Gå til innhold

Vil ikke ha pupper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er en alene mor med henger pupper under 30 årene. 

Har alldri likt brystene mine og hater alt ved dem. Jeg er egentlig transe men er en mor og har på en måte akseptert at jeg alldri kommer til å vare en ordentlig mann. 

Men! Jeg har i langt tid hatt veldig dårlig selvbilde av meg selv og tar ikke vare på meg. Jeg blir nedstemt så fort jeg ser eller tenker på kroppen min, så hvorfor ikke bare gjøre noe med det. 

Jeg vil fjerne brystene mine noe jeg ville siden jeg var 8 år. Men hvordan skal jeg gå fram ? Privat klinikk eller besøk hos fastlegen..Da jeg har barn og er en god nok mamma for dem håper jeg ✌️ så er jeg redd for at legen og andre ser meg som en dårlig omsorgsperson noe jeg ikke er altso. Jeg vil kun trives bedre med meg selv.. overtenker mye nå. 

Noen som vet eller kjenner til noen som har fjernet brystene i det offentlige?

Anonymkode: da8d8...729

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En god psykolog kan hjelpe deg med dette.

Anonymkode: 2c1b0...e86

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bestill en time hos fastlegen, legen kan henvise deg videre fagkyndige slik at du kan få fjernet brystene dine. Du er helt sikkert ikke en dårlig omsorgsperson!

Anonymkode: 97e1c...982

AnonymBruker
Skrevet

Start med fastlegen! Lykke til 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bestill en time hos fastlegen, legen kan henvise deg videre fagkyndige slik at du kan få fjernet brystene dine. Du er helt sikkert ikke en dårlig omsorgsperson!

Må jeg da selv ta kostnadene for dette ? Og tusen takk 🤗🌼

AnonymBruker
Skrevet

Basert på det du skriver tror jeg ikke dette er løsningen. Jeg ville funnet en psykolog og prøvd å komme til bunns i problemet før jeg begynte å hakke ting av.

Anonymkode: ef5c3...a5b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Må man ikke kontakte fastlegen først for å få en psykolog? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det må du nok, med mindre inngrepet blir å anse som nødvendig helsehjelp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er mange privatpraktiserende psykologer. Offentlige har lang ventetid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke om det er egenandel for det, men du må snakke med legen om disse tingene for legen har muligheten å henvise deg videre slik at du får rett oppfølging og hjelp + legen vet dette med kostnad og egenandeler etc. Ring og bestill en time i morgen så er du i gang!! Enklere blir det ikke 😉

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke fjern brystene før du har nøstet opp i ting ordentlig.

Inngrepet er nokså omfattende i den forstand at det er rekovalensens på minst 1 mnd hvor du ikke kan løfte/bære noe og trenger hjelp hjemme. 

Og arrdannelsen blir jo ganske tydelig, så om du skulle angre så blir det jo ikke spesielt pent resultat om du ønsker fylle fett eller silikon tilbake. 

Du er for tidlig i prosessen til å fjerne kroppsdeler, selv om akkurat brystene ikke tjener noe formål lengre sånn sett. 

Men ja, sannsynligvis må du betale selv. 

Anonymkode: e1ea7...584

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er helt vanlig prosedyre å snakke med noen før inngrep , det er fordi de vil være sikker på du ikke vil angre etterpå! Du må starte med fastlegen din, legen vil henvise deg videre til lege, kirurgi etc.. Ok. 👏🏻

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke kontakte privat lege eller psykolog! Ta en telefon til fastlegen din, så vil alt gå helt av seg selv med henvisninger ol. 
Ikke noe mer å lure på! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg vet hva problemet er med det kan ikke løses så enkelt. Men jeg kan gjøre det lettere for meg selv 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange kvinner som i perioder gjennom livet ikke ønsker å ha bryster, eller er misfornøyd med dem - uten at de er "transe" av den grunn.

Husker jeg følte det var dypt urettferdig at jeg fikk pupper i 13-årsalderen og måtte bruke BH mens broren min kunne være "fri" uten, og kunne løpe uten å kjenne pupper som beveget seg. Men jeg er/var jo selvfølgelig ikke transe av den grunn! Det er helt normalt å kjenne det slik iblant.

Nå er jeg 40, og er mer fornøyd med kroppen min. Glad jeg ikke er tenåring i dag, hvor alle slike normale følelser blir sykeliggjort og kastet transe-diagnoser etter.

Anonymkode: d6619...b34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er mange kvinner som i perioder gjennom livet ikke ønsker å ha bryster, eller er misfornøyd med dem - uten at de er "transe" av den grunn.

Husker jeg følte det var dypt urettferdig at jeg fikk pupper i 13-årsalderen og måtte bruke BH mens broren min kunne være "fri" uten, og kunne løpe uten å kjenne pupper som beveget seg. Men jeg er/var jo selvfølgelig ikke transe av den grunn! Det er helt normalt å kjenne det slik iblant.

Nå er jeg 40, og er mer fornøyd med kroppen min. Glad jeg ikke er tenåring i dag, hvor alle slike normale følelser blir sykeliggjort og kastet transe-diagnoser etter.

Anonymkode: d6619...b34

Jeg er misfornøyd med hele kvinne kroppen. Det å vare transe" er ikke de samme som å ønske seg mindre eller større pupper som kvinne. 

Jeg opplever "ubehag " daglig da kroppen ikke samsvarer med hjernen det ble visst noe feil under produksjon. 😆 Det er som å leve hele livet på en scene der man er utkledd som det motsatte kjønn. Man finner bare ikke fred i sjelen. 

Glad for at du er fornøyd med kroppen din nå og fant ut av ting 🤗

Enig med deg alt for mange får feil diagnose. Det er nesten skummelt! De som virkelig trenger hjelp blir ikke tatt seriøst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk om du har kreft genet. Om du har det, så er det noen som velger å fjerne bryster og livmor med engang. Angelina jolen har gjort det

Anonymkode: b9160...96d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sjekk om du har kreft genet. Om du har det, så er det noen som velger å fjerne bryster og livmor med engang. Angelina jolen har gjort det

Anonymkode: b9160...96d

Angelina jolen har penger 😭💸💸💸

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...