AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #1 Skrevet 18. mai 2023 Skikkelig krangling som endte at vi gikk fra hverandre i sinne. Aldri skjedd før noen sinne, hu er den i familien jeg har nærmest forhold til sånn mellom tante og niese. Råd? Anonymkode: ac9f8...40f 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #2 Skrevet 18. mai 2023 Det er jo veldig vanskelig å i gi råd med så lite informasjon. Men beste er å la det ligge en liten stund (men ikke for lenge) til sinnet har roet seg og dere er i stand til å tenke rasjonelt igjen. Så tar du kontakt med henne, unnskylder din part i konflikten og forsøker å skvære opp. Anonymkode: c0fd4...d5f 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #3 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo veldig vanskelig å i gi råd med så lite informasjon. Men beste er å la det ligge en liten stund (men ikke for lenge) til sinnet har roet seg og dere er i stand til å tenke rasjonelt igjen. Så tar du kontakt med henne, unnskylder din part i konflikten og forsøker å skvære opp. Anonymkode: c0fd4...d5f Vi skal på hytta i helgen som jeg vurderer å avlyse. Hun ble skikkelig sint, og jeg og. Egentlig ut fra en misforståelse men jeg tror ikke jeg kan bli nær hu igjen. Anonymkode: ac9f8...40f
AprilLudgate Skrevet 18. mai 2023 #4 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi skal på hytta i helgen som jeg vurderer å avlyse. Hun ble skikkelig sint, og jeg og. Egentlig ut fra en misforståelse men jeg tror ikke jeg kan bli nær hu igjen. Anonymkode: ac9f8...40f Om du ønsker nære relasjoner så er det lurt å la sånne situasjoner få en ny sjanse. Hvorfor ble dere begge så sinte? 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #5 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi skal på hytta i helgen som jeg vurderer å avlyse. Hun ble skikkelig sint, og jeg og. Egentlig ut fra en misforståelse men jeg tror ikke jeg kan bli nær hu igjen. Anonymkode: ac9f8...40f Men da tar du bare en prat med henne på forhånd så dere får skværet opp. Det er få konflikter man ikke kan ordne opp i, og som oftest handler det bare om å akseptere at dere er uenige. Anonymkode: fe813...ec6 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #6 Skrevet 18. mai 2023 AprilLudgate skrev (3 minutter siden): Om du ønsker nære relasjoner så er det lurt å la sånne situasjoner få en ny sjanse. Hvorfor ble dere begge så sinte? Fordi jeg jeg var uheldig å ripet bilen hennes Anonymkode: ac9f8...40f
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #7 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men da tar du bare en prat med henne på forhånd så dere får skværet opp. Det er få konflikter man ikke kan ordne opp i, og som oftest handler det bare om å akseptere at dere er uenige. Anonymkode: fe813...ec6 Hun ble så sint Anonymkode: ac9f8...40f
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #8 Skrevet 18. mai 2023 Du ringer, beklager ditt sinne og forteller at du selvfølgelig betaler for rep av bilen. Dette ordner seg Anonymkode: 83896...d0c 1 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #9 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du ringer, beklager ditt sinne og forteller at du selvfølgelig betaler for rep av bilen. Dette ordner seg Anonymkode: 83896...d0c Jeg er så lei meg. Bilen var helt ny Anonymkode: ac9f8...40f 1
AprilLudgate Skrevet 18. mai 2023 #10 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er så lei meg. Bilen var helt ny Anonymkode: ac9f8...40f Jo, men da er det jo ikke rart hun ble sint? Jeg ville jo vist forståelse for det i ditt tilfelle - ikke kuttet kontakten? 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #11 Skrevet 18. mai 2023 Om du ts hadde brukt like mye penger på ny bil, ville ikke du blitt sint? Tilbydde du å betale for å reparere skaden ved å betale egenandelen ved reprasjon? Om ikke blir dette sinnsykt dyrt for din tante! Anonymkode: e2478...301 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #12 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi jeg jeg var uheldig å ripet bilen hennes Anonymkode: ac9f8...40f AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun ble så sint Anonymkode: ac9f8...40f AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er så lei meg. Bilen var helt ny Anonymkode: ac9f8...40f Hvorfor ble du sint på henne - når du har ripet opp hennes helt nye bil…? Hva er misforståelsen her? Bil er fryktelig dyrt. Gleden over å ha en helt plettfri nybil er noe helt eget, og som en vanligvis ikke opplever så veldig mange ganger i løpet av livet. Det er ikke så rart at det utløste sterke følelser og sinne hos henne, at du påførte den nye bilen henne skade. Hun ble nok fryktelig lei seg. Noen ganger kommer det ut som ekstra sterkt sinne. Her må du vise henne forståelse altså. Og gi henne litt tid, til å fordøye skuffelsen og sinnet litt, og forhåpentligvis klare å se praktisk på det. Skjønner det er vanskelig å få rettet sterke følelser mot seg fra en person en står nært, men her bør du vise deg voksen og stå i den floka du har skapt. Ta kontakt med henne, når du også er litt roligere, og tilby deg å betale for skadene. Legg deg langflat og beklag så mye, selvfølgelig. Rydd opp i hva enn misforståelsen er. Det er du som er skadevolder, så det ligger litt på deg å ta første skritt her. Anonymkode: adc1d...5fd 2
Mezzosoprena Skrevet 18. mai 2023 #13 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi skal på hytta i helgen som jeg vurderer å avlyse. Hun ble skikkelig sint, og jeg og. Egentlig ut fra en misforståelse men jeg tror ikke jeg kan bli nær hu igjen. Anonymkode: ac9f8...40f AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi jeg jeg var uheldig å ripet bilen hennes Anonymkode: ac9f8...40f Hva hadde hytteturen med dette å gjøre, hvis tanten din ble sint for at du hadde ripet opp bilen hennes? Og hvis hun ble sint på deg pga denne ripen - hvorfor ble DU sint på henne?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #14 Skrevet 18. mai 2023 Send henne en melding allerede nå og skriv at du er veldig lei deg for det du gjorde med bilen hennes, og at du ønsker å snakke med henne i morgen for å si unnskyld. Skriv også gjerne at hun et den som står deg nærmest og at deres relasjon betyr svært mye for deg. Du kan ikke forvente svar på meldingen, og du må ta kontakt med henne i morgen for å si unnskyld på ordentlig, men det kan være fint at du viser ydmykhet ved å være den første som tar kontakt. Om du venter med å si unnskyld til fem minutter før hytteturen så virker det litt påtatt. Anonymkode: 73dee...452 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #15 Skrevet 19. mai 2023 Du bagatelliserer den dyre bilskaden for mye ved å kalle det en «misforståelse». Når du attpåtil ble sint på tanten din stiller jeg flere spørsmålstegn. Anonymkode: 232d3...e47
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #16 Skrevet 19. mai 2023 På hvilken måte var det en misforståelse at du ripet opp bilen hennes? Om du forårsaket dette, må du også betale for skaden. Kjipt, men du er nok ikke den eneste som har skadet en annens bil. Dette ordner seg, bare du betaler for deg. Anonymkode: 381cd...a6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå