Gå til innhold

Jack russell - oppdretter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vil anbefale en god oppdretter på jrt? Er klar over oversikten på nkk, men vil gjerne høre om noen har positiv erfaring med en oppdretter😄

Anonymkode: bb45e...033

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk rasegruppen sin side og ring valpeformidler. 

Det er flere gode oppdrettere i Norge som jeg kunne kjøpt av og det er flere jeg ville holdt meg unna.

For meg, så må jeg like typen de avler på og foreldrene (og slekta bakover) må ha et godt gemytt. Helsetester må også være i orden.

Hva slags pels ønsker du? Og hva slags energinivå ønsker du? Jeg syns det er flere daffe jrt der ute og det er ikke noe for meg, jeg vil ha de litt høyere på energi, uten at det bikker over i stress. 

Noen har mer jaktinstinkt enn andre, så det spiller også inn når du skal kontakte oppdrettere og hva du ønsker med en jrt. 

Anonymkode: e3320...290

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar👍🏼 Har vært i kontakt med flere oppdrettere og alle har såklart perfekte hunder😆 Ønsker stri pels men har skjønt det slik at det ikke alltid er mulig å se dette før valpen nesten er leveringsklar. Alle oppdrettere sier at de avler kun på godt temperament, men er det til å stole på?  De har en liten flokk med hierarki, men hvordan fungerer hundene alene? Vil det være bedre å kjøpe hos noen som ikke har kennel?

Anonymkode: bb45e...033

AnonymBruker
Skrevet

De fleste oppdretterne har hunder med godt gemytt, de beholder ikke de som ikke egner seg i flokk. 

Jeg har passet valper og voksne for forskjellige oppdrettere og alle de har tatt nytt miljø på strak arm. 

Når det gjelder pels, så vil nok ingen oppdrettere garantere noe som helst. Men, det er nok lettere å se om valpen får broken eller strihåret pels enn om den får glatthåret pels. Hvis man ser bakover på foreldredyrene, så kan må få en pekepinn på hva som dukker opp pelsmessig. 

Bare husk at en strihåret skal nappes og ikke barberes. Da ødelegges pelsen. Så det er viktig å venne til hunden å bli håndtert fra den kommer i hus.

Jeg ville ikke kjøpt hos noen som bare har et kull.  Jeg ville gått for en nkk registrert oppdretter. 

Anonymkode: e3320...290

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...