AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #1 Skrevet 18. mai 2023 Håper noen kan hjelpe meg litt Jeg har blitt bedratt av min forrige langvarige kjæreste og har lært meg å sette grenser med en gang for oppførsel jeg syns er ulojal. Det har ført til at jeg kutter ut menn ganske lett om de f eks chatter med andre, ikke er investert nok, vingler, dater flere etc. Men så møtte jeg en mann jeg likte utroooolig godt for første gang på mange år men problemet er bare at i begynnelsen av datingen tok jeg han i å ligge med andre.. Vi hadde sex på 2 date så jeg vet det var for tidlig å forvente eksklusivitet, men da jeg konfronterte han med at han fortsatt lå med andre og var aktiv på Tinder når vi hadde møttes 4-5 ganger så sa han ikke unnskyld eller anerkjente mine følelser, han fremstilte det som at det ikke var en big deal, at det kun var sex med de og følelser med meg, og som at jeg overreagerte selvom jeg sa helt rolig at jeg ikke likte det. Enden på visa ble at han ble sur og at jeg sa fra at jeg ikke ville date mer, og jeg ble veldig såret og preget.. Jeg vet ikke hvem av oss som har mest rett, om det var for tidlig for meg å forvente at han ikke lå med andre, eller om det var ulojalt og dust gjort av han....? Men etter noen dager uten kontakt ba han om en ny sjanse og sa jeg måtte "get over it" fordi de andre liggene ikke betydde noe. Jeg svarte at jeg måtte tenke på det og vi har ikke møttes på lenge nå, men jeg savner han veldig. Jeg vil date han igjen og se om vi kan bli kjærester, men samtidig kjenner jeg at jeg ikke kan stole på han. Jeg har lært av tidligere erfaringer at ulojale menn alltid fortsetter å være det, men bare skjuler det bedre.. Jeg kjenner at jeg allerede nå har lyst til å få han til å vise meg meldinger, snap og tinder osv om jeg skal kunne stole på han og ta opp igjen datingen, og jeg vil ikke havne i det usikre og kontrollerende sporet. Er jeg skadet av tidligere erfaringer og burde legge det bak meg og date han uten bekymringer? Eller har han vist sitt sanne jeg og at han faktisk ikke er til å stole på så jeg burde holde meg unna for å ikke havne i en nedbrytende relasjon? Håper på noen innspill her Anonymkode: 8ecaa...028
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #2 Skrevet 18. mai 2023 Vi er begge over 40 om det har noe å si, og han påstod fra begynnelsen av at han var ute etter noe seriøst Anonymkode: 8ecaa...028
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #3 Skrevet 18. mai 2023 Det der må du bare legge fra deg. Du er altfor voksen til å oppføre deg eiesyk og psyko etter 4-5 dater…! Anonymkode: 9e582...7fc 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #4 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det der må du bare legge fra deg. Du er altfor voksen til å oppføre deg eiesyk og psyko etter 4-5 dater…! Anonymkode: 9e582...7fc Fordi jeg reagerte på at han fortsatt lå med andre? Om du sikter til det å føle for å lese meldinger og sjekke telefonen og appene hans så har jeg ikke tenkt til det. Jeg vet at det er psyko og derfor skriver jeg at jeg ikke vil inn i et destruktivt og kontrollerende spor. Spørsmålet mitt er om jeg har god grunn til å føle at tilliten er brutt når han fortsatt lå med andre og var aktiv på Tinder, eller om den følelsen kommer som en overreaksjon pgs tidligere erfaringer med utroskap. Anonymkode: 8ecaa...028
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #5 Skrevet 18. mai 2023 Jeg hadde definitivt reagert som deg. Virke ikke som han har den respekten for deg du fortjene. menn i starten vil og vise seg fra sin beste side og det har ikke han gjort. Hvordan fant du det ut? Sa han det selv? verste er vel at han ikke anerkjenner dine følelser oppi dette. Skiller han sex og følelser… jeg hadde vært skeptisk…. Ta en skikkelig prat med han og vær ærlig hva du tenker. Så tar du det derifra ut ifra hva han svarer. Man har jo en indre moral og viktig den er lik. Anonymkode: 835aa...52b 4 1
seriousgirl Skrevet 18. mai 2023 #7 Skrevet 18. mai 2023 Jeg tenker at det går enn viss grense i datingen på når man føler det blir feil å date/ligge med andre. Dersom man liker personen og er emosjonelt investert så ville jeg følt det ble naturlig etter typ date 4-5, å ikke dra på flere dates eller gjøre noe med andre menn. Men denne grensen er helt sikkert veldig forskjellig fra person til person. Jeg tenker at det at han har ligget med andre frem til deres 4 date ikke er spesielt rødt flagg, men det jeg reagerer mer på er hans holdninger når du tar det opp med han som et problem. Hvis han liker deg og er en lojal person, så ville jeg trodd at han heller reagerte med forståelse og forklaring. At han for eksempel svarte med at han ikke føler det har vært naturlig for han å være eksklusive enda, men at han er interessert i deg, og at han derfor vil vurdere å være ekslusiv med deg osv osv. Men dette med: "jeg ligger med de, og har følelser for deg" er et rødt flagg for meg med tanke på moralen og tankegangen hans, og er nok til at jeg kanskje ikke hadde stolt på om han tenkte slik om vi var i et forhold også🤔 Lykke til💖 K30
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #8 Skrevet 18. mai 2023 Han er useriøs. Er han seriøs med deg, oppfører han seg ikke slik. Samtidig tenker jeg du må se lettere på datingprosessen. Bli kjent med menn, gjerne fler, ta deg god tid og ikke tenk at du skal få en mann inn i forpliktelse så raskt som mulig. Anonymkode: 52a82...243 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #9 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det der må du bare legge fra deg. Du er altfor voksen til å oppføre deg eiesyk og psyko etter 4-5 dater…! Anonymkode: 9e582...7fc TS er 40+ Altså er hun voksen nok til å ikke gidde å finne seg i at mannen hun dater ligger med flere. Bare usikre damer som tror de er chille og kule godtar at daten ligger rundt. Og ja: Dette gjelder også tidlig i datingen. Anonymkode: 1b626...25b 2 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #10 Skrevet 19. mai 2023 Han der hadde ikke jeg giddet. Anonymkode: 14dbc...551 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #11 Skrevet 19. mai 2023 Hadde han vært seriøs hadde han ikke ligget med andre. Syns det er enkelt, han vil ha i pose og sekk. Anonymkode: 1a05e...757 1
GrønnNellik68 Skrevet 19. mai 2023 #12 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det der må du bare legge fra deg. Du er altfor voksen til å oppføre deg eiesyk og psyko etter 4-5 dater…! Anonymkode: 9e582...7fc Han som er useriøs her ikke ts. Hun ligger ikke med andre mens hun dater. Hun er seriøs ikke han 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #13 Skrevet 19. mai 2023 Jeg tror du hadde kommet langt med kommunikasjon. Spørre tidligere om han dater/treffer flere. Så gjøre det klinkende klart hva du forventer av en mann du skal fortsette å treffe. Føler du er urimelig her, for du har ikke hatt en slik samtale. Og folk tenker annerledes. Hadde du vært tydeligere på hva du trenger hadde du sluppet dette ved at: A) Du får vite at han skal fortsette å ligge med andre lenger, og du kan avslutte. B) Han hadde avsluttet sine andre relasjoner fordi han liker deg såpass godt. Anonymkode: 9e582...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #14 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 19.5.2023 den 1.10): Jeg hadde definitivt reagert som deg. Virke ikke som han har den respekten for deg du fortjene. menn i starten vil og vise seg fra sin beste side og det har ikke han gjort. Hvordan fant du det ut? Sa han det selv? verste er vel at han ikke anerkjenner dine følelser oppi dette. Skiller han sex og følelser… jeg hadde vært skeptisk…. Ta en skikkelig prat med han og vær ærlig hva du tenker. Så tar du det derifra ut ifra hva han svarer. Man har jo en indre moral og viktig den er lik. Anonymkode: 835aa...52b Jeg hadde og reagert likt. Det verste synes jeg er det at han mener du skal «get over it». Han ser med andre ord ikke hva han har gjort feil, det er den andre bekreftelsen på hvor ulik moral dere har, i tillegg til selve handlingen. Jeg er ellers litt usikker på hvor enig jeg er i siste innlegg vedrørende kommunikasjon. Hvis man må fortelle daten at man forventer at man ikke ligger eller dater flere samtidig, har dere da like verdier og moral? Personlig ville jeg ikke datet menn som dater eller ligger med andre samtidig. Jeg er og over 40. Anonymkode: 5b70e...898
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #15 Skrevet 20. mai 2023 Nei nei nei det hadde ikke vært aktuelt å fortsette med ham etter å fått høre han ligger med andre også. Bare det han sier at han har følelser for deg og at det liksom skal telle, når han ligger med andre på tross av det. Har man følelser for noen så LIGGER MAN IKKE MED ANDRE, hadde jeg sagt til ham. Herregud for en fjott. Ville overhodet IKKE hatt ham. Du må selvsagt gjøre som du vil. Anonymkode: 7e3b7...eb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå