Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en nabo som omtrent hver dag får et eller annet levert på døren. Pakker henger stadig på postkassen hans og utenfor døren hans. Ut i fra eskene er dette mye klær osv, er mye fra Zalando og HM. Lurer på hvordan han har råd til dette? Og skal ikke vi liksom prøve å forbruke mindre i dårligere økonomiske tider? Noen ganger forstår jeg meg ikke på prioriteringene til folk. Og folk klager på dårlig råd. Blir helt oppgitt. 

Anonymkode: 1aaf8...c8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke akkurat luksusartikler du beskriver.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Kanskje han selger ting? Via helthjem feks. Da legger man pakken utenfor døren og den hentes. Kanskje han gjenbruker esker fra hm osv. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har en nabo som omtrent hver dag får et eller annet levert på døren. Pakker henger stadig på postkassen hans og utenfor døren hans. Ut i fra eskene er dette mye klær osv, er mye fra Zalando og HM. Lurer på hvordan han har råd til dette? Og skal ikke vi liksom prøve å forbruke mindre i dårligere økonomiske tider? Noen ganger forstår jeg meg ikke på prioriteringene til folk. Og folk klager på dårlig råd. Blir helt oppgitt. 

Hvorfor bryr du deg med dette?

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Slutt å legg deg oppi ting du ikke har noe med. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker nesten utelukkende nett. Selv til møbler. Toalettartikler, klær, gaver, matkasser.... 

Om du ønsker å luske i gardinene, føre statistikk, og tenke at vi har dårlig råd, så feel free. Men det var egentlig litt trist. 

Anonymkode: ef6f4...39e

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Vixella skrev (2 minutter siden):

Spiller jo forsåvidt ingen rolle hva han bestiller, poenget er at ts ikke trenger bry seg om hva andre bruker sine penger på. 

Og? Jeg svarer en person som mente at Zalando ikke selger luksusartikler

Anonymkode: 965f8...893

Skrevet

Kanskje han ikke har så dårlig råd som du tror? Ikke alle har dårlig økonomi. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her så bestiller jeg alt på nett, mat, medisiner, alt til hjemmet og klær og sko til meg og 2 tenåringer. Da blir det en del leveringer på døra. Og nå går og en del av klær og sko i retur, da det enten er for stort, for lite eller ikke ser ut som på bildene. 

Anonymkode: daea8...648

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Kratt_ skrev (9 minutter siden):

Kanskje han ikke har så dårlig råd som du tror? Ikke alle har dårlig økonomi. 

Men folk har jo lest i avisa at alle har dårlig råd og må lære seg å spare penger og slutte å forbruke så mye🤣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler du virkelig at du har noe med hva naboen bruker penger på?    
Eier du ikke grenser? 

Anonymkode: 79be7...539

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, slutt å bry deg med hva naboen gjør. 

Dersom min nabo hadde skrevet innlegg på KG om alle pakkene jeg har fått på døren i det siste (renovering) ville jeg tenkt at vedkommende har fritidsproblemer og et trist liv.

Anonymkode: cb878...7a8

• Liker 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

https://www.zalando.no/boglioli-dressjakke-greenblack-b3g22a018-m11.html

Nei, de har ikke luksusartikler på Zalando, nei.

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Og? Jeg svarer en person som mente at Zalando ikke selger luksusartikler

Ingen av disse påstandene kommer fra meg. Du må lære deg å lese.

Endret av Snok1
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har også gått over til å få det meste levert hjem på min dør og det er kjempekjekt. Slett ikke veldig dyrt.  :) 

P.s. ts; folk må få leve som de vil uten at naboer skal legge seg oppi deres liv/forbruk/pakker etc. 

• Liker 4
Skrevet

For alt du vet er dette ting som naboen skal distribuere videre eller spleiser på med andre.

Selv har jeg vansker med å få oppsøkt butikker noe særlig pga. rare arbeidstider, mye reisning osv. så jeg bestiller det meste til postkassa av alt jeg ikke kan kjøpe på Kiwi... Og ting jeg finner billigere på nett enn på dagligvaren, som f.eks. storpakninger av ting og tang. Jeg har ikke et stort forbruk, men jeg får veldig ofte pakker - med alt fra solkrem og vitaminer til mopeddeler, skismurning eller sokker og hoppetau. 

Dersom du mener at naboen har shoppingmani så får du ta det opp ansikt til ansikt, dersom dere har et så nært forhold at det er naturlig. Om du ikke fikser å si et muntert "Jøss, så mange pakker du får!" så bør du kanskje la det ligge, uten videre spekulasjoner?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Vi kan ikke blande oss for mye med hva privat personer vi ikke er nære, gjør og ikke gjør. 

Men jeg reagerer også, ikke på pengebruken, men på overforbruk!

Jeg blir faktisk litt kvalm inni meg av å se at folk bare kjøper og kjøper og kjøper. Kloden vår kommer til å gå til grunne pga all industrien, og folk tenker tydeligvis ikke på at det er de som forbrukere som har makten. Stopp å kjøp!! Anlegg heller en minihage med spiselige planter, kjøp brukt, sy om og reparer, kjøp solceller til taket, bruk LED, begynn å ta vare på kloden vår! Det er så sykt å se alle posene og pakkene til folk, det er kjempeskummelt at mer og mer foregår på nett, det betyr at det er blitt mye enklere å handle masse dritt! 

Du kan desverre ikke legge deg opp i hva akkurat naboen gjør, men denne samtalen burde foregå mellom alle nå, og det handler ikke om penger, kast dem ut av vinduet om det er det, men kloden vår, den kan snart ikke "repareres" -og folk må jo våkne opp og ikke være så sykt egoistiske. Har du barn? Hvorfor vil du la dine oldebarn lide? Folk tenker ikke.. ser bare seg selv og den nye "fancy" dekorasjonen, enten i hjemmet eller på seg selv. 

Anonymkode: 7f391...da3

AnonymBruker
Skrevet

Dummeste innlegget jeg har lest i hele mitt liv tror jeg 🥲 har du lite å gjøre?

Anonymkode: c7dea...cd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...