AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #21 Skrevet 20. mai 2023 Vi vurderte det siden vi har god råd, men den bunaden han "sogner til" får ham til å se ut som en fjøsnisse. Anonymkode: 84b70...77c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #22 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 18.5.2023 den 22.42): Nei, dater ikke bondeknøl. Anonymkode: 3b6a4...9f1 Det gjør jeg! 🥰 Han fortrekker hjemmelaget mat fremfor gourmetmat. Han foretrekker en øl eller cola fremfor vin og whisky. Han foretrekker rock fremfor klassisk eller opera. Han foretrekker motorsykkel fremfor Tesla, og han foretrekker flanell fremfor silke og mohair Og han danser folkedans (derfor bunad). Anonymkode: 11bd3...fee 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #23 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Han fortrekker hjemmelaget mat fremfor gourmetmat. Gourmetmat kan ikke være hjemmelaget? Anonymkode: d6030...8f7 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #24 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Gourmetmat kan ikke være hjemmelaget? Anonymkode: d6030...8f7 Ikke her i huset 😊 Jeg skal omformulere: han foretrekker min hjemmelagde mat fremfor gourmetmat. Anonymkode: 11bd3...fee
skreppamedleppa Skrevet 20. mai 2023 #25 Skrevet 20. mai 2023 Nei jeg er også en av de "sære" som sier heldigvis ikke. Hadde han ønsket det selv og ment at det var fint hadde jeg selvfølgelig ikke sagt noe på det men bunad uavhengig av kjønn synes jeg ikke er så fint. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #26 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): jeg er ikke 55 ennå men jeg ser frem til mange barnedåper for barnebarn, konfirmasjoner for dem, bryllupsdager for barn og barnebarn, annen familie, jeg tror ikke man er "ferdig med livet" som 55 åring og jeg tror ikke bunad bare brukes til 17 mai.. Hvis det eneste man bruker en bunad til er den ene dagen ser jeg at du syns det ikke er verdt pengen men den kan gå i arv.. Min datter arvet sin oldemors bunad og derfor er den også ekstra kjær for henne, vårt første barnebarn er en jente og hun får arve en av mine (hun skal selv få velge hvilken når den tiden kommer) en bunad er et festplagg man kan bruke til mye mer enn 17 mai slik jeg ser det.. Anonymkode: 64a82...0b3 Jeg syntes i utgangspunktet det ble for mye å trekke inn alle personlige eventualiteter i det innlegget du siterer, men jeg vil svare likevel fordi arv ble lansert som en lettvint løsning på all framtidig bruk. Det har seg slik at vi ikke har egne barn, og dermed er det ingen i direkte linje som kan arve denne bunaden. Tilfeldighetene har også villet det slik at vi til sammen har 5 nieser, og ingen nevøer, så det er heller ingen gutter i den nærmeste familien som er potensielle arvinger. Med unntak av ett, er fadderbarna utenfor familien er allerede konfirmert. Niesenes konfirmasjoner og potensielle bryllup, er i alle fall til en viss grad regnet inn i de 25-30 gangene jeg skrev at bunaden kan komme i bruk. Antall barnedåper vi blir invitert til i framtida vil nok også være ganske begrenset. Anonymkode: f969c...9f7 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #27 Skrevet 20. mai 2023 Ja, det har han. Skaffet seg det i godt voksen alder. Han blir ufattelig kjekk i bunaden, kler den veldig godt! Anonymkode: f7c10...c84 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #28 Skrevet 20. mai 2023 Jepp, det har han og han er 🔥 med den på 😍 Anonymkode: 18310...cdd 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #29 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg syntes i utgangspunktet det ble for mye å trekke inn alle personlige eventualiteter i det innlegget du siterer, men jeg vil svare likevel fordi arv ble lansert som en lettvint løsning på all framtidig bruk. Det har seg slik at vi ikke har egne barn, og dermed er det ingen i direkte linje som kan arve denne bunaden. Tilfeldighetene har også villet det slik at vi til sammen har 5 nieser, og ingen nevøer, så det er heller ingen gutter i den nærmeste familien som er potensielle arvinger. Med unntak av ett, er fadderbarna utenfor familien er allerede konfirmert. Niesenes konfirmasjoner og potensielle bryllup, er i alle fall til en viss grad regnet inn i de 25-30 gangene jeg skrev at bunaden kan komme i bruk. Antall barnedåper vi blir invitert til i framtida vil nok også være ganske begrenset. Anonymkode: f969c...9f7 Jeg har skrevet før at jeg ikke liker bunader, men. Kan jo sees på som en investering som selges etter så og så mange år. Kan også leies ut. Har dere 75K å bruke på en bunad har dere vel råd til den uansett. Anonymkode: d6030...8f7
Daryl Dixon Skrevet 20. mai 2023 #30 Skrevet 20. mai 2023 Nei, ikke enda. Men vi har lyst på, samme bunad, men med ulike vester.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå