AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #1 Skrevet 18. mai 2023 Jeg er 32, og har alltid hatt følelsen av at moren min ikke liker meg. Jeg vet at hun elsker meg, fordi jeg er datteren hennes, men tror ikke hun liker meg som person. Vi er ganske forskjellige, men jeg har ikke helt forstått hvor mye før vi ble voksne. Hun var alenemor, og har alltid han en avstand i mellom oss, som jeg tror var med overlegg for å unngå at det ble for nært og sårt. Vet at hennes mot var veldig streng, og hun ville være annerledes. Jeg fikk mye voldsom kjeft som lite barn, men så stoppet det plutselig helt, og har nesten aldri fått kjeft som jeg kan huske etter at jeg ble 5-6. Har aldri fått beskjed om å rydde rommet, gjøre lekser, bidra hjemme, eller kjeft for at det ikke ble gjort. Som voksen føler jeg det ganske sårt at hun valgte å ta avstand fra meg og kunne heller ønske hun hadde kjeftet og vist meg hva hun føler og mener. Føler jeg ikke kjenner moren min, og har en usikkerhet som bunner i en følelse av at noe må være galt med meg siden jeg ble «satt til side». Er det noen andre som har opplevd lignende, at foreldre på en måte sluttet å vise nærhet/omsorg for å unngå å bli for «personlig»? Hvordan takler dere det? Eventuelt andre utfordringer med relasjonene, som dere har tatt opp med dem som voksne? Hvordan gikk det i så fall? Ga det noe sjelefred å prate om det? Anonymkode: 19393...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #2 Skrevet 18. mai 2023 Stop expecting from people who cant, to give something they havent got. Anonymkode: 4c344...b76 1
Intervence Skrevet 18. mai 2023 #3 Skrevet 18. mai 2023 Jeg har lignende forhold til svigermor (som er sammen med faren min). Men, noe av det kan også skyldes at jeg har vært veldig direkte muligens kvass til henne om hvordan hun har behandlet meg og min ene lille-søster, mens minste er grom-jenta. Svigers har ikke lagt noe skjul på at minste er grom-jenta noe som har plaget meg og lille-søstera mi mye og har hatt noen heftige krangler rundt dette her med svigers. Storesøstera mi har valgt å ha mindre kontakt med fattern og svigermor pga. på lik linje med meg, lillesøstera har følt vi er blitt brukt til 'slaver' når vi er på besøk. Greit nok at vi skal hjelpe til i huset. Men, de gjør ingenting i huset når de er alene eller når vi er på besøk. Det er isåfall absolutt minimum rydding. Det er kun vi "barna" som rydder og holder det fint i huset. Kan ikke tenke meg hvordan det ser ut der nå. Jeg har valgt å distansere meg mer og mer ifra de to. Forventer ingenting for å være helt ærlig. Blir det noe bedre mellom oss tre så fint, men tvilsomt. Det har skjedd for mye.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #4 Skrevet 18. mai 2023 Intervence skrev (Akkurat nå): Jeg har lignende forhold til svigermor (som er sammen med faren min). Men, noe av det kan også skyldes at jeg har vært veldig direkte muligens kvass til henne om hvordan hun har behandlet meg og min ene lille-søster, mens minste er grom-jenta. Svigers har ikke lagt noe skjul på at minste er grom-jenta noe som har plaget meg og lille-søstera mi mye og har hatt noen heftige krangler rundt dette her med svigers. Storesøstera mi har valgt å ha mindre kontakt med fattern og svigermor pga. på lik linje med meg, lillesøstera har følt vi er blitt brukt til 'slaver' når vi er på besøk. Greit nok at vi skal hjelpe til i huset. Men, de gjør ingenting i huset når de er alene eller når vi er på besøk. Det er isåfall absolutt minimum rydding. Det er kun vi "barna" som rydder og holder det fint i huset. Kan ikke tenke meg hvordan det ser ut der nå. Jeg har valgt å distansere meg mer og mer ifra de to. Forventer ingenting for å være helt ærlig. Blir det noe bedre mellom oss tre så fint, men tvilsomt. Det har skjedd for mye. Er svigermora di sammen med faren din??? Anonymkode: 4c344...b76 1
Intervence Skrevet 18. mai 2023 #5 Skrevet 18. mai 2023 (endret) Nei, ble feil definasjon. Altså. Fattern har vært skilt. Men har fått seg ei ny kone. * Det er hun jeg har kranglet med. Er jo hundrevis av forskjellige definisjoner på slektstreet. Umulig å holde oversikt! Endret 18. mai 2023 av Intervence 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #6 Skrevet 18. mai 2023 Intervence skrev (1 minutt siden): Jeg har lignende forhold til svigermor (som er sammen med faren min). Men, noe av det kan også skyldes at jeg har vært veldig direkte muligens kvass til henne om hvordan hun har behandlet meg og min ene lille-søster, mens minste er grom-jenta. Svigers har ikke lagt noe skjul på at minste er grom-jenta noe som har plaget meg og lille-søstera mi mye og har hatt noen heftige krangler rundt dette her med svigers. Storesøstera mi har valgt å ha mindre kontakt med fattern og svigermor pga. på lik linje med meg, lillesøstera har følt vi er blitt brukt til 'slaver' når vi er på besøk. Greit nok at vi skal hjelpe til i huset. Men, de gjør ingenting i huset når de er alene eller når vi er på besøk. Det er isåfall absolutt minimum rydding. Det er kun vi "barna" som rydder og holder det fint i huset. Kan ikke tenke meg hvordan det ser ut der nå. Jeg har valgt å distansere meg mer og mer ifra de to. Forventer ingenting for å være helt ærlig. Blir det noe bedre mellom oss tre så fint, men tvilsomt. Det har skjedd for mye. Mener du stemor? veldig synd med åpenlys forskjellsbehandling. Men høres ut som du i hvert fall har fortalte hva du føler om det, og det må jo gi en slags ro å vite at du har sagt det du mener? Høres deilig ut å ta avstand egentlig. Men er ikke helt der enda. Ts Anonymkode: 19393...2bb 1 1
Intervence Skrevet 18. mai 2023 #7 Skrevet 18. mai 2023 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: Mener du stemor? veldig synd med åpenlys forskjellsbehandling. Men høres ut som du i hvert fall har fortalte hva du føler om det, og det må jo gi en slags ro å vite at du har sagt det du mener? Høres deilig ut å ta avstand egentlig. Men er ikke helt der enda. Ts Anonymkode: 19393...2bb Stemor er det, ja! 🤣 Ja, det har jo gitt en viss ro selv om det har vært noen stygge krangler. Men, ja - dumt at det skal være så åpenlyst. Hva er vitsen? Det virker ikke ut som om hun forstår at det sårer. Verre er det jo for lille-søstera mi som endte med å flytte til andre siden av landet og hadde i en lang periode kuttet ut moren sin helt. Men, ja det har egentlig vært deilig med avstand. Forståelig det. Er ikke lett valg å ta! Endret 18. mai 2023 av Intervence 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå