Gå til innhold

Reiseforsikring

plastjuletre

Anbefalte innlegg

Hvilken reiseforsikring er den beste?

Har til nå hatt reiseforsikring gjennom mine foreldre,

men er nå blitt for gammel ;)

Har ikke andre forsikringer, så er ikke tilknyttet noe forsikringsselskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Jeg pleier å betale billettene med kredittkort, og da er reiseforsikring inkludert uten ekstra tillegg. Hvis man så betaler regningen til kortselskapet med en gang den kommer, sparer man litt penger. Tidligere hadde jeg forsikring i Europeiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste gangen jeg virkelig har hatt bruk for forsikringen min på reise var en tur jeg var i australia og måtte ha både ambulanse (de måtte kjøre langt og bruke lang tid for jeg var langt inne i en bush ;) )og sykehussjekk++, og da var jeg forsikret gjennom europeiske. de var kjempebra når uhellet var gjort, de stilte opp og punget ut som bare det. heldigvis, hellers hadde dette blitt dyrt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en far i forsikringsbransjen så vet jeg at det er Vesta eller Europeiske som er de beste. Selv har jeg fra Vesta som dekker meg det minuttet jeg trår utenfor døra. Ingen overnattinger er nødvendig. Eneste stedet den ikke gjelder er på jobb eller på skolen. Da har jeg fullt dekket forsikring, som dekker alt fra å havne på sykehus til å få feil baggasje på flyplassen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparebank1 reiseforsikring (toppforsikring).

Den gjelder, som Vesta, fra man går ut døra hjemme (ved opphold utenfor hjemmet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har europeiske nå, fordi jeg har bare hørt bra ting om dem! Var i utlandet i høst da ei av de jeg reiste sammen med blei sjuk. Da hun til slutt bestemte seg for å dra hjem, sendte europeiske straks en sjukepleier halve veien rundt kloden for å følge henne hjem....jeg sjøl var sjuk noen dager, kom hjem og sendte kvitteringer på utgifter, og fikk tilbake penger veldig raskt.

Har hørt om andre steder som har lang behandlingstid på tilbakebetalinger og som er mye mer "kranglete"....

Vesta har forresten utrolig dårlig kundeservice, så de har jeg kutta ut! (Holdt ut ett år med dem, så var det nok....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt om andre steder som har lang behandlingstid på tilbakebetalinger og som er mye mer "kranglete"....

Sparebank1 er veldig servicevennlige, og raske på oppgjør.

Europeiske (if) har forøvrig ikke den forsikringen som gjelder idet du trår ut av døra hjemme. Reisens varighet kan heller ikke utvides utover 45 dager.

Både Europeiske, Gjensidige og Vesta har lavere satser enn Sparebank1 når det gjelder erstatning på reisegods, sjekker, billetter, pass og penger som sikrede bærer på seg.

Vi har akkurat skaffet oss ny forsikring, og betaler 900 kr per år (2 voksne). Men vi har flere forsikringer samme sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Gjensidige og er dekket fra minuttet vi går ut døra.

Jeg måtte til lege og sykehus i utlandet og fikk det dekket med en gang, de spurte ikke engang etter kvittering, kun kontonr mitt - og jeg hadde erstatningen på konto 2 dager etter at jeg meldte skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har veldig god erfaring med europeiske.

ble syk på kreta, fikk dekket alt av omkostninger så lenge jeg hadde kvittering, kjapp behandlingstid og rask tilbakebetaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesta har forresten utrolig dårlig kundeservice, så de har jeg kutta ut! (Holdt ut ett år med dem, så var det nok....)

Ikke min erfaring med Vesta. Selv hadde jeg den opplevelsen med Europeiske.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europeiske (if) har forøvrig ikke den forsikringen som gjelder idet du trår ut av døra hjemme. Reisens varighet kan heller ikke utvides utover 45 dager.

Reiste i tre måneder i høst, hadde europeiske, og utvida den til mer enn 45 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Terra og veldig fornøyd med det. Er dekket med en gang jeg trør utenfor dørstokken (ikke skole/jobb).

Hadde brukt for det i sommer og da bare viste jeg kortet mitt. Den ene gangen jeg hadde brukt for det lå det tilbake på hotellrommet og da bare sa jeg navnet på hva jeg hadde og da var det helt greit.

Har full forsikring. dvs hele verden og med avbestilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å betale billettene med kredittkort, og da er reiseforsikring inkludert uten ekstra tillegg. Hvis man så betaler regningen til kortselskapet med en gang den kommer, sparer man litt penger. Tidligere hadde jeg forsikring i Europeiske.

Gjelder da reiseforsikringen for alle reisende eller kun for kort-eieren? Vi er to som skal reise, og har betalt med Gebyrfri-kortet mitt som har reiseforsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder da reiseforsikringen for alle reisende eller kun for kort-eieren? Vi er to som skal reise, og har betalt med Gebyrfri-kortet mitt som har reiseforsikring.

Det kan jeg svare på selv. :ler: Sto veldig svart på hvitt i forsikringsvilkårene da.... Reiseforsikringen gjelder for korteier og inntil 3 medreisende(fra annen husstand) som følger samme reiserute. Forsikringen gjelder også for ektefelle/samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også Gjensidige, og der er det ikke slik at man må overnatte en natt.

Det skal du værelitt obs på, at enkelte forsikringer krever at du overnatter minst en natt eller bruker de og de transportmidlene for at forsikringa skal gjelde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...