husk å ikke ha for høye forventninger til deg selv. Sykdommen din er tung å bære, og jeg synes du skal være stolt over de tingene du faktisk får til. Om det så er å lage deg et måltid, ta en gåtur, ta en telefonsamtale eller møte opp til en time hos psykolog. Disse tingene koster deg vanvittig mye mer enn for andre. 1
frivis Skrevet 20. mai 2023 #7 Skrevet 20. mai 2023 12 minutter siden, c_buk said: Personen har det vanskelig og det der du forfekter gjør bare vondt verre. At universets skaper elsker en, er verdens beste nyhet! ❤️ Det gir mening og substans i en verden full av demoralisering og åndsvakhet.
c_buk Skrevet 20. mai 2023 #8 Skrevet 20. mai 2023 frivis skrev (30 minutter siden): At universets skaper elsker en, er verdens beste nyhet! ❤️ Det gir mening og substans i en verden full av demoralisering og åndsvakhet. 🤢🤮
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #9 Skrevet 20. mai 2023 frivis skrev (8 timer siden): At universets skaper elsker en, er verdens beste nyhet! ❤️ Det gir mening og substans i en verden full av demoralisering og åndsvakhet. Fantasi er faktisk en flukt og en trøst. Enten vi har et fantasisted, fantasivenn eller en fantasigud. Fantasi trøster og som du gjør så burde ts prøve å skape seg et slikt sted, eller en slik person for å finne mening og holdepunkt Anonymkode: 208e2...a0a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #10 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hei, Jeg er 27 og har vært deprimert så lenge jeg kan huske. Første gang jeg var hos BUP var jeg 13-14, men husker depresjonene helt ned i 7 års alderen. jeg har ved en rask opptelling gått til minst 16 psykologer og psykiatere, og har hatt diagnoser depresjon, angst og bipolar 2 frem og tilbake. Jeg går til avtalespesialist nå, men merker at jeg er lei. Jeg har mer eller mindre gitt opp for jeg har jobbet så mye for å bli frisk, men jeg kommer ingen vei. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil bare gi opp. Er så lei av alt sammen, og at humøret er langt nede, jeg isolerer meg, har ingen energi og ingen motivasjon til å finne på noe. Anonymkode: 67229...0b3 Noen ganger kan det å akseptere sykdommen være til hjelp. Det betyr ikke å gi opp, men å gi deg selv egenomsorg, akseptere at du har depresjon, at dagene svinger samtidig som du gjør det du kan for å få det bedre med deg selv. Har du prøvd andre behandlinger enn psykolog/psykiater? Anonymkode: 66cd4...478 1
Bålkaffe Skrevet 20. mai 2023 #11 Skrevet 20. mai 2023 Kan det være at du har dystym lidelse? Har noen nevnt det noen gang for deg? https://sml.snl.no/dystym_lidelse
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #12 Skrevet 20. mai 2023 10 hours ago, frivis said: At universets skaper elsker en, er verdens beste nyhet! ❤️ Det gir mening og substans i en verden full av demoralisering og åndsvakhet. Du mener det nok veldig godt, men dette er en tråd som ligger i underforumet Kropp og helse hvor TS spør om hva hun skal gjøre med sine langvarige helseproblemer. Anonymkode: 4b4d4...012 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #13 Skrevet 21. mai 2023 c_buk skrev (På 20.5.2023 den 2.01): Har du noen gode venner? Selv om jeg på ingen måte kan måle meg med dine utfordringer, har jeg også slitt med depresjon. Har også nære venner som sliter med angstlidelser. Vennskap har ikke vært hele løsningen, men har definitivt vært en avgjørende støtte. Dette har sikkert spesialistene fortalt deg allerede, men husk å ikke ha for høye forventninger til deg selv. Sykdommen din er tung å bære, og jeg synes du skal være stolt over de tingene du faktisk får til. Om det så er å lage deg et måltid, ta en gåtur, ta en telefonsamtale eller møte opp til en time hos psykolog. Disse tingene koster deg vanvittig mye mer enn for andre. Tusen takk for hyggelig melding ❤️ Setter virkelig del på siste del, for det glemmer jeg ofte. Blir normalt bare sint på meg selv for at jeg ikke får til «alt» og at jeg blir utslitt, så det var en god påminnelse. Har et par gode venner, men føler de fleste vennskapene forsvinner ettersom folk flytter, får barn bor i andre land og lignende. Så har mange bekjente, men få i hverdagen. Dro på skogstur med ei venninne i går, så det hjalp etter to tøffe dager. Anonymkode: 67229...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #14 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 20.5.2023 den 12.41): Du mener det nok veldig godt, men dette er en tråd som ligger i underforumet Kropp og helse hvor TS spør om hva hun skal gjøre med sine langvarige helseproblemer. Anonymkode: 4b4d4...012 Takk til anonym for rådene om Herrens hjelp, jeg vet åndelig støtte er viktig for noen, men dessverre er nok ikke det noe jeg vil kunne lene meg på. Tror nok naturvitenskapen er mer for meg. Anonymkode: 67229...0b3 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #15 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 20.5.2023 den 11.51): Noen ganger kan det å akseptere sykdommen være til hjelp. Det betyr ikke å gi opp, men å gi deg selv egenomsorg, akseptere at du har depresjon, at dagene svinger samtidig som du gjør det du kan for å få det bedre med deg selv. Har du prøvd andre behandlinger enn psykolog/psykiater? Anonymkode: 66cd4...478 ❤️ Prøver å akseptere og omfavne det, men det går litt i perioder om det er lett å få til. Har hovedsaklig gått i terapi og på medisiner, «egenhjelp», samt en del akupunktur. Var det noe spesifikt du tenkte på? Anonymkode: 67229...0b3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #16 Skrevet 21. mai 2023 Bålkaffe skrev (På 20.5.2023 den 12.40): Kan det være at du har dystym lidelse? Har noen nevnt det noen gang for deg? https://sml.snl.no/dystym_lidelse Interessant, har aldri hørt om det før, men det ser ut til å treffe på en del symptomer. Skal lese meg opp. ❤️ Anonymkode: 67229...0b3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå