Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter ble konfirmert forrige helg. Min venninne som har kjent henne siden hun var 1 år kom ikke. Takket først ja og så nei. Hun orket ikke så mye folk hun ikke kjenner. Kjenner at jeg ble skuffet. Hun er ikke en sjenert person. Hun elsker å reise og da treffer hun mye folk som hun ikke kjenner. Men må tenker jeg at det er hennes valg. Og at det er hennes tap og ikke vårt. 

Er det å dra i konfirmasjon til nære så viktig? Kanskje bare jeg som føler det sånn 

Anonymkode: 00ac7...6d9

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når hun har sagt ja burde hun jo komme, men utover det legger du altfor mye energi i dette. Hun kom ikke, dere andre feiret konfirmanten og jeg er helt sikker på at konfirmanten fikk en fin dag.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er hun veldig sosial på tur? Jeg elsker også å reise, men ikke for å treffe mange mennesker. Hater sosiale sammenkomster. 

Anonymkode: 0b1ec...d6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er litt rart å invitere din venninne i din datters konfirmasjon? 

Det er også stor forskjell på å treffe mange folk man ikke kjenner på reise, og det å sitte og kneke i et familiebesøk når du ikke er i familien... Hun ville jo vært helt utenfor? Mens de fleste andre kjente hverandre? 

Anonymkode: af27b...0fd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva om hun er veldig sliten for tiden? Hva om det er mye som foregår i livet hennes? 

Skjønner ikke hvorfor du er så skuffet over dette? Konfirmanten hadde vel en super dag uansett? 

Anonymkode: d5dc5...e54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan slite med å sitte rundt et bord med fremmede folk som alle kjenner hverandre. Her er det forventet at man deltar i samtalene, og man kan bli sett på som sær hvis en sitter lenge uten noen å snakke med. Ihvertfall kan en føle det selv selv om det ikke stemmer.

Var selv med på en bursdagsfeiring som en +1. Pga musikk så hører jeg ingenting med mindre noen snakker rett inn i øret mitt, og jeg følte meg rett og slett mislykket. Kjæresten var veldig flink til å inkludere meg, men jeg lot jo litt som at det gikk bra og nikket og lo litt på forhåpentligvis rette plasser mens jeg så rundt bordet på de som snakket "til alle". Men jeg ante ikke hva som ble sagt, og jeg klarer ikke å sette meg bort til fremmede og ha en 1-til-1-samtale med mindre jeg har drukket. På en tur er det HELT annerledes. Da trenger du ikke å smalltalke i timesvis rundt et bord, og på flyet kan du ta på deg øreplugger og hvile. Skulle tatt seg ut om man gjorde det i en konfirmasjon. "Jeg tar meg en hvil med Netflix, si ifra når det er dessert"

Anonymkode: 8b12a...b9e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2023 den 14.53):

Jeg tenker det er litt rart å invitere din venninne i din datters konfirmasjon? 

Det er også stor forskjell på å treffe mange folk man ikke kjenner på reise, og det å sitte og kneke i et familiebesøk når du ikke er i familien... Hun ville jo vært helt utenfor? Mens de fleste andre kjente hverandre? 

Rart? I konfirmasjon inviterer man vel de som har betydning i konfirmantens liv, og det trenger slett ikke være kun familie. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg synes det er sært av din venninne. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Til å være en så nær venninne at du inviterer i en konfirmasjon synes jeg du både kjenner henne dårlig, og at kommunikasjonen er veldig dårlig. Er hun mulig ikke så nær som du tror? 

Eller er det slik at hun ikke har en relasjon til konfirmanten, i form av å være fadder eller "tante"? Da kan jeg forstå at det er litt kleint å stille og måtte forklare hvorfor hun er i konfirmantens fest. 

Anonymkode: 69e3a...b88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tatja skrev (På 20.5.2023 den 22.47):

Rart? I konfirmasjon inviterer man vel de som har betydning i konfirmantens liv, og det trenger slett ikke være kun familie. 

Dette er morens venninne - ikke konfirmantens. Det er konfirmantens dag, ikke morens. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette er morens venninne - ikke konfirmantens. Det er konfirmantens dag, ikke morens. 

Mener du oppriktig at det ene utelukker det andre? Morens venninne kan ikke ha betydning i konfirmantens liv?

Skrevet

Var det viktig for konfirmanten - hvis feiring det tross alt var - at hun var der?

Å være til stede ved begivenheter hvor man knapt kjenner noen er ikke så stas, jeg har vært det noen ganger og kan fint forstå valget hennes. Selvfølgelig stilte jeg da en nær venninne giftet seg, men jeg ville neppe gjort det for venners barn med mindre vi hadde et helt spesielt forhold.

AnonymBruker
Skrevet
Tatja skrev (36 minutter siden):

Mener du oppriktig at det ene utelukker det andre? Morens venninne kan ikke ha betydning i konfirmantens liv?

Om venninna har vært en viktig person i konfirmantens liv er det naturlig at hun er der. Jeg er "tante" for noen av mine venninners barn, og kjenner da også deler av venninnens (konfirmantens mor) sin familie. 

Om hun kun er invitert som morens venninne som sporadisk har møtt konfirmanten, og knapt kjenner andre gjester, så er det ganske merkelig. 

Anonymkode: 69e3a...b88

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...