Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som stadig påpeker mine mangler, men påstår at siden dette er "sånn hun er", så kjenner jeg henne ikke godt nok om jeg sier til henne at jeg ikke føler meg bra nok. 

Hva syns dere? 

Eksempler :

Hvorfor har du ikke måkt snø utenfor? 

Hvorfor har du på deg den dyreste jakka di på tur i skogen når vi skal brenne bål? 

Har du på deg sko inne? (til mitt tenåringsbarn) 

Åja, er det DEN dagen idag? 

(til meg om jeg prøvde å svare/si fra) 

Du? Bildøra på din side passer ikke på andre sida! 

Prøver du å rive løs dørhåndtak eller? 

(når jeg kom på besøk og hadde visst tatt for hardt i døra) 

Dette er ensidig framstilt, det er mange gode kvaliteter, hun har stilt opp mye og pluss pluss. 

Jeg blir bare sår av å høre sånne ting og så føler jeg hun forkler d i spøk. 

(når det var slutt med min samboer og meg spurte hun meg ut om hvorfor det var slutt og om han var dårlig i senga, hadde liten k** osv.) 

Anonymkode: 40ac0...ca7

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ei venninne som stadig påpeker mine mangler, men påstår at siden dette er "sånn hun er", så kjenner jeg henne ikke godt nok om jeg sier til henne at jeg ikke føler meg bra nok. 

Hva syns dere? 

Eksempler :

Hvorfor har du ikke måkt snø utenfor?

Svar på spørsmålet bare - hadde ikke tid, orka ikke - hva er problemet her? 

Hvorfor har du på deg den dyreste jakka di på tur i skogen når vi skal brenne bål? 

Igjen, bare svar? Jeg liker bållukt eller Jeg synes den passa best i dag eller hva som helst.

Har du på deg sko inne? (til mitt tenåringsbarn) 

Her er det tenåringen som må svare. Får lov av mamma/ hæ? sko? ser du syner?

Åja, er det DEN dagen idag? 

(til meg om jeg prøvde å svare/si fra) 

Si fra om hva? Snakk sammen.

Du? Bildøra på din side passer ikke på andre sida! 

Prøver du å rive løs dørhåndtak eller? 

Det er jo tullespørsmål! Du svarer like tøysete tilbake - Haha, jeg kjenner ikke min egen styrke!/Ups, for mye Møllers tran.

(når jeg kom på besøk og hadde visst tatt for hardt i døra) 

Dette er ensidig framstilt, det er mange gode kvaliteter, hun har stilt opp mye og pluss pluss. 

Jeg blir bare sår av å høre sånne ting og så føler jeg hun forkler d i spøk. 

(når det var slutt med min samboer og meg spurte hun meg ut om hvorfor det var slutt og om han var dårlig i senga, hadde liten k** osv.) 

Dette var jo merkelig, men enkelt å sette en stopper ved å si at du ikke vil diskutere sånt.

Hun høres ut som hun er vant med en røff, selvironisk, spøkefull tone. Du høres ut som om du ikke er vant til det. Ingen av dere har «rett». Dere kan snakke om det, men det vil ikke fungere hvis du anklager henne for å opptre sårende. 

Anonymkode: 77a50...5d8

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Se også kommentarene mine inne i siteringsboksen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du virker veldig hårsår. Hun har en litt røff tone, det er alt.

Anonymkode: 992d7...512

• Liker 1
Skrevet

Kutt henne ut da? Skjønner ikke du gidder være med henne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hun høres ut som hun er vant med en røff, selvironisk, spøkefull tone. Du høres ut som om du ikke er vant til det. Ingen av dere har «rett». Dere kan snakke om det, men det vil ikke fungere hvis du anklager henne for å opptre sårende. 

Hun tulla ikke med dørhåndtak. Fikk demonstrert hvordan man SKAL bruke et dørhåndtak. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun tulla ikke med dørhåndtak. Fikk demonstrert hvordan man SKAL bruke et dørhåndtak. 

Ja, men da ler du da bare? Som jeg foreslo over «Ups, for mye Møllers tran, haha!»

Skrevet

Jeg synes ikke noen av de eksemplene ville vært noen såre kommentarer om noen hadde sagt det til meg. Høres ut som hun er litt sånn rett frem person, åpen og ærlig på en spøkefull måte. Alternativt, så kjenner hun deg og dine mangler så godt at hun vet at du blir såret over å bli konfrontert med å feks ta for hardt i dørhåndtaket, fordi du har komplekser for å ha et brautende vesen eller noe, og kommenterer dette for å trykke deg ned. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men da ler du da bare? Som jeg foreslo over «Ups, for mye Møllers tran, haha!»

Det skal jeg begynne å si. 👍😊

Skrevet

På den ene siden skjønner jeg ikke helt hvorfor du tar deg nær av disse tingene. Det meste fremstår som harmløse kommentarer som jeg ikke hadde reagert på i det hele tatt. Iallfall ikke enkeltvis. På en annen side hadde jeg blitt dritlei om alt jeg gjør skulle kommenteres ustanselig med  en eller annen vittig kommentar eller innspill. Hvis frekvensen på disse kommentarene er veldig hyppig, hadde det blitt et problem. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Therese som jobber i HR?

Anonymkode: c3bed...363

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun høres kjedelig ut. 

Anonymkode: ed9f2...a4d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir også nysgjerrig på hvorfor du har på deg dine dyreste klær i skogen..

Og, hva var greia med bildøra?

Anonymkode: 0aff8...48d

AnonymBruker
Skrevet

Blir du virkelig nysgjerrig på det? Høres ut som du har vært putta med brev-, besøks- og internettforbud en stund. 

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg synes hørtes kjipest ut med henne er når hun svarer deg frekt igjen, i det du prøver å svare på det første halvfrekke hun sa.

"Å er det den dagen i dag ja" 

Akkurat det der hadde gjort meg skikkelig irritert, hun tar fra deg stemmen din! 

Skrevet

Du kan svare igjen og du kan også si at det blir litt mye og at hun ikke trenger si alt hun tenker. Jeg blir og dritt lei av stadige kommentarer, selv om det ikke er vondt ment.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir du virkelig nysgjerrig på det? Høres ut som du har vært putta med brev-, besøks- og internettforbud en stund. 

Jeg er blitt vant til å være mye i naturen, og den er jo ikke ren, den er full av jord og stein, sand, trær, planter, blomster, bær. Ja natur du vet! Og de fleste klær man bruker i skogen blir flekkete. Så det er jo litt snodig å gå ut i naturen i sine dyreste klær (som høres ut som om de ikke er ment som turklær)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Mine turklær er de dyreste klærne mine. Turjakke, turbukse er mye billigere enn det jeg bruker til hverdags.

Anonymkode: 752b0...1be

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mine turklær er de dyreste klærne mine. Turjakke, turbukse er mye billigere enn det jeg bruker til hverdags.

Anonymkode: 752b0...1be

Ja, det kan nå hende det er turklær det er snakk om, for meg hørtes det ut som den jakka du ville tatt på deg til selskap eller ut på restaurant eller noe.

Men jeg opplever ikke nysgjerrigheten min så sterk at jeg har behov for å diskutere dette altså, spesielt ikke når vi ikke vet noe som helst om saken.

Skrevet

Når hun kommer med slike kommentarer sier du bare «å ja, er det den dagen i dag ja». Se om hun synes det er sÅ gøy. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...