Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg henvendte meg til føden for jeg har lite bevegelser siden igår og føler kun "hikke" og er i uke 28. Så har prøvd å få tak i jordmor på helsestasjonen idag men fikk ikke svar, så nå ringte jeg føden fordi fikk beskjed av min jordmor å ringe dit når som helst om lurer på noe , men fikk kaldt svar i telefonen på føden at jeg måtte snakke med min jordmor på helsestasjonen. Nå føler jeg meg veldig dum og har ikke lyst å ringe opp igjen. Alt er sikkert bra men jeg har vært i dårlig form også.  Er det vanlig å bli bemøtt sånn?

Anonymkode: 0b696...d21

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg henvendte meg til føden for jeg har lite bevegelser siden igår og føler kun "hikke" og er i uke 28. Så har prøvd å få tak i jordmor på helsestasjonen idag men fikk ikke svar, så nå ringte jeg føden fordi fikk beskjed av min jordmor å ringe dit når som helst om lurer på noe , men fikk kaldt svar i telefonen på føden at jeg måtte snakke med min jordmor på helsestasjonen. Nå føler jeg meg veldig dum og har ikke lyst å ringe opp igjen. Alt er sikkert bra men jeg har vært i dårlig form også.  Er det vanlig å bli bemøtt sånn?

Dum skulle det stå...

AnonymBruker
Skrevet

Bare prøv å ringe til helsestasjonen igjen du. 
Får du ikke svar så ringer du legekontoret Du skal ikke føle deg dum fordi du trenger å trygges på at barnet ditt har det bra. 

Anonymkode: 69900...324

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Bare prøv å ringe til helsestasjonen igjen du. 
Får du ikke svar så ringer du legekontoret Du skal ikke føle deg dum fordi du trenger å trygges på at barnet ditt har det bra. 

Nei jeg sa jeg ikke fikk takk i jordmor der men jeg måtte bare prøve igjen ..

🙄 Legekontoret er stengt idag her.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei jeg sa jeg ikke fikk takk i jordmor der men jeg måtte bare prøve igjen ..

🙄 Legekontoret er stengt idag her.

Er legekontoret stengt??? 
Hva gjør folk mår de blir syke da?? 🙄

AnonymBruker
Skrevet

Er legekontoret stengt??? 
Hva gjør folk mår de blir syke da?? 🙄

Legevakten. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre ikke så sjeldent å bli møtt sånn. De glemmer at for den gravide kvinnen så er dette en svært sårbar tid. For dem er det bare en dag på jobben.

Anonymkode: ff681...5c4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre ikke så sjeldent å bli møtt sånn. De glemmer at for den gravide kvinnen så er dette en svært sårbar tid. For dem er det bare en dag på jobben.

Anonymkode: ff681...5c4

Fikk beskjed av helsesøster å ta kontakt med føden om følt mindre enn 10 spark iløpet av 2 timer. Har ikke følt mye i hele idag egentlig enn hikke...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fikk beskjed av helsesøster å ta kontakt med føden om følt mindre enn 10 spark iløpet av 2 timer. Har ikke følt mye i hele idag egentlig enn hikke...

Har du prøvd å drikke nie søttt og ligge på rygg over tid? Tell bevegelser mens du gjør det. 

Anonymkode: 321d7...385

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du prøvd å drikke nie søttt og ligge på rygg over tid? Tell bevegelser mens du gjør det. 

Anonymkode: 321d7...385

Ja og dytter masse på magen 🙈 men kanskje han har snudd seg og ligger annerledes bare..

AnonymBruker
Skrevet

Da ringer du legevakten og sier du er bekymret, men ikke får tak i jordmor og føden avviser deg. Legevakten kan ikke avvise deg helt på samme måte, så antar de ber deg dra til føden. 

Anonymkode: 6514a...680

• Liker 10
Skrevet

Dra til legevakten og be om ultralyd eller høre på hjertet 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakten!

Anonymkode: a50ea...442

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Da ringer du legevakten og sier du er bekymret, men ikke får tak i jordmor og føden avviser deg. Legevakten kan ikke avvise deg helt på samme måte, så antar de ber deg dra til føden. 

Ja dumt at legevakten ligger 2 timer unna føden  og men de har nok utstyr der til å sjekke, og jeg har 1,5 time reisevei til lege vakten 🤣 burde hatt en doppler hjemme selv

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja dumt at legevakten ligger 2 timer unna føden  og men de har nok utstyr der til å sjekke, og jeg har 1,5 time reisevei til lege vakten 🤣 burde hatt en doppler hjemme selv

Ikke begynn med doppler hjemme. Det kan skape enda mer uro og bekymringer. På min baby slet til og med helsepersonell med å finne hjerteslag. :) 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Bemøtt, faktisk. Du er kreativ da, det skal du ha.

Anonymkode: 4888b...244

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Bemøtt, faktisk. Du er kreativ da, det skal du ha.

Anonymkode: 4888b...244

Beklager jeg er svensk 🙈

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ring føden, mas på de. Av erfaring. Jeg ble lovet tett oppfølging etter dødfødsel, i fjor. Men nei, bare shit av lovnader. Har planer klare og fastlegen på saken. Og jordmor. De presterte å si jeg kunne gå fire dager over termin denne gangen og. Hun døde to dager inn i termin, så ikke faren. Rabla for mannen rett og slett.

Anonymkode: dd3dc...776

• Liker 2
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Ring føden, mas på de. Av erfaring. Jeg ble lovet tett oppfølging etter dødfødsel, i fjor. Men nei, bare shit av lovnader. Har planer klare og fastlegen på saken. Og jordmor. De presterte å si jeg kunne gå fire dager over termin denne gangen og. Hun døde to dager inn i termin, så ikke faren. Rabla for mannen rett og slett.

Anonymkode: dd3dc...776

Veldig trist å lese. Var dette KK i Bergen?

AnonymBruker
Skrevet

Ring igjen! Tror det handler mye om hvordan man «presenterer seg».

Informer om hvor lang du er på vei, bår du kjente spark sist og hva du har gjort for å få kjenne spark. 
Hører de ikke på deg, kjører du på med ti hakk mer fortvilet stemme. 

Det er litt som når man ringer inn for å si man skal føde - om man klarer å snakke normalt tror enkelte ikke på at du har gode nok rier😂

Anonymkode: cb339...c01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...