AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #1 Del Skrevet 19. mai 2023 Paleo-dietten (kombinert med gluten- og laktosefrie alternativer) har hjulpet meg enormt, jeg har det fysisk og psykisk bedre - sover godt, har finere hud, går ned i vekt, tenker klarer. Hormonene mine er også nærmere normalverdier (har tatt blodprøver). Jeg er forresten klar over at dersom man er sulten om natten, er det ofte et tegn på hormonell ubalanse. Jeg er i dialog med lege. Det eneste problemet jeg har, er at jeg blir fryktelig sulten på kvelden, og noen ganger natten. I blant kan dette ødelegge for søvnen, og før jeg begynte å spise paleo var det lett å bare fylle på med bananer, havregrøt eller brødskiver. Nå er ikke dette så enkelt. Det meste av maten jeg spiser nå er sunn og næringsrik, men den fyller ikke opp magen - og følelsen av full mage later til å være det kroppen trenger for å få sove. Har prøvd å vri meg utenom, men det går ikke. Jeg MÅ ha noe som fyller opp på kvelden. Noen forslag? Og ja, jeg vet jeg kan lage ekstra middag og la en porsjon stå i kjøleskapet, eller ha klar glutenfri havregrøt. Jeg er likevel ute etter flere løsninger, siden man fort kan bli matlei om man gjør det samme hver dag - og ofte er det ikke middag igjen. Pluss at middagsmat er dyrere enn mye annen mat. (Føler jeg må helgardere meg her, siden Kvinneguiden kan være litt… ja) Hvordan kom DU deg gjennom kvelds- og nattesulten på paleo? Anonymkode: ff4d5...6d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…