AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #1 Skrevet 19. mai 2023 Hadde fast smiley på clearblue advanced digital onsdag i forrige uke. Fredag morgen fikk jeg EL-slim (og bare noen timer). Hadde også slim på papiret tirsdag denne uken, men da var eggløsningstest (strimmel) negativ. Litt for moroskyld tok jeg eggløsningstest i går kveld og den lyste opp positiv (altså like sterk teststrek som kontrollstrek). Det samme i dag. Jeg er nå på CD 25 og har ingen EL-slim nå ihvertfall, og det hadde vært litt rart om kroppen prøvde seg på en eggløsning nå, fordi det ville betydd at syklusen min denne mnd ville være på rundt 40 dager som jeg aldri har hatt. Tok en tidligtest i går og synes jeg kanskje kunne skimte en svak strek, men kan godt være skygge. Kan EL-testen være positiv 7-8 dpo hvis man faktisk er gravid? Anonymkode: 30276...0e9
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #2 Skrevet 19. mai 2023 EL test kan slå ut på hcg, men om det er tilfellet hadde en graviditetstest slått ut også. Kan hende kroppen ikke klarte å gjennomføre en eggløsning forrige uke, og prøver igjen. Ta en test i dag. Om du ser noe kan det være noe 😊 Anonymkode: 21a2a...ad5 2
Sofakona Skrevet 19. mai 2023 #3 Skrevet 19. mai 2023 En positiv hgc test 7 dpo er for tidlig å få ...og skulle du få positive eggløsning tester pga graviditet vil du også få positive hgc test. Heller mer at du prøver på ny eggløsning 3
Laura80 Skrevet 19. mai 2023 #4 Skrevet 19. mai 2023 Eltest slår dessverre ut senere enn graviditetstest på graviditet, er min erfaring da, jeg har prøvd etter spontanabort for å sjekke når hcg var ute. Graviditetstestene viste svak strek mye lenger enn når eltestene var blitt tydelig negative. Så eltester slår ikke ut på graviditet før en graviditetstest og 7dpo er altfor tidlig. Vil tro du har noe hormonelt kluss og enten får forsinket eggløsning denne gang eller at du ikke får el denne syklusen, at kroppen prøver. Håper du finner ut
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #5 Skrevet 19. mai 2023 Sofakona skrev (3 timer siden): En positiv hgc test 7 dpo er for tidlig å få ...og skulle du få positive eggløsning tester pga graviditet vil du også få positive hgc test. Heller mer at du prøver på ny eggløsning Det er svangerskapshormonet hCG, ikke hgc ☺️ Anonymkode: 6060b...8eb
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #6 Skrevet 19. mai 2023 23 minutter siden, AnonymBruker said: Det er svangerskapshormonet hCG, ikke hgc ☺️ Anonymkode: 6060b...8eb Det tror jeg nok at vi alle er med på. Er du lærer, eller? Anonymkode: 0514f...bff 2
Sofakona Skrevet 19. mai 2023 #7 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Det tror jeg nok at vi alle er med på. Er du lærer, eller? Anonymkode: 0514f...bff Min dysleksi takker 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #8 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): EL test kan slå ut på hcg, men om det er tilfellet hadde en graviditetstest slått ut også. Kan hende kroppen ikke klarte å gjennomføre en eggløsning forrige uke, og prøver igjen. Ta en test i dag. Om du ser noe kan det være noe 😊 Anonymkode: 21a2a...ad5 Sofakona skrev (5 timer siden): En positiv hgc test 7 dpo er for tidlig å få ...og skulle du få positive eggløsning tester pga graviditet vil du også få positive hgc test. Heller mer at du prøver på ny eggløsning Laura80 skrev (2 timer siden): Eltest slår dessverre ut senere enn graviditetstest på graviditet, er min erfaring da, jeg har prøvd etter spontanabort for å sjekke når hcg var ute. Graviditetstestene viste svak strek mye lenger enn når eltestene var blitt tydelig negative. Så eltester slår ikke ut på graviditet før en graviditetstest og 7dpo er altfor tidlig. Vil tro du har noe hormonelt kluss og enten får forsinket eggløsning denne gang eller at du ikke får el denne syklusen, at kroppen prøver. Håper du finner ut Ok, takk for svar! Anonymkode: 30276...0e9
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #9 Skrevet 20. mai 2023 Sofakona skrev (På 19.5.2023 den 16.17): En positiv hgc test 7 dpo er for tidlig å få ...og skulle du få positive eggløsning tester pga graviditet vil du også få positive hgc test. Heller mer at du prøver på ny eggløsning Igjen med feilinformasjon fra deg ja. Det er mulig å få positiv graviditetstest 7dpo. Enkelt og greit. Om eggløsningstesten er positiv betyr det ikke nødvendigvis at det er graviditet, men lh oh hcg har lik "sminke". Ville anbefalt ts å ta en graviditetstest imorgen. Anonymkode: c1f32...241
Sofakona Skrevet 21. mai 2023 #10 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Igjen med feilinformasjon fra deg ja. Det er mulig å få positiv graviditetstest 7dpo. Enkelt og greit. Om eggløsningstesten er positiv betyr det ikke nødvendigvis at det er graviditet, men lh oh hcg har lik "sminke". Ville anbefalt ts å ta en graviditetstest imorgen. Anonymkode: c1f32...241 Nei ..om du får positive gravid teste 7 dpo så har du hat tidligere eggløsning. Egget går nedover og fester seg ikke før 5-7 dpo..dermed tar det 3-5 dager før du får nok hgc til å få positive test. 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #11 Skrevet 21. mai 2023 Sofakona skrev (3 timer siden): Nei ..om du får positive gravid teste 7 dpo så har du hat tidligere eggløsning. Egget går nedover og fester seg ikke før 5-7 dpo..dermed tar det 3-5 dager før du får nok hgc til å få positive test. Dette stemmer ikke. Det er mulig å få positiv graviditetstest 7 DPO. Det har jeg fått bekreftet hos gynekolog. Ja, det skjer svært sjeldent, men det er mulig. Anonymkode: 6060b...8eb
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #12 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Igjen med feilinformasjon fra deg ja. Det er mulig å få positiv graviditetstest 7dpo. Enkelt og greit. Om eggløsningstesten er positiv betyr det ikke nødvendigvis at det er graviditet, men lh oh hcg har lik "sminke". Ville anbefalt ts å ta en graviditetstest imorgen. Anonymkode: c1f32...241 7 dpo er overhode ikke normalen å få en positiv graviditetstest på! Og nei en lh test slår ikke ut på lavt hcg, den trenger ganske kraftig med hcg for å kunne slå ut, minimum 25, og det er det ingen som har 7 dpo! Anonymkode: 6a329...257 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #13 Skrevet 21. mai 2023 Jeg tok en ny graviditetstest i dag som var negativ. Har tatt eggløsningstester og det kan se ut til at jeg nå fikk eggløsning, og at kroppen rett og slett ikke klarte å få til en eggløsning i forrige uke. Ut i fra det som appen viser hadde jeg vel kanskje eggløsning i forigårs på kvelden eller i går. Anonymkode: 30276...0e9 2
Sofakona Skrevet 21. mai 2023 #14 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): 7 dpo er overhode ikke normalen å få en positiv graviditetstest på! Og nei en lh test slår ikke ut på lavt hcg, den trenger ganske kraftig med hcg for å kunne slå ut, minimum 25, og det er det ingen som har 7 dpo! Anonymkode: 6a329...257 Enig...da skulle egget festet seg dag ca 3-4 dpo og produsere hgc samme dag. Og det skjer ikke. De som sier at de får positive test så tidlig har bare hat tidligere eggløsning 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #15 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 21.5.2023 den 13.54): Jeg tok en ny graviditetstest i dag som var negativ. Har tatt eggløsningstester og det kan se ut til at jeg nå fikk eggløsning, og at kroppen rett og slett ikke klarte å få til en eggløsning i forrige uke. Ut i fra det som appen viser hadde jeg vel kanskje eggløsning i forigårs på kvelden eller i går. Anonymkode: 30276...0e9 Hvilken app er dette? Anonymkode: c09d4...9f4 1
Helene90 Skrevet 7. januar 2024 #16 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 20.5.2023 den 21.59): Igjen med feilinformasjon fra deg ja. Det er mulig å få positiv graviditetstest 7dpo. Enkelt og greit. Om eggløsningstesten er positiv betyr det ikke nødvendigvis at det er graviditet, men lh oh hcg har lik "sminke". Ville anbefalt ts å ta en graviditetstest imorgen. Anonymkode: c1f32...241 Dette er også litt feil. En hcg test slår KUN ut på hcg. En eggløsningstest kan slå ut på både LH og hcg. Dersom man får positiv EL test grunnet graviditet - så vil man også få utslag på graviditetstest. Og ja man kan få positiv graviditetstest 7dpo - men om det er en EL test som slår ut så vvilgraviditetstest slå ut også. Dersom det kun er en EL test som slår ut og graviditetstest er negativ så er det ikke HCG el testen slår ut på.. Men for veldig veldig mange er 7dpo tidlig å få positiv test da egget kan bruke opp til 5 dager ned til eggleder. 1
Sofakona Skrevet 7. januar 2024 #17 Skrevet 7. januar 2024 Helene90 skrev (1 minutt siden): Dette er også litt feil. En hcg test slår KUN ut på hcg. En eggløsningstest kan slå ut på både LH og hcg. Dersom man får positiv EL test grunnet graviditet - så vil man også få utslag på graviditetstest. Og ja man kan få positiv graviditetstest 7dpo - men om det er en EL test som slår ut så vvilgraviditetstest slå ut også. Dersom det kun er en EL test som slår ut og graviditetstest er negativ så er det ikke HCG el testen slår ut på.. Men for veldig veldig mange er 7dpo tidlig å få positiv test da egget kan bruke opp til 5 dager ned til eggleder. Enig..og da skal nr 1 være 100 prosent sikker på eggløsning dagen...etter egget fester seg vil det ta 2-5 dager før kroppen produserer nok hgc til at en test slår ut..derfor de fleste ikke får positive test før 10-14 dpo 1
Helene90 Skrevet 7. januar 2024 #18 Skrevet 7. januar 2024 Sofakona skrev (2 minutter siden): Enig..og da skal nr 1 være 100 prosent sikker på eggløsning dagen...etter egget fester seg vil det ta 2-5 dager før kroppen produserer nok hgc til at en test slår ut..derfor de fleste ikke får positive test før 10-14 dpo Helt korrekt. Man KAN få positiv G- test 7dpo, men absolutt ikke det som er normen. Og EL tester er IKKE laget for å sjekke graviditet. Det at mange benytter dem som dette gir mye feil info på ulike forum og urealistiske forventinger til hvordan normen er og hva som KAN skje ett få tall.. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #19 Skrevet 9. januar 2024 Egentlig er alle testene dine du viser bilde av positiv, noe som kan bety hormonell ubalanse. Kanskje ammer du, kanskje har du pco, kanskje har du opplevd sa for ikke lenge siden eller kanskje noe annet som tuller med hormonene dine. Men kan ikke tolke el utfra noen av disse. Er de enda positive? og til det du spør om vil ikke en eltest vise graviditet 7dpo, de slår ut senere enn graviditetstest og graviditetstest vil heller ikke vise tydelig positiv 7dpo. Anonymkode: 6a329...257 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå