AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #1 Skrevet 18. mai 2023 Hva er dine beste tips? Anonymkode: efdfc...452
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #2 Skrevet 18. mai 2023 Hva mener du? Fly, tog, bil? Anonymkode: 2e41d...b11
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #3 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du? Fly, tog, bil? Anonymkode: 2e41d...b11 Beklager, men med fly Anonymkode: efdfc...452
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #4 Skrevet 18. mai 2023 veldig avhengig av alder da; Ha en skjermfri uke før du drar slik at ungen er motivert for mest mulig skjermtid på flyet. Ha nye/glemte leker tilgjengelig i en liten koffert og ruller dem. La hen bli lei av en og en leke. Ha med nok snacks/ting barnet spiser. Nok til at hvis flyet blir forsinket OG barnet ikke liker flymaten. Anonymkode: 97288...aaa 4
Luckiness Skrevet 19. mai 2023 #5 Skrevet 19. mai 2023 Snakk om turen i god tid i forveien. Hvilke forventninger man har til hverandre under reisen. Hvordan man oppfører seg på flyplasser og flyet. Gjør en vurdering av hvilke seteplasser dere velger. Vet ikke hvor mange dere er, men hvis dere kan ha en hel rad er det utmerket. Da er det bare dere selv som blir berørt når noen av dere skal reise dere for å gå på do, bevege dere osv. Er dere 2 voksne og 2 barn så kan 2 barn sitte innerst med en voksen ytterst. På motsatt side sitter den andre voksne ytterst. Da er begge voksne lett tilgjengelig. Vurder å ta med egen mat/snacks. Hvertfall om barna er kresen. Kjøp med aktivitetshefte tilpasset alder (om de ikke er for små eller dere vet de er lite interessert i det). Plastelina kan holde de opptatt en stund. Unngå leker med små deler som ramler ned/forsvinner. Spar gjerne noen leker/aktiviteter til de blir utålmodig. De trenger ikke å vite om alt som er med 😉 Pakk en liten sekk e.l med det dere trenger å ha tilgjengelig under flyturen. Den kan ligge under setet. Framfor å måtte reise seg og styre hver gang noe skal hentes. Ikke gitt det er plass i hyllen rett over . Ellers vil jeg bare si at turen kan gå som smurt. Ikke gitt barna blir kjempeutålmodig. Vi har ikke reist langt før med våre barn. Men de turene vi har hatt har gått utmerket. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #6 Skrevet 19. mai 2023 Hvor små er barna? Vi reiste til Australia med en på fire og en på seks, det gikk veldig fint. Ta med: Skjermer, inkludert ladere (og adapter så dere får ladet på flyplasser underveis). Obs at ved lange flyreiser vil batteri kunne gå tomt, og dere får ikke nødvendigvis ladet på flyet (kommer an på flyet). Forbered barnet på dette, og ta med noe annet morsomt, gjerne leker, tegnebøker eller lignende. Ta med klesskift og våtservietter. Jeg byttet selv Inderøy og t-skjorte halvveis, og følte meg som et nytt menneske! Mannen min gjorde ikke det… og angret. Ha på bomullsklær, ikke syntetisk materiale! Husk å låse opp betalingskortet også for mellomlandingene (geografisk område). Jevnlige doturer. Legg inn søvn. Legg inn lek og løping på flyplassene. Utforsk flyplasser dere mellomlander på (og gjør gjerne research på forhånd), det elsker barn. Barna våre hadde utrolig nok ikke jetlag, ingen av veiene. Anonymkode: 895d4...c71 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #7 Skrevet 19. mai 2023 Jeg byttet selvsagt *undertøy! Ikke Inderøy 🤣🤣 Anonymkode: 895d4...c71
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #8 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): veldig avhengig av alder da; Ha en skjermfri uke før du drar slik at ungen er motivert for mest mulig skjermtid på flyet. Ha nye/glemte leker tilgjengelig i en liten koffert og ruller dem. La hen bli lei av en og en leke. Ha med nok snacks/ting barnet spiser. Nok til at hvis flyet blir forsinket OG barnet ikke liker flymaten. Anonymkode: 97288...aaa Det er vel begrenset med mat og drikke man kan ha med i håndbagasje? Er snakk om flybytte flere ganger i forbindelse med mellomlandinger. Anonymkode: efdfc...452
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #9 Skrevet 19. mai 2023 Mitt beste tips er å la være 😅 Neida, ta med noe barna liker å holde på med 😃 Anonymkode: f3d06...f2f
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #10 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvor små er barna? Vi reiste til Australia med en på fire og en på seks, det gikk veldig fint. Ta med: Skjermer, inkludert ladere (og adapter så dere får ladet på flyplasser underveis). Obs at ved lange flyreiser vil batteri kunne gå tomt, og dere får ikke nødvendigvis ladet på flyet (kommer an på flyet). Forbered barnet på dette, og ta med noe annet morsomt, gjerne leker, tegnebøker eller lignende. Ta med klesskift og våtservietter. Jeg byttet selv Inderøy og t-skjorte halvveis, og følte meg som et nytt menneske! Mannen min gjorde ikke det… og angret. Ha på bomullsklær, ikke syntetisk materiale! Husk å låse opp betalingskortet også for mellomlandingene (geografisk område). Jevnlige doturer. Legg inn søvn. Legg inn lek og løping på flyplassene. Utforsk flyplasser dere mellomlander på (og gjør gjerne research på forhånd), det elsker barn. Barna våre hadde utrolig nok ikke jetlag, ingen av veiene. Anonymkode: 895d4...c71 Barna er 3 og 4 år. Anonymkode: efdfc...452
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #11 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er vel begrenset med mat og drikke man kan ha med i håndbagasje? Er snakk om flybytte flere ganger i forbindelse med mellomlandinger. Anonymkode: efdfc...452 Ikke med små barn, da får man ta med mye gjennom sikkerhetskontrollen. Anonymkode: 97288...aaa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå