Arwen Skrevet 7. januar 2006 #1 Skrevet 7. januar 2006 Noe jeg må gjøre annerledes enn med andre kjøttkaker? Har aldri laget av elg før
Brunhilde Skrevet 7. januar 2006 #2 Skrevet 7. januar 2006 Elg er veldig magert kjøtt og jeg syns kjøttkaker av elg lett kan virke tørre. Vet ikke hva som kan "motvirke" dette...
Gjest vimse Skrevet 7. januar 2006 #3 Skrevet 7. januar 2006 (endret) Det kan være lurt å blande elgkjøttdeig med vanlig kjøttdeig for å få litt fett i. skal se om jeg kan finne en grei blanding i boka. Nei der fant jeg ikke. Men jeg pleier som regel å ta to pakker elgkjøttdeig og en pakke vanlig kjøttdeig. Så da blir det vel ca. en halv kilo vanlig til en kg elg. Endret 7. januar 2006 av vimselims
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2006 #5 Skrevet 7. januar 2006 Hva med å ha litt olje oppi? eventuelt mer egg?
Arwen Skrevet 7. januar 2006 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2006 Får vel bare prøve meg frem. Ble litt lite med bare elgsteka, så må ha noe mer ved siden av.
Gjest vimse Skrevet 7. januar 2006 #7 Skrevet 7. januar 2006 Da har jeg følgende oppskrift: 1kg elghakk 3ts salt 4kr,mål pepper 4dl vann Blandes først sammen. Bland så i: 4ss potetmel 4ts bakepulver 2egg Bland til sist i: 8ss hvetemel 4ss revet løk(kan kanskje være litt lite, men det ser du når det blandes ut) 3-4dl melk Håper den kan være nyttig
Arwen Skrevet 7. januar 2006 Forfatter #8 Skrevet 7. januar 2006 Da har jeg følgende oppskrift: 1kg elghakk 3ts salt 4kr,mål pepper 4dl vann Blandes først sammen. Bland så i: 4ss potetmel 4ts bakepulver 2egg Bland til sist i: 8ss hvetemel 4ss revet løk(kan kanskje være litt lite, men det ser du når det blandes ut) 3-4dl melk Håper den kan være nyttig ← Tusen takk!
Grooo Skrevet 8. januar 2006 #9 Skrevet 8. januar 2006 Mamma bruker alltid Farris i steden for vann, det binder vist bedre. Hun har lært det av "pølsemakeren" hjemme
Arwen Skrevet 8. januar 2006 Forfatter #10 Skrevet 8. januar 2006 Mine ble hvertfall skikkelig ikke gode Skal aldri lage elg mer...
Gjest vimse Skrevet 8. januar 2006 #11 Skrevet 8. januar 2006 Mine ble hvertfall skikkelig ikke gode Skal aldri lage elg mer... ← Tuller du? Med min gode oppskrift?
Arwen Skrevet 8. januar 2006 Forfatter #12 Skrevet 8. januar 2006 Tuller du? Med min gode oppskrift? ← Fulgte den og de ble bare skikkelig ekkle ble altfor mye væske, så måtte droppe endel av det da.. merkelig konsistens.
Gjest vimse Skrevet 8. januar 2006 #13 Skrevet 8. januar 2006 Uff!!! Får ta opp en kg hakk jeg, og prøve, har ikke brukt den på mange år, og da virket den... Håper dere ble mette i alle fall
Gjest Fruktfat Skrevet 8. januar 2006 #15 Skrevet 8. januar 2006 har aldri laget kjøttkaker av elg før, men karbonader. da har jeg i egg, salt, pepper (og kanskje potetmel?), bruker å bli bra de, får jeg høre. (et annet tips til utradisjonelle "kjøttkaker": lagde elg-rull-klumper på tannpirker i sommer, de smakte visst veldig bra; hadde i egg, samba oelek, loff, jalapenos, chili, pepper, rulla til eggformede klumper, rulla rundt bacon, festa med tannpirker og grillet. varierte litt med hva jeg hadde i, tok det jeg følte for. jeg eter ikke elg, men hørte at de var veldig gode.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå