Gå til innhold

Godis til katten

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Rett og slett: Hva gir dere katten hvis den skal få noe godt?

Til nå har jeg gitt mine 6 mnd gamle puser Whiskas kattemelk og Whiskas porsjonsposer med våtfôr.

Har også gitt dem rester av kjøtt eller skinke, samt små ostebiter. Alltid populært :)

Har prøvd å koke fisk til dem, men det ville de ikke ha :overrasket: :klø:

Endret av Bippe
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Min pus har dilla på frysetørret sei. Små firkantede, sprø biter som stanker noe aldeles vanvittig.

Skrevet
Min pus har dilla på frysetørret sei. Små firkantede, sprø biter som stanker noe aldeles vanvittig.

Hvor kjøper du det? På dyrebutikken?

Gjest gjest1
Skrevet
Hvor kjøper du det? På dyrebutikken?

Ja, det er små lyseblå poser med tegning av en katt på.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Kattene mine er kresne, de liker f.eks verken kattemelk eller fløte. De liker ingen former for kokt eller stekt fisk, heller ikke kjøttmat eller mat basert på melkeprodukter. Det eneste jeg har funnet som de liker (utenom tørrfor), er Gourmet Gold våtfor som de får et par ganger i uka. Og sånne små terninger av tørrfisk som selges i dyrebutikker.

:)

Skrevet

Da er tydeligvis tørrfisk et sikkert valg. Når såpass kresne katter liker det, mener jeg ;)

Skrevet

Jeg kjøper tørket fisk og poser med catnip biter på dyrebutikken.

Ellers er eggeplomme en sikker vinner, og ost, pølse og kylling.

Noen katter er veldig kresne (den ene min godtar kun bestemte typer boksemat ellers kan det være det samme), mens den andre glupsk sluker så å si alt den får.

Skrevet

Takk for tips, har nylig fått meg en langhåra svart skjønnhet :)

Skrevet

Jeg har en langhåra nydelig jentepus, det som er med langhåra katter er at de gjerne får flass i pelsen bak ved halen særlig. Dette er ikke særlig lekkert, spesielt på en svart katt. Derfor er det viktig at det er nok fiskeoljer i tørrforet, jeg bruker Secific sitt, fås kun hos veterinær, men etter at vi prøvde det vil nesten ikke katten min ha noe annet. Og det er ikke så veldig dyrt, ca.kr.160 for 2,5kg.

Ellers er tunfisk i gele en klar vinner, det koser hun seg med på lørdagen som lørsdagsgodt. Hun blir helt vill bare hun hører at jeg åpner hermetikk....

Katnip enten i drops eller kattekyss er også veldig moro å lokke med, blir jo helt gal!! :ler:

Skrevet
Jeg har en langhåra nydelig jentepus, det som er med langhåra katter er at de gjerne får flass i pelsen bak ved halen særlig. Dette er ikke særlig lekkert, spesielt på en svart katt. Derfor er det viktig at det er nok fiskeoljer i tørrforet, jeg bruker Secific sitt, fås kun hos veterinær, men etter at vi prøvde det vil nesten ikke katten min ha noe annet. Og det er ikke så veldig dyrt, ca.kr.160 for 2,5kg.

Vi har også gitt Specific til kattene våre, med godt resultat! Selv om det er dyrere, så tror jeg de spiser mindre av det, fordi de får i seg mer næring enn vanlig for.

Skrevet

Tunfisk går rett ned hos frøkna mi. Men hun er ikke så kresen, så litt kyllingfilet, fiskerester ol. blir også spist.

Hun elsker brunost, men det får hun nesten aldri, og om hun får det er det i mikroskopiske biter. Hørte om en katt som døde fordi brunosten klumpet seg i svelget...

Gjest Pusemamma
Skrevet

Min pusefrøken får tørrfor fra dyrebutikk. Hver lørdag på hun en hardkokt eggeplomme, bra for pelsen. Hver morgen får hun en teskje med tunfisk. En sjelden gang litt kylling eller oksestek, bare en liten bit. Hun er nysgjerrig og snuser på annen mat og men det får hun ikke. fikk smake litt på en kokt potet en gang men det spyttet hun ut igjen. :sexy:

Gjest Miloine
Skrevet

Skalldyr generelt.

Tørrfisk.

"godterier" fra dyrebutikken

Tunfisk i gele

Kylling

Gir aldri melk, da det ikke er bra for magen.

Chefen, den ene katten min, elsker ostepopp og grønne oliven (får jo ikke det så ofte da)

Skrevet

Her var det mange gode tips, tusen takk! :)

Regner med at det meste går rett ned hos den ene katten. Det er heller den andre som er kresen.. Nå har jeg i første omgang kjøpt inn catnip fra dyrebutikken og tunfisk i gele. Så får vi se hvordan det blir mottatt.

Har ellers hørt at enkelte gir katten yoghurt. Hva slags yoghurt er er det da snakk om? Naturelle, kanskje? Ser ikke for mag at vanlig yoghurt med sukker er noe særlig for pusekattene?

Skrevet

Samboern gir den ene kokt skinke. Den andre bor i tørfôrskåla og får aldri noe ekstra, pga alle kiloene ;)

Skrevet

litt kokt skinke eller annet kjøttpålegg hvis det er "noe til overs" på brødskiva mi, pleide å kjøpe de flerfargede "kattekyss" terningene av tørket ett eller annet i dyrebutikken og de gikk ned hos alle men de er jo blitt forbudt å selge (???)

gutta spiser det meste av mat og snacks, frøkna mi er derimot ekstremt sær så jeg sliter litt med henne :forvirret:

Skrevet

Vår får våtfor til kos. Får vanligvis bare tørrfor så..

Skrevet

Har ellers hørt at enkelte gir katten yoghurt. Hva slags yoghurt er er det da snakk om? Naturelle, kanskje? Ser ikke for mag at vanlig yoghurt med sukker er noe særlig for pusekattene?

Mange katter reagerer på laktose, så det ville jeg ha vært forsiktig med.

Skrevet

Jeg er klar over det, men mener å ha hørt at det ikke er så mye laktose i yoghurt..? :forvirra:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...