Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zEbmA5/rikshospitalet-sa-nei-privat-lege-fjernet-brystene-til-mindreaarige

• Den ene jenta hadde diagnosen «paranoid schizofreni», ifølge rapporten til Helsetilsynet. I løpet av en treårsperiode hadde hun vært innlagt på sykehus tre ganger grunnet psykose.
  • Den andre pasienten hadde opplevd depresjoner, men også symptomer på schizofreni. Hun fikk diagnosen schizofreni først etter operasjonen. 

Dette blir vår tids lobotomi.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men folk kan jo være transpersoner selvom de er schizofrene. Eller ønske å fjerne brystene av andre grunner. 

Det sagt så var det litt sjokk å åpne artikkelen, for jeg har vært på konsultasjon hos den legen der selv og han sa han kunne utføre en operasjon på meg som jeg egentlig ikke trengte. En forsvarlig lege ville sagt at det trenger jeg ikke.. Jeg var psykisk syk og preget etter en voldtekt og trodde at jeg ikke var bra nok, trodde at jeg var for tjukk men hadde helt normal BMI, trodde at nesen min var for stor osv. I etterkant har jeg irritert meg over hvor uforsvarlig den legen var.. 

Anonymkode: badcb...ded

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Disorder.

Gikk det mye i tidligere.. 

Anonymkode: ab56f...bb8

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, T-AA said:

Dette blir vår tids lobotomi.

Tenker det aldri kan bli vår tids lobotomi. Disse pasientene oppsøker og ber om denne behandlingen selv. En annen stor forskjell er vel at man lever ganske mye bedre uten bryster enn med lobotomi. Bryster kan også rekonstrueres, hvis man skulle være så uheldig å angre (det er det ikke mange som gjør).

Anonymkode: d43ad...a43

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men folk kan jo være transpersoner selvom de er schizofrene. Eller ønske å fjerne brystene av andre grunner. 

Det sagt så var det litt sjokk å åpne artikkelen, for jeg har vært på konsultasjon hos den legen der selv og han sa han kunne utføre en operasjon på meg som jeg egentlig ikke trengte. En forsvarlig lege ville sagt at det trenger jeg ikke.. Jeg var psykisk syk og preget etter en voldtekt og trodde at jeg ikke var bra nok, trodde at jeg var for tjukk men hadde helt normal BMI, trodde at nesen min var for stor osv. I etterkant har jeg irritert meg over hvor uforsvarlig den legen var.. 

Det er et barn. Er man under 18 år, så får man ikke lov til å kjøre bil, drikke alkohol eller gå på byen.

Men å gå til legen for å fjerne brystene er ok når man ER et barn. Syk verden vi lever i.

Endret av sniffis
  • Liker 15
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, sniffis said:

Det er et barn. Er man under 18 år får ikke lov til å kjøre bil, drikke alkohol eller gå på byen.

Men å gå til legen for å fjerne brystene er ok når man ER et barn. Syk verden vi lever i.

Går en voksen mann til legen å ber om testosterontilskudd får han det ikke med mindre blodprøvene viser tydelig at han er under grenseverdien. Men å skjære puppene av psykisk syke jenter er helt lov, så lenge de "bestemmer det selv"....  Hvor er logikken? 

Anonymkode: 5297c...984

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Går en voksen mann til legen å ber om testosterontilskudd får han det ikke med mindre blodprøvene viser tydelig at han er under grenseverdien. Men å skjære puppene av psykisk syke jenter er helt lov, så lenge de "bestemmer det selv"....  Hvor er logikken? 

Anonymkode: 5297c...984

Dekadansen står oss nært.

• Liker 1
Skrevet

Kirurgen framhever sin anstendighet og etiske standard - samtidig som han, etter å ha operert en mindreårig som ikke var tilstrekkelig utredet og diagnostisert og som senere angret, sier at   – Hun ønsket selv å bli operert, men angret åtte år etterpå. Det synes jeg hun selv også må ta litt ansvar for. Det er en helt vanvittig ansvarsfraskrivelse, både som voksen og som fagperson.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Kirurgen framhever sin anstendighet og etiske standard - samtidig som han, etter å ha operert en mindreårig som ikke var tilstrekkelig utredet og diagnostisert og som senere angret, sier at   – Hun ønsket selv å bli operert, men angret åtte år etterpå. Det synes jeg hun selv også må ta litt ansvar for. Det er en helt vanvittig ansvarsfraskrivelse, både som voksen og som fagperson.

Må ta ansvar for... Det sier mye om folk som driver med det greiene der. De som opererer mindreårige.

Man kan jo tenke sitt om hvorfor de har valgt det yrket.

Anonymkode: 51d24...807

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
sniffis skrev (17 minutter siden):

Det er et barn. Er man under 18 år, så får man ikke lov til å kjøre bil, drikke alkohol eller gå på byen.

Jeg skjønner at det er en transdebatt du ønsker. Men mener du at de som ikke har fyllt 18 år enda ikke er utviklet nok til å vite om de er trans eller ikke? Sånn generelt? Gjelder den meningen også for lesbiske og homofile, at du tenker at det hos unge bare er en fase og at det er derfor det er uforsvarlig? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Endelig begynner folk å våkne !!! 
nå nytter det ikke lenger å bare kalle oss TERFs og hetse oss som har vært kritisk til denne ganskapen hele veien. 

Anonymkode: e02ae...56f

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner at det er en transdebatt du ønsker. Men mener du at de som ikke har fyllt 18 år enda ikke er utviklet nok til å vite om de er trans eller ikke? Sånn generelt? Gjelder den meningen også for lesbiske og homofile, at du tenker at det hos unge bare er en fase og at det er derfor det er uforsvarlig? 

Er man under 18 år er man i følge Norsk lov et barn. Så hvis du mener at et barn er moden nok til å ta en avgjørelse angående om de skal operere bort bryst/ta hormoner for å endre på kroppen sin- som igjen er IKKE reversabel og de fleste som tar denne operasjonen som et BARN- angrer og får psykiske problemer i ettertid. Så ja - for all del kan du kalle det en transdebatt. Men det handler om et barn - som IKKE er moden nok til å ta en sånn alvorlig beslutning.

Uansvarlig av foreldre og STATEN i det hele tatt å promotere dette for barn og unge.

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kanskje man vet det hvis man ikke er diagnostisert med paranoid schizofreni som man ikke engang har fått adekvat behandling for. Men jeg regner med at du er klar over at dette er en rund psykiatrisk diagnose. Uten at jeg vet hva statistikken sier, er det vel en vanlig årsak til at mennesker som begår alvorlig kriminalitet blir dømt til tvungent psykisk helsevern og ikke regnes å være strafferettslig tilregnelig. Men du mener da at disse personene er tilregnelig til å masterkonserter seg før de har dumt 18? 

var det 75% av transpersoner som hadde en alvorlig psykisk diagnose eller var det tallet enda høyere? 

Anonymkode: e02ae...56f

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Daria skrev (17 minutter siden):

Det er en helt vanvittig ansvarsfraskrivelse, både som voksen og som fagperson.

Han bør fengsles

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Just now, CAPS LOCK said:

Han bør fengsles

Enig.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

https://ysph.yale.edu/news-article/transgender-individuals-at-greater-risk-of-mental-health-problems/

The study, which reviewed 10 years of medical data for the entire population of Sweden, is one of the only analyses of transgender individuals’ mental health treatment for depression, anxiety disorders, and suicide based on an entire country’s population.

In this study, the researchers analyzed medical outcomes between 2005 and 2015 for 2,679 individuals in the Swedish population who had received a diagnosis of gender incongruence.

The study found that transgender individuals who had received a diagnosis of gender incongruence were:

• six times more likely to have a mood or anxiety disorder than the general population.
  • three times as likely to be prescribed antidepressants and antianxiety medications.
  • more than six times as likely to attempt suicide resulting in hospitalization.
  • Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er jo fordi de risikerer å gjøre irreversible operasjoner og kroppslige endringer som de kan komme til å angre på. 

Anonymkode: 16e1e...ee5

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
5 minutter siden, CAPS LOCK said:

Han bør fengsles

Han har faktisk vært i fengsel.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det jo en vesentlig forskjell på å identifisere seg som homofil eller lesbisk, og på å få gjennomført operasjoner eller hormonell behandling som vanskelig lar seg reversere, eller er umulig. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker det aldri kan bli vår tids lobotomi. Disse pasientene oppsøker og ber om denne behandlingen selv. En annen stor forskjell er vel at man lever ganske mye bedre uten bryster enn med lobotomi. Bryster kan også rekonstrueres, hvis man skulle være så uheldig å angre (det er det ikke mange som gjør).

Anonymkode: d43ad...a43

Dette er barn under 18 år som ikke har  oen forutsetninger for å forstå konsekvensene og betydningen av en sånn operasjon (kan aldri amme f.eks). Og når de angrer så skylder han på barnet selv som nå er voksen, fordi de ville det og det var 8 år siden? 

Jeg er uten sidestykke provosert

Anonymkode: 30bc5...c77

• Liker 7
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...