Gå til innhold

Dere som hadde en EKSTREMT klistremerke any, barnehagestart!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk tilvenningen og barnehagestarten?

Anonymkode: 32076...261

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klistremerkebaby*

AnonymBruker
Skrevet

Var en del gråting og det var trasig å gå derifra. Men det gikk seg fort til 😊 Barnet lærte jo at mamma og/eller pappa kommer jo alltid tilbake.

Anonymkode: eba4d...187

AnonymBruker
Skrevet

Utsatte barnehagestart til barnet var 2 år, enkelt og greit. Da gikk det helt strålende. 

Anonymkode: bd94c...851

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk dessverre dårlig 🙁 levering gikk veldig dårlig av og på i perioder i 2,5 år. Nå gleder han seg heldigvis til barnehagen. 
tok 3 uker før de fikk i han mer enn smoothieposer(og han elska/elsker mat). Den første mnd ble han båret rundt i bæresele. Vi ga så korte dager vi kunne, men det var en kjip periode. Og gråt da han så oss på slutten av dagen. 
har heldigvis hatt lange perioder der han har hatt det fint mens han er der, men levering har vært grusomt.  

Anonymkode: c3c71...ede

AnonymBruker
Skrevet

Vi også utsatte barnehagestart… Men har full forståelse for at ikke alle kan det.

Anonymkode: 1909e...12e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi også utsatte barnehagestart… Men har full forståelse for at ikke alle kan det.

Anonymkode: 1909e...12e

Vi har utsatt til 1,5år. Hvordan gikk oppstarten??

AnonymBruker
Skrevet

Han begynte i barnehagen når han var 20mnd, brukte godt over et halvt år på tilvenning..

Grusom periode, endret helt personlighet og spiste/sov dårlig.. Ble en god del ulønnet på oss i perioden da vi måtte korte ned dagene ganske mye.

Var ikke mulig å ha noe albuerom hjemme, da han ikke kunne komme nært nok og bare ville sitte på fang eller bæres rundt.

Med lillesøster, som ikke var klistremerkebaby, var det helt annerledes. Gråting en liten ukes tid og den store kampen kom etterhvert ved henting. Hun begynte når hun nettopp hadde fylt 1år og jeg har hørt flere, som blant annet pedagogen hennes, si at de er enklere å tilvenne, uten at jeg har sjekket noe nærmere opp i om den påstanden har faglig hold. Føler det hadde mer med hennes "robusthet" å gjøre enn alder.

Anonymkode: 55f88...b9a

AnonymBruker
Skrevet

Her gikk tilvenning med den eldste, som var klistremerkebaby, veldig greit. Vi hadde mulighet til å ha en del korte dager i barnehagen da hun startet. Hun startet ved 15 mnd. og løp inn med et smil fra start. Hun hadde en uke ca. en mnd. etter oppstart hvor hun gråt litt ved levering, men da lot hun seg trøste raskt av de ansatte. Hun er typen som vil være der ting skjer, og har ikke vært redd for å være med andre barn og foreldre hjem etter barnehagetid uten oss foreldre. 

Lillesøsteren, som absolutt ikke var noen klistremerkebaby, hadde også en lett tilvenning i barnehagen. Hun begynte da hun var 18. mnd. Men hun er mer sjenert og tilbakeholden, og tør ikke være med andre barn hjem etter barnehagetid. Og hun blir alltid veldig glad når hun blir hentet i barnehagen, i motsetning til hun som var klistremerkebaby, som gjerne løper og gjemmer seg. 

Anonymkode: 2f250...a86

AnonymBruker
Skrevet

En av mine mellomste var en " klistremerkebaby". Hun begynte i barnehagen da hun var 14 mnd og jeg måtte redusere stillingen min til 60 % hele hennes første år i barnehagen. Jeg jobbet da rett over 4 timer hver dag og i nabobygget til barnehagen,  så fikk gitt henne korte dager. Etter cs 1 år så var det noe som skjedde og hun ble verdens mest sosiale unge og har vært det siden.

Anonymkode: ea7d7...88a

AnonymBruker
Skrevet

Min var ekstremt klistremerkebaby, og er i en alder av tre år fortsatt litt klistremerke. 

Barnehagestarten gikk forsåvidt fint, han begynte da han var 13 måneder. Jeg jobbet redusert i starten for å kunne gi han kortere dager, og det var mer enn nok for han. 

Levering har gått fint, selv om han hver dag sier han ikke vil i barnehagen. Jeg ser ved henting at han koser seg, han er ikke lei seg ila dagen. Likevel har de ansatte sagt at det først er nå han begynner å bli skikkelig trygg i barnehagen, og nå har han gått der i snart to år. Jeg er spent på bytte til ny avdeling fra høsten av, heldigvis er de eldste mye med den andre avdelingen så overgangen blir kanskje enklere. 

Anonymkode: e1200...6b9

AnonymBruker
Skrevet

Han begynte da han var 1,5 år (fikk ikke plass før da) og det gikk helt strålende. Han var så trygg og elska å være i barnehagen og utforske. Vi hadde fem dager til rådighet, men de tre siste dagene satt jeg mest inne på et kontor i barnehagen og spilte Candy crush ettersom han hadde det så fint 😄 Jeg var i nærheten i tilfelle de dagene, men det hadde jeg ikke trengt. 

Anonymkode: f1996...be1

AnonymBruker
Skrevet

Min hang fast i meg døgnet rundt frem til barnehagestart(gjør det fortsatt forsåvidt, i en alder av tre). Brukte ikke smokk eller kosekluter eller noe, bare pupp, helst konstant. Begynte i barnehagen når hun var 16 mnd. Det gikk helt supert. På dag tre av tilvenningen dyttet hun meg ut porten og vinket meg avgårde.

hun er veldig glad når hun blir henta, men elsker å være i barnehagen og gleder seg hver dag

Anonymkode: 446e3...9d0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Min hang fast i meg døgnet rundt frem til barnehagestart(gjør det fortsatt forsåvidt, i en alder av tre). Brukte ikke smokk eller kosekluter eller noe, bare pupp, helst konstant. Begynte i barnehagen når hun var 16 mnd. Det gikk helt supert. På dag tre av tilvenningen dyttet hun meg ut porten og vinket meg avgårde.

hun er veldig glad når hun blir henta, men elsker å være i barnehagen og gleder seg hver dag

Anonymkode: 446e3...9d0

Ble så glad av å lese disse❤️

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han begynte da han var 1,5 år (fikk ikke plass før da) og det gikk helt strålende. Han var så trygg og elska å være i barnehagen og utforske. Vi hadde fem dager til rådighet, men de tre siste dagene satt jeg mest inne på et kontor i barnehagen og spilte Candy crush ettersom han hadde det så fint 😄 Jeg var i nærheten i tilfelle de dagene, men det hadde jeg ikke trengt. 

Anonymkode: f1996...be1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min er fortsatt ikke glad i folk (2år), men elsker barnehagen! Det gikk overraskende bra fra første sekund omtrent. Men det var pappaen som tok tilvenning, hadde nok ikke gått like bra om jeg gjorde det. Ekstremt mammadalt. 

Anonymkode: 92586...acc

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Klistremerkebaby*

Undskyld at jeg spørr men hva er en klistremerkebaby?

Har aldri hørt det utrykket noen gang

AnonymBruker
Skrevet
Kjetil E skrev (24 minutter siden):

Undskyld at jeg spørr men hva er en klistremerkebaby?

Har aldri hørt det utrykket noen gang

Et uttrykk man bruker på Babyer så vil ha kroppskontakt 24/7. Du får altså ikke lagt de fra deg uten hysterisk gråting. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Et uttrykk man bruker på Babyer så vil ha kroppskontakt 24/7. Du får altså ikke lagt de fra deg uten hysterisk gråting. 

Ah skjønner takk skal du ha. Det gir jo mening og når du sier det.

AnonymBruker
Skrevet

Gikk overraskende bra. Begynte ved ca 15 mnd. Ble plutselig klar for at det skjedde mer og mer folk og barn ved ca 13 måneder. 

Anonymkode: 21c3f...aec

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...