AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #1 Skrevet 19. mai 2023 Jeg har i de siste månedene fått mer og mer problemer med å tømme blæren. Når jeg sitter på do, kommer det første mye, men så blir det liksom ikke tomt. Kan tisse en liten skvett til i evigheter. Ett minutt pause, så sildrer det litt mer. Må bare avslutte til slutt, for det gir seg aldri. Når jeg bare tisser og reiser meg, kan jeg gå på do etter en halvtime igjen. Klarer å holde meg, men det er såpass at det føles mest behagelig å gå på do. Noen som vet hva dette skyldes? Jeg har en uvane med å holde meg litt for lenge når jeg er veldig opptatt med noe. Men som regel er jeg flink til å gå når jeg må. Har ingen symptomer på UVI, så tror ikke det er det. Men jeg har nok litt svake muskler, og har økende problemer med lekkasje når jeg hopper, nyser osv. Anonymkode: 7865d...9da
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #2 Skrevet 19. mai 2023 Dette kan jo være aldersrelatert, men er du såpass ung at du ikke har kommet i overgangsalderen ? Jeg vet om noen som hadde livmorsfremfall, og da ble det vanskelig å få tømt blæra skikkelig. Du får ta deg en tur til legen om dette er langvarig Anonymkode: fc751...926 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #3 Skrevet 19. mai 2023 Jeg er i 40årene, så en begynnende overgangsalder er ikke utenkelig. Hvilke andre symptomer gir fremfall? Har ikke andre plager enn dette med tømming og lekkasje. Kan fremfall skje mange år etter fødsler...? Anonymkode: 7865d...9da
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #4 Skrevet 19. mai 2023 Prolaps? Isåfall skal du opereres akutt. Anonymkode: 505cc...b4e 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #5 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Prolaps? Isåfall skal du opereres akutt. Anonymkode: 505cc...b4e Prolaps av blæren...? Jeg har ikke andre plager enn dette med tømming og lekkasje. Hvilke andre symptomer bør jeg se etter? Anonymkode: 7865d...9da
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #6 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg er i 40årene, så en begynnende overgangsalder er ikke utenkelig. Hvilke andre symptomer gir fremfall? Har ikke andre plager enn dette med tømming og lekkasje. Kan fremfall skje mange år etter fødsler...? Anonymkode: 7865d...9da Jeg kom i overgangsalderen ved 46-47 alderen så det er fullt mulig, men blæren fungerer. Min venninne har voksne barn så dette med livmoren og blære begynte lenge etter hun hadde født sistemann. Anonymkode: fc751...926
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #7 Skrevet 19. mai 2023 Jeg ville tatt en tur til legen og fått det sjekket. Personen som sier prolaps tenker kanskje på prolaps i ryggen, altså at noe er i klem i ryggraden og at det gir problemer med å tømme blæren helt. Jeg tenkte også på det når jeg først leste overskriften, men det kan nok være flere ting. Hvis du skulle få akutte problemer og ikke får tømt blæren i det hele tatt så må du dra på legevakten. Anonymkode: 0bff5...47f 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #8 Skrevet 19. mai 2023 En tur til doktoren er på sin plass her. Anonymkode: f2a4a...e3c 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #9 Skrevet 20. mai 2023 Stopp med å holde deg. Kanskje du bare vil være forstoppet og derfor ikke får tømt. Be om flowmetri og videre utredning. Anonymkode: f4b91...c2a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #10 Skrevet 20. mai 2023 Hatt samme problem, nå driver jeg med kateterisering på meg selv. Blæra trenger å tømmes. Få legen til å henvise deg videre. Anonymkode: 2ba64...fdb
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #11 Skrevet 20. mai 2023 Jeg sliter med å tømme meg når jeg har avføring i endetarmen (er ofte hard i magen), hjelper å bruke krakk til beina for å få tømt meg enklere. Drikker du nye vann? Da kan det også bare komme og komme. Anonymkode: ca0ee...e12
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #12 Skrevet 20. mai 2023 Det kan være skade etter fødsel. Kjenner ei som slet med det i mange år, hun reiste til lege ble henvist til sykehuset og fikk det ordnet det. Anonymkode: 04042...fb0
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #13 Skrevet 20. mai 2023 Jeg er 42 og sliter med det samme. Har også litt svake muskler og har økende grad av stressinkontinens. Anonymkode: 38fab...020
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #14 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg sliter med å tømme meg når jeg har avføring i endetarmen (er ofte hard i magen), hjelper å bruke krakk til beina for å få tømt meg enklere. Drikker du nye vann? Da kan det også bare komme og komme. Anonymkode: ca0ee...e12 Ja, drikker nok ganske mye. Blir tørst av en medisin jeg går på. Det er ikke sånn at jeg ikke får ut noe, da hadde jeg gått til lege med en gang. Jeg går på do som normalt og tisser rikelig. Men om jeg sitter litt, kommer det en skvett til og en til og en til i det uendelige. Kan godt tørke meg og avslutte, men kjenner da at jeg ofte må på do igjen etter kort tid. Anonymkode: 7865d...9da
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #15 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er 42 og sliter med det samme. Har også litt svake muskler og har økende grad av stressinkontinens. Anonymkode: 38fab...020 Vet du om man får operert for inkontinens ved beskjedene plager? Eller må det være sånn at man tisser seg skikkelig ut? Jeg har ikke problemer på jobb o.l, det er mest det at jeg ikke kan hoppe på trampoline. Og så kommer det en skvett hvis jeg nyser/hoster flere ganger på rad. Anonymkode: 7865d...9da
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #16 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vet du om man får operert for inkontinens ved beskjedene plager? Eller må det være sånn at man tisser seg skikkelig ut? Jeg har ikke problemer på jobb o.l, det er mest det at jeg ikke kan hoppe på trampoline. Og så kommer det en skvett hvis jeg nyser/hoster flere ganger på rad. Anonymkode: 7865d...9da Har du prøvd å trene musklene der nede? Anonymkode: d108e...f86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå