AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #1 Skrevet 19. mai 2023 Jeg har en helgepartner (over snart 2 år). Han er sterilisert og jeg har p-stav som fortsatt har ett år igjen før den skal byttes ut. Ingen av oss ønsker et kjæresteforhold. Og har det helt perfekt med denne ordningen vi har. Jeg har ingen andre partnere eller hatt sex med andre enn han. Kroppen min startet å oppføre deg rart. Har fått mange av de samme symptomene jeg hadde ved mine to forrige svangerskap. Tanken slo meg jo, siden symptomene er så tydelige, men slo tanken fort bort, for det er jo umulig. Men siden symptomene ikke har gitt seg, så tok jeg en test, bare for å roe ned min egen psyke. Tenkte at da kan jeg hvertfall slippe den tanken. Og jeg fikk sjokk!! Den viste at jeg er gravid! Jeg ønsker ikke flere barn, jeg har to frs før og er såpass oppe in årene at jeg kjenner meg ferdig. Han har ekstremt angst for å få flere barn da han har to traumatiske fødsler alt for sterkt i minnet, med to forskjellige mødfe. Hvor ettertiden har vært preget av mye konflikter med barnemødrene. Så abort blir det uansett. Men hvordan F skal jeg klare å informere om dette? For det første kommer jeg ikke til å bli trodd på at jeg ikke har hatt andre partnere. For det andre vil dette trigge angsten hans så mye at jeg tror han kommer til å leve resten av livet i sølibat. For det tredje er jeg i sjokk, for dette er jo umulig!! Jeg er ikke typen som klarer å lyve, så jeg klarer nok ikke å gå igjennom en abort i hemmelighet. Anonymkode: 6a9d7...97f
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #2 Skrevet 19. mai 2023 Helt ærlig hadde jeg latt være å si noe. Anonymkode: 9f896...28a 16
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #3 Skrevet 19. mai 2023 Jeg tror nok ikke han har vært helt ærlig i den steriliseringen. Her er legene veldig dyktig i disse dager. Og det er flere kontroller i etterkant. En mann som ikke hadde trudd meg på at jeg ikke hadde hatt andre partnere ville jeg uansett ikke fortsatt et samliv med. Anonymkode: 72b0f...235 11 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #4 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror nok ikke han har vært helt ærlig i den steriliseringen. Her er legene veldig dyktig i disse dager. Og det er flere kontroller i etterkant. En mann som ikke hadde trudd meg på at jeg ikke hadde hatt andre partnere ville jeg uansett ikke fortsatt et samliv med. Anonymkode: 72b0f...235 Hvis man er sterilisert, så bør man kunne stille spørsmål om farskapet uten at dama slår opp. Anonymkode: faa8f...cff 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #5 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis man er sterilisert, så bør man kunne stille spørsmål om farskapet uten at dama slår opp. Anonymkode: faa8f...cff Om vi var i samme situasjon ville jeg faktisk forventet at mannen automatisk hadde tenkt at steriliseringen ikke var vellykket, eller at ting var vokst sammen igjen. Og heller tenkt utroskap når alt dette var sjekket ut. Men her skriver TS rett ut; AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For det første kommer jeg ikke til å bli trodd på at jeg ikke har hatt andre partnere. En slik mann ville jeg ikke fortsatt en relasjon med. Anonymkode: 72b0f...235 2 6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #6 Skrevet 19. mai 2023 Det er jo viktig å grave litt i dette. Hvis han enten lyver om det eller oppriktig tror at han er steril men så er han ikke det, da vil det jo kunne skje igjen. Han bør ta en sædprøve. Anonymkode: a3576...2a5 5 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #7 Skrevet 19. mai 2023 Han bør jo få informasjon om at steriliseringen ikke virker, ellers vil jo dette skje igjen. Anonymkode: 4f5a0...e39 12
Andro Skrevet 19. mai 2023 #8 Skrevet 19. mai 2023 Hver tredje abort utføres på noen som bruker prevensjon som har sviktet. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #9 Skrevet 19. mai 2023 Slutt å ha sex med noen du ikke vil ha barn med. Anonymkode: b7799...85b 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #10 Skrevet 19. mai 2023 Jeg synes at du bare skal være helt åpen. Si at du er i sjokk, at du var inne på tanken om å ikke si noe for å skåne ham, men at du kom frem til at det ikke var riktig av flere grunner (1, han har rett til å vite, 2, hvis han ikke får vite kan det skje igjen, 3, hvis du hadde holdt det skjult hadde han begynt å lure på Hva som var galt mellom dere, 4, du greier rett og slett ikke lyve og gå gjennom dette i skjul og alene). Du trenger ikke ta ansvar for hans reaksjon. Det må han selv gjøre som et voksent menneske. Jeg håper du slipper at han mistenkeliggjør deg. Du må bare være tydelig på at du ikke har hatt sex med andre og at du fremdeles bruker prevensjon. Bare fortell hele prosessen med at du merket tegn på kroppen, begynte å stresse med det og tok en test egentlig bare for å kunne få fred i sjelen. Lykke til! Anonymkode: 151ed...942 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #11 Skrevet 19. mai 2023 Du har allerede to barn, så vil du abortere det tredje barnet ditt? Tror i grunn at du innerst inne ikke ønsker å fjerne barnet. Jeg tror dere kommer til å klare dere fint. Jeg ligger og ammer mitt tredje barn nå, tenk om jeg hadde valgt å abortere henne bort. Grøss. Uansett, gratulerer med to streker og graviditet. Krysser fingrene for at også du får ei jente💕 Anonymkode: 882b7...c28 4
Vera Skrevet 19. mai 2023 #12 Skrevet 19. mai 2023 Å herregud Ts 😳 Jeg forstår godt at du er i sjokk her..det hadde jeg også vært (jeg kjører dobbel prevensjon jeg også, selv om jeg er gift - fordi min største skrekk er å bli gravid pga helt hinsides svangerskap og fødsler). Allikevel mener jeg at han er voksen nok til å forstå at ingen prevensjon er 100% sikker..og det finnes mange steriliserte menn som har blitt fedre. Jeg trodde man skulle ta sædprøver jevnlig når man er sterilisert? For å være på den sikre siden.. Si det til han..dere er to om dette. 1
Andro Skrevet 19. mai 2023 #13 Skrevet 19. mai 2023 Jeg skjønner godt at du gruer deg for å fortelle om graviditeten. Jeg ville åpnet med å be ham om å få en ny helsesjekk med oppfølging av den steriliseringen, for den har ikke vært vellykket. Han er ikke den første mannen i historien som opplever dette. Din p-stav er ikke like sikker, men også de kan svikte. Abort ville vært førstevalget mitt om jeg hadde blitt gravid i.l.a de siste ti årene - eller de fem neste. Deretter håper jeg å ha passert overgangsalderen, og slippe å tenke på prevensjon og den slags. Heldigvis er også min elsker sterilisert. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #14 Skrevet 19. mai 2023 https://www.nrk.no/trondelag/sa-sikker-er-prevensjonen-eigentleg-_-ein-av-tre-abortar-i-noreg-blir-tatt-etter-bruk-av-prevensjon-1.16277373 Ts, en venninne av meg opplevde noe lignende. Der hadde hun hatt både en sykdom og en skade i mage/underliv som hadde gjort at flere spesialister hadde konkludert med at det var helt umulig for henne å bli gravid, så hun trengte ikke bruke prevensjon. Hun valgte å gjøre det likevel, og ble gravid. Etter en del overveiing frem og tilbake endte hun med å beholde barnet. Det var ingen enkel beslutning, men i ettertid har barnet blitt til enorm glede for både henne og faren. Hun var helt bestemt på å ta abort, men så kom hun frem til at et barn som ble til tross alle odds, når det absolutt ikke skulle være mulig, det var et barn som var ment å bli født. (Hun er ikke mot abort.) Jeg antar at du er i sjokk, og det vil jeg tro at far til ditt barn blir. Men bruk den tiden dere har til å diskutere dette. Helt ærlig synes jeg ikke mannens begrunnelser teller - kanskje er det han trenger å se at et svangerskap kan gå fint. Men det viktigste er vel om han er en mann som kan bli en god far eller ei. Det viktigste er hva du selv føler er riktig for deg selv. Ikke ta avgjørelsen når du er i sjokk. Vær sikker på at du tar det valget som er rett for deg, enten det blir å ta abort eller beholde. Uansett hva du ender med å gjøre, vær 100 % sikker på at du tar riktig beslutning for din egen del. Fars traumer som han tydeligvis ikke bearbeider, de skal ikke påvirke hva du velger å gjøre. Beslutningen du tar skal være den du lever best med i ettertid. Det er lett for en mann å gå videre etter en abort, ikke alltid like enkelt for mor som har kjent symptomene på kroppen selv. Og en mann som ikke bearbeider egne vanskelige følelser, han tenker jeg ikke bør få særlig å si for hva du velger. Er du 100 % sikker på at abort er riktig å gjøre for deg, da gjør du det. Men pass deg slik at du ikke tar mer hensyn til denne mannen enn deg selv. Han er ansvarlig for seg selv og egne følelser, ikke du. Anonymkode: aed6a...104 1
Norja Skrevet 19. mai 2023 #15 Skrevet 19. mai 2023 Selv ikke sterilisering er 100% sikkert (link til Store medisinske leksikon), og som @Vera påpeker over her, så er han verken den første eller siste mannen som vil få et slikt sjokk. Forhåpentligvis har legen informert ham om dette på forhånd. Dere har vært ansvarlige, men rett og slett hatt absolutt maks uflaks.
Million Skrevet 19. mai 2023 #16 Skrevet 19. mai 2023 Bestill time for abort. Jeg leser du har bestemt deg, og det er en grei beslutning når du har en sykdom som kan arves og utsikter til å bli alenemor, alderen din osv. Jeg ser ingen annen løsning enn å hoppe ut i det og fortelle ham at du er blitt gravid tross prevensjon og sterilisering, og bare si at du allerede har bestilt time til abort. Hvis han bryter sammen på grunn av han får høre om dette, så... ja, jeg vet ikke helt. Et voksent menneske bør tåle såpass. Hvis ikke så er det kanskje på tide og avslutte mellom dere uansett. Han bør uansett få vite det, så han kan ta inngrepet (steriliseringen) på nytt. Det funket åpenbart ikke første gangen.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #17 Skrevet 19. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har en helgepartner (over snart 2 år). Han er sterilisert og jeg har p-stav som fortsatt har ett år igjen før den skal byttes ut. Ingen av oss ønsker et kjæresteforhold. Og har det helt perfekt med denne ordningen vi har. Jeg har ingen andre partnere eller hatt sex med andre enn han. Kroppen min startet å oppføre deg rart. Har fått mange av de samme symptomene jeg hadde ved mine to forrige svangerskap. Tanken slo meg jo, siden symptomene er så tydelige, men slo tanken fort bort, for det er jo umulig. Men siden symptomene ikke har gitt seg, så tok jeg en test, bare for å roe ned min egen psyke. Tenkte at da kan jeg hvertfall slippe den tanken. Og jeg fikk sjokk!! Den viste at jeg er gravid! Jeg ønsker ikke flere barn, jeg har to frs før og er såpass oppe in årene at jeg kjenner meg ferdig. Han har ekstremt angst for å få flere barn da han har to traumatiske fødsler alt for sterkt i minnet, med to forskjellige mødfe. Hvor ettertiden har vært preget av mye konflikter med barnemødrene. Så abort blir det uansett. Men hvordan F skal jeg klare å informere om dette? For det første kommer jeg ikke til å bli trodd på at jeg ikke har hatt andre partnere. For det andre vil dette trigge angsten hans så mye at jeg tror han kommer til å leve resten av livet i sølibat. For det tredje er jeg i sjokk, for dette er jo umulig!! Jeg er ikke typen som klarer å lyve, så jeg klarer nok ikke å gå igjennom en abort i hemmelighet. Anonymkode: 6a9d7...97f Sorry for å spore helt av her og ikke for å trigge noen mafia her. men si han har gjort alle kontrollene sine og alt var på stell med steriliseringen. har han noen rettigheter i det heletatt hvis du beholder barnet? eller er han stuck med å være med forsøger for dette barne de neste 18-21 årene? Anonymkode: 1e7a4...c1c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #18 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sorry for å spore helt av her og ikke for å trigge noen mafia her. men si han har gjort alle kontrollene sine og alt var på stell med steriliseringen. har han noen rettigheter i det heletatt hvis du beholder barnet? eller er han stuck med å være med forsøger for dette barne de neste 18-21 årene? Anonymkode: 1e7a4...c1c Selvfølgelig må han betale barnebidrag hvis det er han som er far til barnet. Anonymkode: c5d41...31e 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #19 Skrevet 19. mai 2023 Just now, AnonymBruker said: Selvfølgelig må han betale barnebidrag hvis det er han som er far til barnet. Anonymkode: c5d41...31e hvorfor er det en selvfølge når alt er på stell med steriliseringen? Anonymkode: 1e7a4...c1c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #20 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hvorfor er det en selvfølge når alt er på stell med steriliseringen? Anonymkode: 1e7a4...c1c Med "alt på stell" mener du da at det ikke er han som er barnefaren? Et farskap når man ikke er gift kan fastslås på 2 måter. 1. At han skriver under på et papir der han vedkjenner at han er faren, eller 2. Ved dna test / blodprøve. Som sagt hvis han er barnefar, altså påvist far via dna så kan han ikke lure seg unna barnebidrag nei. Anonymkode: c5d41...31e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå