AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #41 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja alt er arlig så la oss forby alt, la oss pakke oss inn i bobleplast og låse oss inn i bomberom og bare vente på å dø Anonymkode: a54eb...0d8 Hadde folk kunnet passet seg selv så hadde ikke det vært nødvendig. Men det ser vi jo at folk ikke kan. I en folkeavstemning hadde jeg klart stemt på å forby alkohol ja. Anonymkode: a2218...581
Gjest Lurven Skrevet 19. mai 2023 #42 Skrevet 19. mai 2023 Det burde vært forbudt, men et forbud ville bare ført til at det ble et illegalt marked noe som ville vært mye verre
Tone83 Skrevet 19. mai 2023 #43 Skrevet 19. mai 2023 21 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke lov å kjøre i fylla. Og det er så klart tragisk for de barna som vokser opp i alkoholiserte hjem, som aldri blir fanget opp av skole eller naboer (og som ikke selv tørr å si i fra til noen). Det er null stress å drikke moderate mengder, men det er selvsagt noen som ikke kan styre seg, og det er noen som får negative konsekvenser av å drikke alkohol. Men skal vi gjøre godteri og junkfood ulovlig også? Det er tross alt mange som ikke klarer å styre seg der også, og som koster samfunnet ekstremt masse penger i året med følgesykdommer og forsøk på vektnedgang. Eller hva med kjøring av bil i det hele tatt? Det burde jo vært ulovlig det også, for det er jo veldig mange som ikke klarer å holde seg til fartsgrensene og skaper farlige situasjoner i trafikken. Mange dør eller blir alvorlig skadet for livet pga. idioter i trafikken. Det meste burde jo vært ulovlig, om vi skal gå ut i fra folk som ikke klarer å styre seg, holde seg til gjeldene lover og regler eller innta mat og drikke i moderate mengder. Anonymkode: af28d...7a9 Godteri skader liksom ikke noen andre enn den som spiser det selv, og det skader ikke i samme grad som alkohol. Synes det er en dårlig sammenligning. Men jeg hadde nok hatt godt av at det ble ulovlig også🤭
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #44 Skrevet 19. mai 2023 Alkohol burde selges på kvote. Hver person over 25 år kan kjøpe max 12L øl (eller 6L vin eller 0.5L sprit) per 30 dager, og det blir registrert hvor mye alkohol du har igjen på kvota fortløpende. Handler du for andre på kvoten din, så straffes det like hardt som å smugle narkotika. Så kan de mindre farlige rusemidlene selges med mildere restriksjoner enn de farlige (cannabis og mdma har lavere restriksjoner enn amfetamin og alkohol etc.). Anonymkode: 30009...70e
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #45 Skrevet 20. mai 2023 dersom alkohol hadde blitt oppfunnet i 2023, så ville dette selvfølgelig blitt gjort ulovlig. på samme måte som amfetamin eller kokain. Anonymkode: 6346e...6c8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #46 Skrevet 21. mai 2023 Det ligger mye penger i det, er ikke det innlysende? Derfor så fortsetter de med alkohol. Anonymkode: e4611...979
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #47 Skrevet 22. mai 2023 On 5/20/2023 at 12:02 AM, AnonymBruker said: Alkohol burde selges på kvote. Hver person over 25 år kan kjøpe max 12L øl (eller 6L vin eller 0.5L sprit) per 30 dager, og det blir registrert hvor mye alkohol du har igjen på kvota fortløpende. Anonymkode: 30009...70e jeg tror ikke det vil løse noe som helst da det er for enkelt å utnytte slik system. Jeg drikker alkohol men uendelig mindre enn 12 liter øl pr uke, egentlig bare 0.5 pr uke. Jeg kan ærlig si jeg vil ikke være imot å selge min kvota til andre som trenger det mest, for å tjene litt ekstra penger. Jeg er verken spesielt fattig eller korrupt engang. Anonymkode: 5e5bb...8cb
Jdz Skrevet 22. mai 2023 #48 Skrevet 22. mai 2023 Vi har både i Norge og flere andre land i verden tidligere hatt både helt eller delvis forbud mot alkohol. Ingen av de landene som prøvde dette hadde positive erfaringer med forbudet og det er en grunn til at det ble droppet. Eksplosiv økning i organisert kriminalitet og rusrelaterte skader og dødsfall, for å nevne noe. 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #49 Skrevet 22. mai 2023 Alkohol fører ikke bare negativt med seg, i så fall ville ingen drukket. Det er mange positive sider med alkohol (å andre rusmidler). - For mange er det eneste muligheten de har for å være sosial, hemninger løsner. - Mange får en ro, som de ikke får i hverdagen når de er edru. - Konstruerte sosiale normer hemmes. Religion, lover og regler som mange kanskje ikke er enig i etter egen moral, slipper grepet. - Sårt trengt befolkningsvekst hjelpes på med alkohol. Klart det er mange negative sider ved alkohol, men alternativene er ikke bedre. Thc er kanskje bedre på mange måter,men er erklært ulovlige. Anonymkode: 407e6...bff 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #50 Skrevet 23. mai 2023 On 5/22/2023 at 1:33 PM, AnonymBruker said: Alkohol fører ikke bare negativt med seg, i så fall ville ingen drukket. Det er mange positive sider med alkohol (å andre rusmidler). - For mange er det eneste muligheten de har for å være sosial, hemninger løsner. - Mange får en ro, som de ikke får i hverdagen når de er edru. - Konstruerte sosiale normer hemmes. Religion, lover og regler som mange kanskje ikke er enig i etter egen moral, slipper grepet. - Sårt trengt befolkningsvekst hjelpes på med alkohol. Klart det er mange negative sider ved alkohol, men alternativene er ikke bedre. Thc er kanskje bedre på mange måter,men er erklært ulovlige. Anonymkode: 407e6...bff Dessverre får håpe det bare er et spørsmål om tid før det endres. Og før dere kommenterer; nei jeg har aldri forsøkt noe som inneholder THC og kommer nok aldri til å gjøre det heller uavhengig om det er lovlig eller ikke Anonymkode: aa4fb...d73 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #51 Skrevet 24. mai 2023 Frihet er uendelig mye mer viktig enn trygghet. Anonymkode: 69ed5...80e
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #52 Skrevet 24. mai 2023 On 5/20/2023 at 12:02 AM, AnonymBruker said: Alkohol burde selges på kvote. Hver person over 25 år kan kjøpe max 12L øl (eller 6L vin eller 0.5L sprit) per 30 dager, og det blir registrert hvor mye alkohol du har igjen på kvota fortløpende. Handler du for andre på kvoten din, så straffes det like hardt som å smugle narkotika. Så kan de mindre farlige rusemidlene selges med mildere restriksjoner enn de farlige (cannabis og mdma har lavere restriksjoner enn amfetamin og alkohol etc.). Anonymkode: 30009...70e Burde heller være salgspåbud. Man får regning og drikkebonger på en kasse øl og 2 liter sprit hver måned. Dersom man ikke bruker de opp så må man gi dem bort. Dersom bongene dine ikke drikkes opp så er det alkoholmissbruk, som straffes med fengsel eller tvangsarbeid på bryggeri. Anonymkode: 69ed5...80e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå