AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #1 Skrevet 19. mai 2023 Min samboer har fått Covid-19 og er ganske syk. Vi har en 19-åring som straks skal opp til eksamen, så jeg er livredd for at hun har blitt/skal bli smittet så hun blir så dårlig at det går ut over eksamen. Men er det en sjanse for at hun nesten ikke merker det selv om hun skulle bli smittet? Hun har hatt det før, for et år siden, da vi alle fikk det, og hadde da så å si ingen symptomer (men samboer og jeg begge ble ganske dårlige). Hvilke erfaringer har dere med corona-smitte i disse dager? Anonymkode: f36f5...942 1 1
isw Skrevet 19. mai 2023 #2 Skrevet 19. mai 2023 Covid-19 er fortsatt litt "lumsk" i form av at det er utrolig individuelt hvor syk man blir, og selv om f.eks. alder spiller noe inn, så er det ingen automatikk i hvem som blir dårlige og hvem som ikke blir det. Men etterhvert som befolkningen får mer immunitet (enten fra eksponering for sykdommen eller fra vaksiner) så vil alvorlighetsgraden generelt falle. De fleste som får Covid-19 nå opplever det nok som en hard forkjølelse. 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #3 Skrevet 19. mai 2023 Jeg ble ganske dårlig i 2 dager i fjor. Nå ble jeg mindre dårlig, men var såpass dårlig at jeg først var sengeliggende 3 dager, jobbet redusert i 2 uker, og deretter var jeg fortsatt sliten, hostet og snufset i tre uker. Og hukommelsen min var på minussiden. Anonymkode: 9c575...f0f
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #4 Skrevet 19. mai 2023 Fikk covid i slutten av januar i fjor og sliter mer nå enn da. Har fått utmattelse og kognitiv svikt. Er ikke i risikogruppen. Anonymkode: 252c5...50a 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #5 Skrevet 19. mai 2023 Har alle vaksinene og hadde covid for et år siden. Litt feber i to dager og på jobb igjen etter det. Nå vet jeg ikke med 100% sikkerhet om det er covid jeg har hatt, men antar det siden en hel del folk på jobben hadde. Jeg har vært utslått i 3-4 dager og mistet piffen i allefall to uker etterpå… verre enn første gang! Anonymkode: 35df3...c76
Friluftsmann70 Skrevet 19. mai 2023 #6 Skrevet 19. mai 2023 De jeg kjenner til som har fått covid siste månedene sier de har vært mye dårligere enn forrige gang. Hatt lett sykdom tidligere, nå har de vært sengeliggende lenge. Fordi som mener det er så mange som har fått negative symptomer av vaksine, så er det vel langt flere som sliter med long-covid. 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #7 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fikk covid i slutten av januar i fjor og sliter mer nå enn da. Har fått utmattelse og kognitiv svikt. Er ikke i risikogruppen. Anonymkode: 252c5...50a Her og. Hadde covid før jul og vanlig influensa rett etter jul. Etter det så har jeg nesten ikke å klart å holde meg våken på jobb. Etter jobb så må jeg bare hvile, og legger meg ellers i åttetiden på kveldene. Ble tilslutt 100 % sykemeldt. Er enda i dårlig form. Jeg er normalvektig og trener ellers 3-4 ganger i uken (ikke nå da). Stoffskifte, hormonene mine er også på bærtur. Men ellers ingen underliggende sykdommer Anonymkode: cfade...41d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #8 Skrevet 19. mai 2023 Trodde coviden var forbi nå, men den er der ennå altså? Ser nesten ingen med masker lengre. Anonymkode: 098cf...757
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #9 Skrevet 19. mai 2023 Folk flest ble aldri særlig dårlig av Cofluensa. Anonymkode: 0d9c1...3a1 1 1
Gjest Warrior Skrevet 19. mai 2023 #10 Skrevet 19. mai 2023 (endret) Noen får ikke symptom i det hele tatt, noen får det som en forkjølelse, noen får det som en influensa med feber, muskelsmerter og slapphet, noen blir alvorlig syk og må på sykehus. Det finnes ingen fasit på hvordan folk får det. Uansett alder og uansett om en har hatt det før eller ikke. Det er så individuelt, men veldig mange får slapphet og feber med. Folk som har hatt det flere ganger har noen fått lett første gangen og hardt andre gang, noen hardt første gang og lett andre gang, noen det samme enten lett begge ganger eller hardt begge ganger. Ingen kan vite hvor lett/hardt de får det før de har det. Er man syk så holder man seg hjemme. Enkelt og greit. Sånn var det før korona også. De færreste klarer å gå på jobb/skole med feber, slapphet og kroppsverk. Noe annet når man plutselig blir syk når man er der, men de færreste godtar at folk kommer syke når de vet de er syk fra før. Da må den som kommer syk godta å bli snakket til og sendt hjem. For sånn er det heldigvis de aller fleste steder enda. Nei det er ikke tøft å gå på jobb/skole med feber, slapphet og skikkelig hoste. Langt i fra. Er det noe viktig som eksamen å noen blir syk akkurat til eksamen så ja vel så kjipt. Men sånn er det. Man kan ikke stoppe virus. Blir en syk så blir en syk og får ta eksamen når en er frisk. AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Trodde coviden var forbi nå, men den er der ennå altså? Ser nesten ingen med masker lengre. Anonymkode: 098cf...757 Covid er kommet for å bli. Den forsvinner aldri. Akkurat som influensa, bare at covid epidemier tydeligvis kommer både vår, sommer, høst og vinter. Influensasesongen er fra oktober-april. Så vi må leve med covid resten av livet og få det mange ganger i løpet av livet, men det regnes ikke som pandemi mer. Betyr ikke at det forsvinner fordi om pandemien er over og folk ikke går med munnbind mer. Endret 19. mai 2023 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #11 Skrevet 19. mai 2023 Kollegaen til venninnen min ble syk for 3 måneder siden, er fremdeles sykemeldt og svært redusert. Anonymkode: 919f2...f1b
Andro Skrevet 19. mai 2023 #12 Skrevet 19. mai 2023 De jeg kjenner blir ikke supersyke i sykdomsperioden, men flere har opplevd at de ikke egentlig blir friske igjen, og at de sliter med å holde vanlig aktivitetsnivå i månedsvis etterpå. Det synse jeg egentlig er det verste med det; at man kan få varige lungeskader. Siden jeg har skadet lungene fra før (av noe helt annet) er jeg den lykkelige vinner av å i alle fall ha fått mange vaksiner. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #13 Skrevet 19. mai 2023 Hatt x 2 og bare klødd litt i nesa. Anonymkode: fa45f...bc7
Perelandra Skrevet 23. mai 2023 #14 Skrevet 23. mai 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner og helseskadelig innhold (antivaksine) og svar til dette Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #15 Skrevet 23. mai 2023 Jeg har alle vaksinene, og hadde Covid under pandemien uten å merke særlig til det da. Mistenker at jeg har hatt det 2-3 runder til (tester ikke lenger) da jeg kjenner igjen den litt rare hodepinen og følelsen. Men har ikke vært verre enn at jeg har kunnet fungere som vanlig, eksamen hadde ikke vært noe problem. Anonymkode: 1518e...186
Bøtteballetten Skrevet 23. mai 2023 #16 Skrevet 23. mai 2023 Hadde covid i månedsskiftet november/desember. Var skikkelig dårlig et par dager. For meg så var de to månedene etterpå som var verst. Var slapp og dårlig form. I tillegg slet jeg med hukommelsen. Er i risikogruppen og har tatt 3 vaksiner. Ble syk like før 4. og har måtte sette vaksineringen på vent.
Pivot Skrevet 23. mai 2023 #17 Skrevet 23. mai 2023 Friluftsmann70 skrev (På 19.5.2023 den 13.36): Fordi som mener det er så mange som har fått negative symptomer av vaksine, så er det vel langt flere som sliter med long-covid. At man "mener" det ene utelukker vel ikke en bevissthet om forekomst av det andre, eller? Hvordan kan man forresten vite at infeksjon er årsak til alle langvarige symptomer/ettervirkninger, når tiden med vaksinasjon, sykdom og nedstengning overlapper?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #18 Skrevet 23. mai 2023 Er det virkelig noen som tester seg da? Anonymkode: 5ec3a...3bf
Arild37 Skrevet 23. mai 2023 #19 Skrevet 23. mai 2023 Jeg var oppå 4 personer i ett par som hadde covid, så tok test for sikkerhets skyld, positiv test, og var ikke syk en eneste dag, så dette er veldig individuelt
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #20 Skrevet 23. mai 2023 Broren min har covid nå, og han er skikkelig dårlig. Ung frisk mann med "jernhelse" som aldri blir sengeliggende av noen ting, men nå er han helt utslått. Anonymkode: bd3e5...f3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå