Gå til innhold

All inklusive- kan man gå ned til frokost 2 ganger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi voksne står opp tidlig og vil gjerne spise tidlig. Barna derimot vil gjerne ligge og dra seg (8- 10 år). Da tenker vi vekker barna og spør om de vil stå opp tidlig, vil de ikke, så ringer de oss hvis det skille være noe mens vi spiser

Når barna skal ha mat, så tenker vi at vi går ned med de. 

Er dette innenfor?

Håper kun svar på dette, ikke at «hvordan tør dere å la de ligge alene på rommet», «kan de ligge alene, så kan de også spise alene», «dere voksne bestemmer, så da har barna bare å stå opp», «kan ikke dere voksne vente med frokosten til alle er klare» etc etc

Hotellpersonalet vil jo ikke vite hva grunnen til at vi kommer ned enda en gang være: Er det da innenfor å gå ned til frokostsalen to ganger?

Anonymkode: d6eda...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange hotell spør etter rom nummer når du kommer ned og sjekker av, så med mindre dere forklarer situasjonen at dere skal sitte med barna når de spiser vet jeg ikke helt om det går.

I Norge tror jeg du kommer unna med det, det store utland muligens ikke

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det bør gå fint. Hvis de registrerer når dere går ned første gangen så er det jo bare å si ifra / spørre da. 

Anonymkode: 69d7a...331

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det bør gå fint. Hvis de registrerer når dere går ned første gangen så er det jo bare å si ifra / spørre da. 

Anonymkode: 69d7a...331

Det var lurt 

Vi kommer jo ikke til p spise to ganger, bare bli med barna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er bare å spørre. 

Har til og med spurt om å ta med mat på rommet, når vi hadde fin balkong. Det var ok, de krevde bare å ta en rask titt på hva vi plukket med, slik at vi ikke hamstret. 

Anonymkode: 56482...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
NakenPanda skrev (14 minutter siden):

Mange hotell spør etter rom nummer når du kommer ned og sjekker av, så med mindre dere forklarer situasjonen at dere skal sitte med barna når de spiser vet jeg ikke helt om det går.

I Norge tror jeg du kommer unna med det, det store utland muligens ikke

De er akkurat like imøtekommende og hyggelige, eller strenge og firkanta, her hjemme som i "det skumle utlandet" 😅

Om noe opplever jeg oftere større fleksibilitet ute, mens norske hoteller verner om den dyrbare frokosten da turister skal spare penger. 

Anonymkode: 56482...7fa

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri blitt spurt om romnummer på allinclusive hotellene jeg har vært på. Var bare å sette seg ned og spise, sen feokostservering har ofte mer begrenset utvalg.

Anonymkode: ef248...1c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange hoteller spør om romnummer og registrerer at dere har vært der. Regner med det er for å forhindre at noen går flere ganger. Beste er vel å bare spørre på hotellet

Anonymkode: 90724...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer vel an på om det er et rent all-inclusive hotell eller et hvor man tilbyr flere løsninger. På rene all-inclusive hotell har vi aldri blitt spurt om romnummer (vi har jo armbånd), mens vi har blitt spurt på andre, f.eks Vinghoteller. 

Anonymkode: f0f75...70d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere kan jo også bare sitte der til barna våkner og kommer ned/en av dere kan hente barna.

Anonymkode: ccc33...5e1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri opplevd at de har spurt etter romnummer ved forkostbufeen. Om så er det bare å si at barna ikke har stått opp så de spiser litt senere, man har tross alt betalt for at alle skal få frokost.

Anonymkode: ca0c9...44c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo begrenset hvor lenge frokosten er åpen, men det er klart at om dere drar ned i 7-tiden kan dere jo sikkert dra ned for å spise mer i halv 10-tiden også, om dere virkelig klarer å spise to frokoster.

Anonymkode: 664c6...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har aldri opplevd at de har spurt etter romnummer ved forkostbufeen. Om så er det bare å si at barna ikke har stått opp så de spiser litt senere, man har tross alt betalt for at alle skal få frokost.

Anonymkode: ca0c9...44c

Jeg ligger ofte på hotell i Trondheim, og der spør de alltid om romnummer. Dette for å hindre at folk som ikke bor på hotellene skal spise frokost der, uten å betale.

Anonymkode: 664c6...fc1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På All inclusive er dette ikke noe problem. Det er jo litt av poenget at du har så mye mat og drikke du ønsker inkludert gjennom hele oppholdet.

Jeg har aldri opplevd noe registrering til noen av måltidene i buffetrestaurantene. De resortene som har a la carte inkluder krever ofte booking av den. Men det er jo ikke noe tema ved frokosten.

Anonymkode: 9da71...789

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri blitt spurt om romnummer på allinclusive og vi har vært på mange.  Allinclusive skal jo væreakkurat det, alt inkludert, så hvor mange ganger du har lyst å spise frokost skal ikke ha noe å si.

Hos oss er det jeg som er tidlig oppe mens de andre liker å sove litt. Veldig ofte så ender jeg opp med å gå til frokostsalen og ta en kopp kaffe og kanskje noe frukt så spiser jeg sammen med resten av familien. Da er jeg kanskje nede i 7 tiden og de kommer 10:30. Aldri vært problem, verken på allinclusive eller steder hvor vi kun hadde frokost inkludert. 

Anonymkode: b6e6e...891

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ts her

vi har ving og all inclusive

Likte best den at vi bare sitter og spiser til barna våkner, så ringer de oss og vi henter/ de kommer ned

Kommer også til å dobbeltsjekke med hotellet hva er som greit for de

Takk for mange gode tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.5.2023 den 7.17):

Hotellpersonalet vil jo ikke vite hva grunnen til at vi kommer ned enda en gang være: Er det da innenfor å gå ned til frokostsalen to ganger?

Ja! 

Anonymkode: 90f48...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ofte vært til frokost to ganger på vanlig hotell også jeg. Står gjerne opp når frokosten åpner, tar meg en kaffe, litt å drikke og noe smått å spise på. Så går jeg tilbake til rommet, leser litt nyheter og venter på at mannen skal våkne.

Sammen går vi ned til ny frokost sånn i 0930 tiden. Aldri vært noe problem :) 

Anonymkode: 90f48...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dere kan jo også bare sitte der til barna våkner og kommer ned/en av dere kan hente barna.

Anonymkode: ccc33...

Endret av Lolalot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...