Gå til innhold

"Hva er det som lukter brent neger her!?"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så innmari flau nå at det ikke går an, jeg hadde en afrikansk venninne over (hun lukter godt) og vi spilte kort, og typen skulle komme over samme dag, hun skulle gå snart uansett, så fort han ser henne roper han "hva er det som lukter brent neger her!?" Jeg ble sååå flau på vegne av han, jeg ble sjokkert og fikk ikke ut ord , visste ikke hva jeg skulle si, hun dro hjem og jeg ble helt stum. Jeg visste ikke at han hadde slike holdninger til andre raser, vurderer nå derfor om jeg burde slå opp med han pga dette? Han har ikke sagt unnskyld og ser ikke noe feil med det han sa. Hva hadde du gjort ? Jeg har også nå blitt fjernet av hun jenta overalt på sosiale medier, uten noe varsel. 

Typen er 20 år jeg er 19.

Anonymkode: 1b6b3...9a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slå opp med drittsekken, seriøst. Stakkars jente som opplevde det her.

• Liker 16
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er så innmari flau nå at det ikke går an, jeg hadde en afrikansk venninne over (hun lukter godt) og vi spilte kort, og typen skulle komme over samme dag, hun skulle gå snart uansett, så fort han ser henne roper han "hva er det som lukter brent neger her!?" Jeg ble sååå flau på vegne av han, jeg ble sjokkert og fikk ikke ut ord , visste ikke hva jeg skulle si, hun dro hjem og jeg ble helt stum. Jeg visste ikke at han hadde slike holdninger til andre raser, vurderer nå derfor om jeg burde slå opp med han pga dette? Han har ikke sagt unnskyld og ser ikke noe feil med det han sa. Hva hadde du gjort ? Jeg har også nå blitt fjernet av hun jenta overalt på sosiale medier, uten noe varsel. 

Typen er 20 år jeg er 19.

Ja, den vil du ikke dele livet ditt med. 

Fjern han fra livet ditt og send henne melding om det. Så får du se hva som skjer. 

Anonymkode: 98948...caf

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde bedt han tenke seg godt om i forhold til hvordan han oppfører seg mot andre mennesker. Og så ville jeg tenkt litt på min egen oppførsel. Hun er jo ikke en annen rase, hun har en annen etnisitet. 

Og til slutt ville jeg nok vurdert om jeg ønsker å tilbringe livet sammen med ham. 
Tror du kommer til å slite med å få henne som venninne igjen. Forståelig nok!

• Liker 3
Skrevet (endret)

Den mannen må jo være helt tilbakestående. Han hadde jeg kvittet meg med. 

Endret av Athena Freyja
  • Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Tenker at her må du kontakte din venninne og beklage din kjærestes oppførsel, og du bør informere henne om at du har valgt å kutte han ut av ditt liv pga slike holdninger. Si at du faktisk ikke visste at han hadde slike holdninger, og at du ikke på noen måte står inne for dette. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er nesten så jeg ikke tror dette. Det er så stygt, drøyt og uvanlig og han ser ingenting galt med oppførselen sin? Om dette virkelig skjedde hadde jeg gjort det slutt.  Hadde ikke klart å leve med noen som behandlet andre mennesker slik.

Anonymkode: a6d97...38e

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Blåjojo skrev (21 minutter siden):

Jeg hadde bedt han tenke seg godt om i forhold til hvordan han oppfører seg mot andre mennesker. Og så ville jeg tenkt litt på min egen oppførsel. Hun er jo ikke en annen rase, hun har en annen etnisitet. 

Og til slutt ville jeg nok vurdert om jeg ønsker å tilbringe livet sammen med ham. 
Tror du kommer til å slite med å få henne som venninne igjen. Forståelig nok!

Han har sagt unnskyld til meg men nekter å si det til henne, hun er helt umulig å få tak i da hun har blokkert meg overalt, men jeg sendte melding på telefon med moren min sin telefon og beklaget på vegne av han, og ikke fått svar enda, men jeg og han har vært sammen en stund nå og det er litt vanskelig for meg å gå fra han, men tror det rette er å gjøre det slutt, han har aldri visst meg denne siden av han, så jeg er sjokkert.

AnonymBruker
Skrevet

Slå opp! sånt er ikke greit å si. Hvordan reagerte du da han sa det? ble du bare flau eller sa du at han var en drittsekk. 

Anonymkode: b2dc9...e9b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slå opp! sånt er ikke greit å si. Hvordan reagerte du da han sa det? ble du bare flau eller sa du at han var en drittsekk. 

Anonymkode: b2dc9...e9b

Jeg ble bare sjokkert og fikk ikke noe ord ut, men kjefta på han etter hun gikk, hun skulle gå uansett før han kom, så rakk nesten ikke å si noe, men har sendt henne melding på moren min sin telefon i ettertid og beklaget mye.

Skrevet

Det mennesket som sa dette, hadde jeg ikke vært i et forhold med et minutt lenger.

Har du tenkt å fortsette forholdet med denne ufine, uhøflige rasisten, ts, eller mener du det holdt at du "kjefta på han etter hun gikk"?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han må jo være særdeles enkel som tenker at sånne ting er greit å si. Selvfølgelig hadde jeg kuttet et sånt menneske ut av livet mitt, det hadde ikke vært noe tvil engang. Sånne holdninger og verdier krasjer så i de grader med mine holdninger og verdier, at det ikke er forenelig å ha et forhold til et sånt menneske. 

Så kan du ta kontakt med denne jenta og beklage hendelsen. Si at du ikke viste at han hadde slike holdninger, men nå som du vet har du hatt et kraftig oppgjør med han og kuttet han ut av livet ditt.

Anonymkode: 24005...cef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært dumpegrunn for meg, og det sier jeg så og si aldri. Rasister er en dealbreaker for meg, det går ikke overens med slik jeg fungerer og tenker. 

Er det noe han kan endre, tror du? 

Da jeg traff min mann hadde han mye fordommer mot homofile, men han endret seg kraftig med årene. 

Anonymkode: 906b2...671

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Wow. Helt ærlig tenker jeg det er best å gjøre det slutt her. 

Anonymkode: 65260...7d9

Skrevet

Gjør det slutt. Kontakt venninnen, beklag på vegne av fyren og fortell at du ikke tolererer det (og dumpa han).

Unnskyld deg for at du ikke sa noe i situasjonen. Her kan du fint skylde på at du ble satt ut. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at du ble satt ut av dette. Du har beklaget til henne, og da tror jeg ikke det er så mye mer du kan gjøre. Han fyren liker å så splid mellom mennesker, så du bør nok kvitte deg med ham så fort som praktisk mulig. 

Anonymkode: 6bfbd...93a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke et sekund på at denne fjotten ikke har vist sine rasistiske sider tidligere. Man går ikke fra å være en oppegående fyr til å si noe sånt. Høres ut som dere fortjener hverandre. 

Anonymkode: da1a1...5d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tror ikke et sekund på at denne fjotten ikke har vist sine rasistiske sider tidligere. Man går ikke fra å være en oppegående fyr til å si noe sånt. Høres ut som dere fortjener hverandre. 

Anonymkode: da1a1...5d9

Jeg kan ta hånda på hjertet og si at han ikke har visst slike sider av seg før, derfor jeg ble sjokkert, fordi trodde aldri han var sånn, hadde jeg vist det hadde jeg aldri blitt sammen med han til å begynne med, ser ikke han der samme mer etter det her, han er en råttent menneske og burde skamme seg, jeg blir flau over å være sammen med en slik oppførsel og vurderer å slå opp, men vi har vært sammen en god stund nå og han er bra på alle mulige måter før jeg visste dette her.

AnonymBruker
Skrevet

Du burde exposet den rasistiske holdningen hans med fullt navn, så han kan stå ansvarlig for de ekle holdningene 

Anonymkode: e63c3...940

AnonymBruker
Skrevet

Deg igjen?

Hvor mange trolletråder skal du opprette om dette?

Anonymkode: 419eb...b39

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...