AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #1 Skrevet 19. mai 2023 Hei, Jeg har vært samboer med kjæresten min i snart 7 år. Begge er ganske renslige og det pleier stort sett å være både ryddig og rent hjemme. Vi har nå en baby på rundt 8 måneder og bor langt unna familien min. Det er veldig fint at familien min er flink til å komme på besøk jevnlig. Problemet er at mine søsken er relativt små (rundt 10 år), og vasker ikke doen etter de har bæsjet i skålen og det er direkte skittent i vasken og på tørkeduken når de er her (alt er hvitt fra før). Dette er flaut ovenfor samboer, som også reagerer på dette. Det er skittent. Jeg har prøvd å si ifra men det ser ut til at både store og små glemmer dette. Hva gjør jeg? I tillegg blir det jo en del rot, når den nærmeste familien sover her over noen dager. Til sist griser de på møbler når de spiser, og vi har dessverre lyse møbler. Vi er allerede i en litt stressende tid. Dette fordi jeg har stor familie og det kommer da besøk litt for ofte (som vil se babyen), noe som stresser samboer. Besøkene er jo gjerne over flere dager ettersom de må ta fly osv, noe som krever innsats over flere dager. Derfor er dette med skittenhet et moment som blir en ekstra byrde, når vi prøver å forholde oss til besøk og privatliv. Samboer er også veldig overbeskyttende ovenfor både meg og babyen. Dette gjør at han reagerer på alle "mindre" ting som min familie gjør. Som å la babyen ta på den "skittene" mobilen til barna, eller at de løfter han fra liggende til sittende stilling etter en arm osv. Jeg er heller ikke noe fan, men jeg klarer ikke si ifra om alt hele tiden. Dette er vanskelig for meg. Jeg er elsker familien min og har allerede veldig vanskelig for å "klage"/"mase"/si ifra om ting. Dette er også fordi jeg da ville "klaget" over alt, og sagt ifra sikkert hvert 15 min vi er sammen. Ikke ta der, ikke gjør sånn, husk det, osv. Jeg synes også det er ekkelt og stress, men biter bare tennene sammen mens de er her. Det er jo mye fint som skjer, og jeg prøver å nyte den fine stunden med familien min. Samboer sliter mer enn meg, fordi han er vandt til å si ifra til sin familie om det skulle være noe. Og da hva som helst. HVA SKAL JEG GJØRE? Burde jeg si mer ifra, selv om det gjør vondt? Anonymkode: c01c9...9c2 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #2 Skrevet 19. mai 2023 Doen; "Det ser ut til at en liten en har glemt å vaske etter seg. Var det deg Ole? Kanskje du kan hjelpe han "pappa"" Vasken; her biter jeg det bare i meg, og vasker over hver morgen og kveld. Rot; velger å overse, men samler alt på kvelden. Spising i møbler; ikke lov. Her irettesetter vi barn selv om foreldre ikke gjør det, om at her i huset spiser vi ved bordet. Hans familie; han tar tak i det meste. Min familie; stort sett mitt ansvar. Anonymkode: b4d12...fd4 32 7
densatt Skrevet 19. mai 2023 #3 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Doen; "Det ser ut til at en liten en har glemt å vaske etter seg. Var det deg Ole? Kanskje du kan hjelpe han "pappa"" Vasken; her biter jeg det bare i meg, og vasker over hver morgen og kveld. Rot; velger å overse, men samler alt på kvelden. Spising i møbler; ikke lov. Her irettesetter vi barn selv om foreldre ikke gjør det, om at her i huset spiser vi ved bordet. Hans familie; han tar tak i det meste. Min familie; stort sett mitt ansvar. Anonymkode: b4d12...fd4 enig over her. Samtidig vil du merke når du selv får eldre barn. De griser. Hva med den lyse sofaen, når 5 åringen din spyr i hele sofaen? Hva da? Eller når 7 åringen din stomper og ramler med soft is og søler over hele gulvet eller i sofaen? Da kan du ønske en sofa som er "skinn" som du bare tørker over og problem løst. 23 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #4 Skrevet 19. mai 2023 densatt skrev (4 minutter siden): enig over her. Samtidig vil du merke når du selv får eldre barn. De griser. Hva med den lyse sofaen, når 5 åringen din spyr i hele sofaen? Hva da? Eller når 7 åringen din stomper og ramler med soft is og søler over hele gulvet eller i sofaen? Da kan du ønske en sofa som er "skinn" som du bare tørker over og problem løst. Hun skal da vel slippe å ha frislipp på søl bare fordi barnet hennes kan bli en som griser senere. Anonymkode: 54a2e...e19 12
Badebuksa2.0 Skrevet 19. mai 2023 #5 Skrevet 19. mai 2023 Tips om et hotell i nærheten. Snakk høyt, tydelig og godt om dette hotellet😂 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #6 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hei, Jeg har vært samboer med kjæresten min i snart 7 år. Begge er ganske renslige og det pleier stort sett å være både ryddig og rent hjemme. Vi har nå en baby på rundt 8 måneder og bor langt unna familien min. Det er veldig fint at familien min er flink til å komme på besøk jevnlig. Problemet er at mine søsken er relativt små (rundt 10 år), og vasker ikke doen etter de har bæsjet i skålen og det er direkte skittent i vasken og på tørkeduken når de er her (alt er hvitt fra før). Dette er flaut ovenfor samboer, som også reagerer på dette. Det er skittent. Jeg har prøvd å si ifra men det ser ut til at både store og små glemmer dette. Hva gjør jeg? I tillegg blir det jo en del rot, når den nærmeste familien sover her over noen dager. Til sist griser de på møbler når de spiser, og vi har dessverre lyse møbler. Vi er allerede i en litt stressende tid. Dette fordi jeg har stor familie og det kommer da besøk litt for ofte (som vil se babyen), noe som stresser samboer. Besøkene er jo gjerne over flere dager ettersom de må ta fly osv, noe som krever innsats over flere dager. Derfor er dette med skittenhet et moment som blir en ekstra byrde, når vi prøver å forholde oss til besøk og privatliv. Samboer er også veldig overbeskyttende ovenfor både meg og babyen. Dette gjør at han reagerer på alle "mindre" ting som min familie gjør. Som å la babyen ta på den "skittene" mobilen til barna, eller at de løfter han fra liggende til sittende stilling etter en arm osv. Jeg er heller ikke noe fan, men jeg klarer ikke si ifra om alt hele tiden. Dette er vanskelig for meg. Jeg er elsker familien min og har allerede veldig vanskelig for å "klage"/"mase"/si ifra om ting. Dette er også fordi jeg da ville "klaget" over alt, og sagt ifra sikkert hvert 15 min vi er sammen. Ikke ta der, ikke gjør sånn, husk det, osv. Jeg synes også det er ekkelt og stress, men biter bare tennene sammen mens de er her. Det er jo mye fint som skjer, og jeg prøver å nyte den fine stunden med familien min. Samboer sliter mer enn meg, fordi han er vandt til å si ifra til sin familie om det skulle være noe. Og da hva som helst. HVA SKAL JEG GJØRE? Burde jeg si mer ifra, selv om det gjør vondt? Anonymkode: c01c9...9c2 Lykke til når barnet ditt begynner å gå og bevege seg. Få dere andre møbler enn lyse med barn om dere er så redd for det. Barn på 10 kan ikke alltid vaske doen etter seg eller tenke at det er noe der.Noen av de har knapt tid til å gå på do og ut på farten igjen. Dere kommer til å få noen sjokk når den lille vokser.Bare å legge vekk fasaden no! Renslighet er lov å kreve litt av besøkenede i riktig alder, men ikke galskap! Anonymkode: d4b2d...424 22 4 6
Gjest ti10 Skrevet 19. mai 2023 #7 Skrevet 19. mai 2023 Her synes jeg begge parter kanskje har ting å ta tak i. Det må fint gå an å si at ungene må bruke dokost når de har vært på do, og de er gamle nok til å kunne det, men det burde kanskje ungenes foreldre egentlig ta seg av. Eller kommer de på besøk uten foreldrene? Det med at håndkle blir skittent, sånt skjer, hvis det skjer hele tiden, går det jo an å be ungene om å vaske hendene bedre. Men det med at babyen ikke kan ta på noens mobil, det synes jeg er hysterisk av dere.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #8 Skrevet 19. mai 2023 densatt skrev (14 minutter siden): enig over her. Samtidig vil du merke når du selv får eldre barn. De griser. Hva med den lyse sofaen, når 5 åringen din spyr i hele sofaen? Hva da? Eller når 7 åringen din stomper og ramler med soft is og søler over hele gulvet eller i sofaen? Da kan du ønske en sofa som er "skinn" som du bare tørker over og problem løst. Men nå har ikke TS dette problemet, tydeligvis. Mulig det skjer, mulig ikke. Her har vi aldri hatt særlige problemer. Så ser ikke hvorfor hun da ikke får lov å ivareta sin hvite sofa? Anonymkode: b4d12...fd4
Blåttvann Skrevet 19. mai 2023 #9 Skrevet 19. mai 2023 (endret) Jeg skjønner at du synes mye av dette er ekkelt, men du forventer nok også for mye. Spesielt av barna. Man kan lære barn opp til å vaske i doen etter seg, men hvis foreldrene ikke har lært de dette enda så vil de mest sannsynlig ikke lære det hos deg. Barn er generelt sett uoppmerksomme, spesielt i dag når vi har en annen tilnærming til barneoppdragelse enn før. Barn får i større grad lov til å være i sin egen boble der de ikke har så mye ansvar. Så du får ikke gjort noe med dette på noen dager besøk, barna er ikke vant til å sjekke doen eller gjøre noe med det og kommer til å fortsette å ikke tenke over det. Mer rot blir det når flere mennesker er samlet. Jeg tenker at rot ikke gjør så mye. Men du kan jo kanskje si at rot gjør deg stresset og at dere alle skal rydde på ettermiddagen og kvelden? Babyer tåler bakterier. De fleste tar på telefonen og tar på sin egen baby. Babyer spiser på alt og sanser verden gjennom munnen i stor grad og det er bl.a. fordi de trenger bakteriene. Men jeg synes også det skal være mulig å si til familie at du etter flere besøk siste tiden føler deg såpass sliten at du ikke kan ha folk boende. At de som ønsker å komme nesten må bo på hotell slik at dere får litt ro. De fleste burde skjønne det. Og skjønner de det ikke så er det ikke deres problem. Men skjønner jo at det er kjipt hvis reaksjonene er negative. Endret 19. mai 2023 av Blåttvann 6 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #10 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Lykke til når barnet ditt begynner å gå og bevege seg. Få dere andre møbler enn lyse med barn om dere er så redd for det. Barn på 10 kan ikke alltid vaske doen etter seg eller tenke at det er noe der.Noen av de har knapt tid til å gå på do og ut på farten igjen. Dere kommer til å få noen sjokk når den lille vokser.Bare å legge vekk fasaden no! Renslighet er lov å kreve litt av besøkenede i riktig alder, men ikke galskap! Anonymkode: d4b2d...424 Hva skjer med denne typen svar? Fasade.no 🤣 Jeg liker å ha fine ting, og har aldri hatt noen problemer med det. Derfor har dere skadefro for den dagen det "garantert" skjer. Og derfor bør par i alle aldre ha praktiske og vaskbare møbler, og la barn gå på fri eksos. Anonymkode: b4d12...fd4 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #11 Skrevet 19. mai 2023 Skjønner at det er vanskelig å sitte i den skvisen imellom der. Det er dessverre sånn at det er stressende å ha besøk langveisfra, det blir mye mer slitasje mellom enn når man treffer familie noen timer om gangen men oftere. Anonymkode: 48bf9...f4f
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #12 Skrevet 19. mai 2023 Oi, du vil jo virkelig oppleve gris på dine lyse møbler når barnet ditt blir litt eldre. Hva gjør dere da? Har heller aldri hørt om en 10-åring som vasker doen etter seg. Samboeren din er virkelig prippen om han reagere på dette. Hva når deres barn begynner å gå på do? Hvor raskt kommer dere til å lære barnet til å vaske doen selv? Hva når barnet deres går på do hos andre? Dere er åpenbart foreldre til en baby, som ikke helt forstår hvordan barn er. Dere kan ikke ha et så ekstremt forhold til hva som er skittent/bakterier med barn. For det vil være mye søl, barnet deres vil komme skittent hjem fra barnehagen (regner med at dere kanskje ikke vil la barnet deres leke så mye ute utover barnehagetid, med tanke på forholdet dere har til møkk og bakterier), lyse møbler vil få søl og få møkkete håndavtrykk på seg, lyse håndduker vil raskere se møkkete ut osv. Når jeg tenker meg om, så lurer jeg på om barnet deres i det hele tatt får begynne i barnehagen, med tanke på at ting ikke alltid er like rent og pent der? Er det en plass det florerer med bakterier og leker som er tatt på av diverse barn som gjerne har gravd litt i nesen, sleiket på lekene, nyst på med masse snørr, gravd seg litt på innsiden av bleien osv., så er det jo barnehager. Altså, med andre ord: dere kan ikke være så redd og prippen når det kommer til barn og bakterier og møkk. Dere bør jo heller ikke ha lyse møbler som det ikke går an å vaske enkelt. Anonymkode: ecd7b...e47 10 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #13 Skrevet 19. mai 2023 Jeg har sluttet med lyse møbler etter jeg fikk barn. Minstemann startet forrige omgangssyke med å spy i sofaen. Anonymkode: f09d6...d13 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #14 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Oi, du vil jo virkelig oppleve gris på dine lyse møbler når barnet ditt blir litt eldre. Hva gjør dere da? Har heller aldri hørt om en 10-åring som vasker doen etter seg. Samboeren din er virkelig prippen om han reagere på dette. Hva når deres barn begynner å gå på do? Hvor raskt kommer dere til å lære barnet til å vaske doen selv? Hva når barnet deres går på do hos andre? Dere er åpenbart foreldre til en baby, som ikke helt forstår hvordan barn er. Dere kan ikke ha et så ekstremt forhold til hva som er skittent/bakterier med barn. For det vil være mye søl, barnet deres vil komme skittent hjem fra barnehagen (regner med at dere kanskje ikke vil la barnet deres leke så mye ute utover barnehagetid, med tanke på forholdet dere har til møkk og bakterier), lyse møbler vil få søl og få møkkete håndavtrykk på seg, lyse håndduker vil raskere se møkkete ut osv. Når jeg tenker meg om, så lurer jeg på om barnet deres i det hele tatt får begynne i barnehagen, med tanke på at ting ikke alltid er like rent og pent der? Er det en plass det florerer med bakterier og leker som er tatt på av diverse barn som gjerne har gravd litt i nesen, sleiket på lekene, nyst på med masse snørr, gravd seg litt på innsiden av bleien osv., så er det jo barnehager. Altså, med andre ord: dere kan ikke være så redd og prippen når det kommer til barn og bakterier og møkk. Dere bør jo heller ikke ha lyse møbler som det ikke går an å vaske enkelt. Anonymkode: ecd7b...e47 Barnet er ikke eldre nå. De har rene, fine, hvite møbler. Så hvorfor dette sterke behovet for å påpeke "bare vent!"? Om det i fremtiden skjer så får vel TS finne en løsning. Og jo, jeg opplever at mine nevøer og nieser har lært dette med å titte ned i doen, bruke kost, eller rope på hjelp, i det de er gamle nok til å klare seg selv på toalettet. Anonymkode: b4d12...fd4 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #15 Skrevet 19. mai 2023 Selvfølgelig kan man ha lyse møbler med barn. Det er ikke sånn at de løper rundt med is, sjokolade eller kaster opp ukontrollert i hele huset daglig. Det er deres hus, sett litt regler. Ingen spiser i sofaen, vi vasker oss etter å ha spist. At håndduken på badet blir skitten tenker jeg ikke er verre enn å vaske den oftere. At doen blir grisete, ja det er kjedelig. Uansett om du lærer egne unger å vaske doen etter seg så vil du nok møte på dette problemet ved besøk av barn (Det er vanskelig å sette regler i eget hus, inne på toalettet). Men hvor grisete kan det bli? De driter vel ikke ned doen i tur og orden gjennom hele besøket, eller har de diaré? Som oftest blir det jo ikke bæsj overalt av et dobesøk. Den «skitne» mobilen skjønner jeg ikke hvorfor dere er redde for? En 8mnd gammel baby mopper jo gulvet og tar generelt på alt overalt. En mobil fra eller til burde ikke ha noe å si. Anonymkode: 820e3...aad 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #16 Skrevet 19. mai 2023 Små barn skitner ut do og vask og håndkle. Ikke av vond vilje, det bare er sånn. Mange gutter i småskolealder tisser på gulvet rundt do også. Ikke av vond vilje, men av rent fysiologiske årsaker som gjør at de ikke helt klarer å styre når tisset kommer i skåla,og når det kommer på utsiden. Spesielt ved nattlige dobesøk. Så man må rett og slett bare vaske do, og gulv rundt do minst daglig. Og vasken den vasker jeg over hver gang jeg vasker hendene når vi har besøk. Håndkle bytter man jo bare ofte. En baby på 8mnd tåler mye. Og det er en grunn til at førstefødte blir vesentlig oftere syk ved barnehageoppstart enn barn nr 2 og 3 , da disse har fått i seg masse bakterier helt fra starten av. Noe som er et gode for immunforsvaret! Det er ikke bra å være overbeskyttende! Vi har en slektning som er det. Og søskenbarna har jo sluttet å leke med disse barna, fordi de orker ikke at onkel skal passe på konstant, og irettesette dem hele tida. Anonymkode: ca6d0...5a6 6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #17 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, Jeg har vært samboer med kjæresten min i snart 7 år. Begge er ganske renslige og det pleier stort sett å være både ryddig og rent hjemme. Vi har nå en baby på rundt 8 måneder og bor langt unna familien min. Det er veldig fint at familien min er flink til å komme på besøk jevnlig. Problemet er at mine søsken er relativt små (rundt 10 år), og vasker ikke doen etter de har bæsjet i skålen og det er direkte skittent i vasken og på tørkeduken når de er her (alt er hvitt fra før). Dette er flaut ovenfor samboer, som også reagerer på dette. Det er skittent. Jeg har prøvd å si ifra men det ser ut til at både store og små glemmer dette. Hva gjør jeg? I tillegg blir det jo en del rot, når den nærmeste familien sover her over noen dager. Til sist griser de på møbler når de spiser, og vi har dessverre lyse møbler. Vi er allerede i en litt stressende tid. Dette fordi jeg har stor familie og det kommer da besøk litt for ofte (som vil se babyen), noe som stresser samboer. Besøkene er jo gjerne over flere dager ettersom de må ta fly osv, noe som krever innsats over flere dager. Derfor er dette med skittenhet et moment som blir en ekstra byrde, når vi prøver å forholde oss til besøk og privatliv. Samboer er også veldig overbeskyttende ovenfor både meg og babyen. Dette gjør at han reagerer på alle "mindre" ting som min familie gjør. Som å la babyen ta på den "skittene" mobilen til barna, eller at de løfter han fra liggende til sittende stilling etter en arm osv. Jeg er heller ikke noe fan, men jeg klarer ikke si ifra om alt hele tiden. Dette er vanskelig for meg. Jeg er elsker familien min og har allerede veldig vanskelig for å "klage"/"mase"/si ifra om ting. Dette er også fordi jeg da ville "klaget" over alt, og sagt ifra sikkert hvert 15 min vi er sammen. Ikke ta der, ikke gjør sånn, husk det, osv. Jeg synes også det er ekkelt og stress, men biter bare tennene sammen mens de er her. Det er jo mye fint som skjer, og jeg prøver å nyte den fine stunden med familien min. Samboer sliter mer enn meg, fordi han er vandt til å si ifra til sin familie om det skulle være noe. Og da hva som helst. HVA SKAL JEG GJØRE? Burde jeg si mer ifra, selv om det gjør vondt? Anonymkode: c01c9...9c2 Jeg skjønner at det er slitsomt med overnattingsbesøk over flere dager, virkelig. Sånn gjør jeg det: Dekker til sofa og stoler med pledd, har alltid en fuktig klut i en skål som hender tørkes med og har som hovedregel at man bare spiser ved spisebordet og tørker hender etterpå. Badet: Der ser jeg ikke problemet. Unger bæsjer og jeg vet ikke om tiåringer som vasker do etter seg. Vasken blir skitten, forbausende fort, når man har besøk, det samme med speilet. Her er det ingen andre alternativer enn å tørke over med klut når du er innom samt dra børsten i do noen ganger. Håndhåndkle på bad bør absolutt ikke være i hvitt og må/bør byttes flere ganger om dagen når man har besøk. Den blir jo fuktig og ekkel. Jeg bytter den flere ganger daglig når jeg har besøk og jeg har aldri hvit selv om øvrige håndklær er lyse/hvite. Mobilen etc må dere bare tåle. Ungen skal snart i barnehage. Anonymkode: 9aab6...7cc 2 1 1
Andro Skrevet 19. mai 2023 #18 Skrevet 19. mai 2023 Babyer tåler mye bakterieeksponering, så lenge dere unngår å få det direkte i maten Alle som har barn i huset har ansvar for å oppdra dem, og fortelle dem hva som er husreglene, som å skrubbe dassen og vaske hendene. Dette er en glimrende øvelse å perfeksjonere før babyen deres også skal læres opp til å bli bakteriefreak. Du har full rett til å instruere tiåringer på besøk om hvordan man skal oppføre seg, og hva andre kommer til å forvente av dem. Du har bare positive ting å lære av samboeren din med tanke på kommunikasjon i familien. Si direkte fra til folk som griser og roter, om at de må rydde og rense, også når de er på besøk. La samboeren din si sin mening selv også. Kanskje dere også burde dra mer på besøk, enn å bare ha besøk. Vertskapsrollen er slitsom. Samboeren din må øve på å senke skuldrene også. Barn er ikke skjøre vesener som blir forurenset av å rulle i jorda eller bli tatt på av tiåringer med mobilfingre. La dem nyte tid sammen. Å fungere i sosiale samspill er å være raus, gi rom, akseptere ulikheter, men også å si klart fra om grenser og forventninger og å ikke tåle ekstrabelastninger påført av andre. Du er ikke en bedre person av å holde kjeft om grisete spising. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #19 Skrevet 19. mai 2023 Trist at samboer etter 7år kan framkalle følelse av skam hos deg❤️ Dere har nok litt for mye forventninger til søsknene dine, samtidig som jeg syns det er slapt av foreldrene dine å ikke være mer påpasselig med dobesøkene om du ved flere anledninger har gitt beskjed om hva dere syns om det. Rot blir det alltid når man er mange, men det er lov å be om at personlige eiendeler (utenom mobil, briller ol) legges inn på gjesterommet når det ikke er i bruk. Vask og håndkle hadde jeg prøvd å overse, jeg ser at det fort blir 2-3 bytter av håndkle til dagen når vi har besøk, og jeg tåler litt gris. Å spise i sofa er noe jeg hadde terpet på helt til det satt, uten frykt for å bli oppfattet som masete. Ellers kan jeg jo si at det blir et tøft første år i barnehage om baby blir såpass skjermet for bakterier som det innlegget ditt gir uttrykk for! Jeg ville nok ikke dratt baby opp etter en arm selv, men de er designet for å tåle eldre søsken. Så her syns jeg den nevrotiske samboeren din bør ta seg sammen! Det er ikke så veldig vanskelig å plukke opp hva han mener for de (voksne) besøkende, så for alle trivsel så bør han greie å ta seg sammen -selv i travle tider med mye besøk. Anonymkode: d3771...cfd 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #20 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva skjer med denne typen svar? Fasade.no 🤣 Jeg liker å ha fine ting, og har aldri hatt noen problemer med det. Derfor har dere skadefro for den dagen det "garantert" skjer. Og derfor bør par i alle aldre ha praktiske og vaskbare møbler, og la barn gå på fri eksos. Anonymkode: b4d12...fd4 Greit med fine ting, men barna roter og griser det bør du vite før babyen din blir større. Hørtes ut som du var livredd for alt i huset.. som du skrev! Da kan du ikke ha barn for de griser,søler og roter. Anonymkode: d4b2d...424 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå