Gå til innhold

Bo i Stavanger eller Kristiansand, eventuelt områder rundt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kanskje flytte til en av plassene. Har med forskjellige årsaker å gjøre., orker ikke å forklare alt. Vet noen om plasser som er kjekke å bo, hvordan ting er på kultur , butikker, eventuelt sosialt. Vet at klima er forskjellige i Stavanger og Kristiansand, så trenger ikke å gå for mye inn på det. Steder nærme, som Sandnes og Vennesla, kan også være aktuelle

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stavanger, Sola, Randaberg og Sandnes er fine steder. Bir selv på Sunde/ Hafrsfjord og stortrives.

Anonymkode: d25e2...788

• Liker 2
Gjest Belinda B
Skrevet

Jeg har aldri vært i Stavanger, men vokst opp i Kristiansand. Det er en veldig koselig og familievennlig by med bystrand, svømmehall, diverse hoteller, gode handlemuligheter og gode kulturtilbud. Sosialt er de fleste inkluderende og imøtekommende, men det kan være vanskelig å være ny i byen, da de fleste kjenner hverandre fra før av. Veldig bra studentmiljø også.

Det spørs litt hvem du er og hvilken livsstil du har, men Slettheia, Vågsbygd og Lund er fine steder.

AnonymBruker
Skrevet

Tror sørlendinger er varmere og mer sosialt imøtekommende enn rogalendinger, så sånn sett ville jeg kanskje valgt Kristiansand. Også med tanke på været... Stavanger er jo derimot en større by, med mer kulturelt å by på.

Anonymkode: 59578...d6e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror sørlendinger er varmere og mer sosialt imøtekommende enn rogalendinger, så sånn sett ville jeg kanskje valgt Kristiansand. Også med tanke på været... Stavanger er jo derimot en større by, med mer kulturelt å by på.

Anonymkode: 59578...d6e

Ja, kjenner folk fra begge steder. Kristiansandsfolk er kanskje mer avslappede og vennlige. Stavangerfolk er vanskeligere å komme innpå , mer morsommere å være rundt. Været er en tanke, vet at Stavanger er vått og surt, med mye måker XD  Hørt at noen sier været gjør Stavangerfolk tverre, men har ikke helt den opplevelsen av de jeg har møtt. Kanskje det gjelder dem som fremdeles bor der XD

Gjest jessop
Skrevet

Begge er fine byer, i mine øyne. Kristiansand er vakker, spesielt om sommeren. Mange er ikke enige med meg, men syns havnebyfølelsen i Stavanger er superkoselig. Gikk best overens med rogalendingene. Vinneren av klima er klart Kristiansand, men vind og regn i Stavanger gjorde ting mer stemningsfullt for meg

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd begge steder og trivdes godt. Koselige, fine byer begge to. Synes kanskje sørlendingene er litt varmere og mer avslappet, og liker at det er så mange badeplasser og fine turområder i Kristiansand. Det er det nok kanskje i Stavanger også, men jeg brukte dem mer i Kristiansand. Mye fine konserter i Stavanger da 😊

Anonymkode: a5c52...6f8

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd begge steder, i flere år. Jeg syns sørlendingene er vanskelige å komme inn på, de er veldig hyggelige på overflaten men vanskelig å bli kjent med skikkelig. De holder seg til sine egne. Sånn sett er rogalendinger enklere selv om de ikke er like imøtekommende ved første blikk. Sørlendingene kan også være ganske fordømmende. Liker klimaet men jeg savner virkelig ikke sørlandet.

Er nordlending selv, og flyttet tilbake til Stavanger etter 5 år i Kristiansand. 

Anonymkode: 3f524...bc9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
jessie1987 skrev (20 timer siden):

Skal kanskje flytte til en av plassene. Har med forskjellige årsaker å gjøre., orker ikke å forklare alt. Vet noen om plasser som er kjekke å bo, hvordan ting er på kultur , butikker, eventuelt sosialt. Vet at klima er forskjellige i Stavanger og Kristiansand, så trenger ikke å gå for mye inn på det. Steder nærme, som Sandnes og Vennesla, kan også være aktuelle

Oslo 

Anonymkode: d539f...0c3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Belinda B skrev (13 timer siden):

Jeg har aldri vært i Stavanger, men vokst opp i Kristiansand. Det er en veldig koselig og familievennlig by med bystrand, svømmehall, diverse hoteller, gode handlemuligheter og gode kulturtilbud. Sosialt er de fleste inkluderende og imøtekommende, men det kan være vanskelig å være ny i byen, da de fleste kjenner hverandre fra før av. Veldig bra studentmiljø også.

Det spørs litt hvem du er og hvilken livsstil du har, men Slettheia, Vågsbygd og Lund er fine steder.

Hvordan i all verden kan du ha vokst opp i Kristiansand og aldri vært i Stavanger? Meget spesielt. 

Gjest Belinda B
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvordan i all verden kan du ha vokst opp i Kristiansand og aldri vært i Stavanger? Meget spesielt. 

Hvorfor er det spesielt? Jeg har aldri hatt et ærend i Stavanger og ferier har jeg tatt i Oslo. 😊

Gjest jessop
Skrevet (endret)
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Oslo 

Oslo, svaret på alt 🤣virker det som. Gøy der da. Men vil ikke bo der på mine gamle dager

Endret av jessop
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kom til Mandal iallefall, ikke at vi ikke tar imot nye mennekser men de planlegger ett enormt bråkete og stort prosjekt som vil høres over store deler av byen i over ett tiår.

Anonymkode: d5ef1...ebe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Stavanger er jo ikke Norges navle da. Men koselig plass

Anonymkode: bc34f...d30

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å bli kjent med folk i stavanger

Anonymkode: 945ad...18b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det de fleste steder, om man er ny 😊

Anonymkode: bc34f...d30

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Oslo 

Nei, det er ikke aktuelt :) Ville heller flyttet til Bergen om så var. Men det ligger ikke i kortene akkurat nå

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det blir nok vanskelig begge plasser, Men blir ikke alene

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blåser mye mer på Jæren enn Sørlandet. Også bedre tilgang og kortere til fjell og natur i Kristiansand.

Anonymkode: b2ff0...11b

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Blåser mye mer på Jæren enn Sørlandet. Også bedre tilgang og kortere til fjell og natur i Kristiansand.

Anonymkode: b2ff0...11b

Ja, det stemmer. Mindre vått og vel XD Fjell og natur er en faktor. Men liker å surfe og! Vært  mest i Stavanger/Jæren sånn sett (ikke så mye), og syns begge byene har sin sjarm. Heller litt mot Kristiansandområdet da, men langt fra bestemt

Endret av jessie1987
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...