Thomasine Skrevet 18. mai 2023 #1 Skrevet 18. mai 2023 (endret) https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/6465dea94ee4b9bf3e103ca5 Trenger noen å vinne så mye penger? Blir man lykkeligere av det? Kunne man satt et max-tak på premier? Det er mange som kunne ønsket eller trengt en ekstra slant. Hadde det vært et tak på 10 mill ville mange hatt litt ekstra…isteden for en… Så vil noen si at 10 mill ikke får meg dit jeg vil…10 mill gir deg mindre gjeld, du får kjøpt en bolig, reiste mange steder eller kjøpt deg et fritidsbolig…den summen gir deg masse! Stemmer for at det kommer et Max-tak på premier! 💪😃 Endret 20. mai 2023 av Thomasine 2 2
Daraya Skrevet 19. mai 2023 #2 Skrevet 19. mai 2023 Nei. Hvis jeg spiller gjør jeg det for å oppfylle drømmer. En million er ikke nok til å betale ned boliglånet en gang, så jeg ville ikke vært fristet å bruke ei krone. 1 1
hraff Skrevet 19. mai 2023 #3 Skrevet 19. mai 2023 Det som er feil er fordelingen mellom de forskjellige premiene. 70% av premiepotten går til førstepremien, mens 5% av premiepotten går til andrepremien. Da blir førstepremien veldig stor, mens andrepremien som også er ganske vanskelig å få blir på nesten ingenting. 5
Andro Skrevet 19. mai 2023 #4 Skrevet 19. mai 2023 Det er litt overflødig at noen vinner 485 millioner i Eurojackpot kanskje? 197 millioner i Vikinglotto er også mye, men kanskje et mer begripelig beløp, som ganske mange av oss ville klart å disponere til å oppfylle drømmer for flere enn oss selv. For min del ville det vært mer vettugt at flere vant en eller tjue millioner enn at noen veldig få får mer enn hundre. Er enig med @hraff her. Man trenger ikke å samle alt på toppen. Jeg tror de hadde fått flere spillere av at flereen høyere andel vinnere av mindre premier hadde sjanse til å vinne 300.000, enn ved at en eller fem personer kunne vinne mer enn hundre mill. 1
Geojak Skrevet 19. mai 2023 #5 Skrevet 19. mai 2023 Er jo en drøm å vinne over 200 millioner, for å kunne dele det med familie og venner. Når det er sagt, hadde et premietak på 10 mill også vært ok, om det betyr at hele premiesummen hadde blitt fordelt på flere vinnere. men da må det nok som @hraff over her sier deles på de underliggende premiene. For grunne til så høy førstepremie er jo at det kun er en person med alt rett. da er det ikke flere førstepremie vinnerer å dele på. Da må i så fall fordelingen gå nedover til 2. og 3. premie. Premiene blir så høye fordi mange tipper, så er jo spørsmålet om like mange ville tippet om premiene ble laverer. Må innrømme at drømmen om en virkelig stor gevinst, er med på å motiverer til å legge inn en ekstra rekke i Vikinglotto og Eurojackpot. 2 1
Thomasine Skrevet 19. mai 2023 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2023 Daraya skrev (43 minutter siden): Nei. Hvis jeg spiller gjør jeg det for å oppfylle drømmer. En million er ikke nok til å betale ned boliglånet en gang, så jeg ville ikke vært fristet å bruke ei krone. Enig…men er forskjell på 1 og 10 mill? 1
Thomasine Skrevet 19. mai 2023 Forfatter #7 Skrevet 19. mai 2023 hraff skrev (44 minutter siden): Det som er feil er fordelingen mellom de forskjellige premiene. 70% av premiepotten går til førstepremien, mens 5% av premiepotten går til andrepremien. Da blir førstepremien veldig stor, mens andrepremien som også er ganske vanskelig å få blir på nesten ingenting. Ja, det hadde hjulpet. Ingen trenger 200 mill alene…hva folk har lyst på er en annen ting… 2 1
Gjest StinkySocks Skrevet 19. mai 2023 #8 Skrevet 19. mai 2023 Hvis man hadde trukket ut for eksempel tjue personer, og så kunne hver person fått 10 millioner hver. 10 millioner per person ville nok holdt i lange baner for de aller fleste av oss.
Miss91 Skrevet 19. mai 2023 #9 Skrevet 19. mai 2023 Jeg tar gjerne førstepremien i eurojackpot alene, deler med venner og familie 😁 3
droopy Skrevet 19. mai 2023 #10 Skrevet 19. mai 2023 Nei det synes jeg ikke det bør være, det er jo drømmen om å vinne stort og kunne forandre livet som er grunn til å spille lotto? 6 1
Lindskys Skrevet 20. mai 2023 #12 Skrevet 20. mai 2023 Er for et tak, men 10 millioner er lavt da. Får du jo ikke kjøpt en drømmebolig for i Oslo. 150 millioner hadde vært et greit tak.
droopy Skrevet 20. mai 2023 #13 Skrevet 20. mai 2023 Lindskys skrev (7 timer siden): Er for et tak, men 10 millioner er lavt da. Får du jo ikke kjøpt en drømmebolig for i Oslo. 150 millioner hadde vært et greit tak. Hvorfor ha tak? 1
Snuppa09 Skrevet 21. mai 2023 #14 Skrevet 21. mai 2023 StinkySocks skrev (På 19.5.2023 den 9.56): Hvis man hadde trukket ut for eksempel tjue personer, og så kunne hver person fått 10 millioner hver. 10 millioner per person ville nok holdt i lange baner for de aller fleste av oss. 10 mill forandrer livet i veldig liten grad for de fleste. 1
-Missi- Skrevet 21. mai 2023 #15 Skrevet 21. mai 2023 Nei for meg er det nettop det som gjør det gøy å spille. Det faktum at det ville vært livsendrende, jeg og mine nærmeste ville vært sikret livet ut. Både jeg og min søster har samme drøm om å kjøpe hus til hverandre ☺️ 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå