Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med en mann i et år nå. Jeg har siden vi ble sammen sett at han chatter mye med andre damer. I starten overså jeg det, fordi vi var så ferske i relasjonen. Jeg har hele tiden sagt til han at ærlighet og tillit er viktig for meg, pga utroskap i tidligere forhold. Jeg spurte han for noen måneder siden hvem disse damene er, jo venninner svarte han, men at det aldri hadde vært noe mer. I går kom det frem at den han chatter mest med har han ligget med før han traff meg, men at hun sa nei til noe mer. Jeg kjente sorgen traff meg, fordi han løy meg rett i ansiktet sist gang vi snakket om det. Det satt også langt inne for han å slette henne. Jeg har tatt han i sånne rare løgner flere ganger, selv om jeg har sagt til han at det er bedre at han bare forteller ting som de er. Er dette et veldig stort flagg, eller overanalyserer jeg det? han maser om barn og å kjøpe hus sammen, men føler liksom av og til han har et øye andre steder og :/

Anonymkode: 1c32c...12b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dette et et stort, rødt flagg.

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er dealbreaker for meg! Du overreagerer ikke! 

Anonymkode: faf92...b67

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvem har vel ikke hatt sex med kompisen sin… Han lyver jo ikke.. Det var ikke noe mellom dem🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 1d8d3...f6f

• Liker 1
Skrevet

Om det var snudd (jeg er mann), så er dette en dealbreaker. Hans fulle fokus bør være på deg. 

Jeg er generelt skeptisk til menn som søker masse damevenner, men det er kanskje en annen diskusjon 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Hvem har vel ikke hatt sex med kompisen sin… Han lyver jo ikke.. Det var ikke noe mellom dem🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 1d8d3...f6f

Jeg har ikke hatt sex med noen jeg anså som min kompis!

Anonymkode: 6d817...cd2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde han trivdes med at du satt å chatta med menn du hadde pult?

Og en du hadde sex med, men som du ikke fikk?

Anonymkode: edad5...9b0

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Slike løgner er ikke forenelig med et godt forhold.

Han liker å holde kontakten med hun som ikke ville ha ham (men han ville ha henne), og han holder kontakten med x antall andre damer. Og lyver til deg om sitt forhold til minst en av disse damene, ts.

Jeg kunne ikke stolt på denne mannen. Og en mann jeg ikke kan stole på, det er en mann jeg ikke er sammen med.

Har han gitt deg en forklaring på hvorfor han har løyet til deg?

Anonymkode: 09b03...3fe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slike løgner er ikke forenelig med et godt forhold.

Han liker å holde kontakten med hun som ikke ville ha ham (men han ville ha henne), og han holder kontakten med x antall andre damer. Og lyver til deg om sitt forhold til minst en av disse damene, ts.

Jeg kunne ikke stolt på denne mannen. Og en mann jeg ikke kan stole på, det er en mann jeg ikke er sammen med.

Har han gitt deg en forklaring på hvorfor han har løyet til deg?

Ts her. Han sier han løy fordi han var redd for at jeg ville avslutte det tidlig i forholdet, og at han nå føler seg mer trygg og komfortabel med å kunne fortelle. Men det er sårende at det stadig vekk kommer nye ting, og akkurat dette med de damene han chatter med, har jeg hatt en uggen følelse lenge på. Han slettet hun ene nå, men det satt langt inne for han. Det gjør vondt, men samtidig er han så sykt ivrig på at vi skal få barn asap, så blir litt miksede signaler for meg.

Skrevet (endret)

Det er normalt å ha venner av alle kjønn, og jeg ville ikke hatt en kjæreste som hadde venner av bare eget kjønn. For meg er det et rødt flagg. Da ser man ikke mennesker som mennesker, men som representanter for kjønnsorganet sitt, og det er for magert altså. Falske motsetninger. 
Det er ikke noe rart å være venn med folk man tidligere har hatt sex med heller, dersom kjemien har sluknet. Som han sa: Det har ikke vært noe mellom dem, ut over den episoden.

Jeg kan likevel skjønne uroen din dersom du opplever at han er unnvikende og snikete i omgang med disse chatvennene. Dersom det er venner i egentlig forstand så kan jo du også hilse på dem, skulle man tro. Vet du hvem de er så kan du legge dem til på fb og snap?

Han kan være tilbakeholden av to hovedgrunner som jeg ser
- han har dårlig samvittighet, og trenger litt nettchat for å krydre tilværelsen
- du er på tuppa og stresser ham så han ikke tør å være ærlig fordi det blir mye styr, uten grunn

Å vente med etablering og unger og denslags er klokt. Der det ikke er tillit er det ikke grunnlag for alvor.

Jeg ville ikke innlatt meg med noen som følte at de hadde noe med hvem jeg hadde som venner i sosiale medier, eller ville regulere om jeg la til eller sletta noen. Det er langt over strek.

Endret av Andro
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ts her. Han sier han løy fordi han var redd for at jeg ville avslutte det tidlig i forholdet, og at han nå føler seg mer trygg og komfortabel med å kunne fortelle. Men det er sårende at det stadig vekk kommer nye ting, og akkurat dette med de damene han chatter med, har jeg hatt en uggen følelse lenge på. Han slettet hun ene nå, men det satt langt inne for han. Det gjør vondt, men samtidig er han så sykt ivrig på at vi skal få barn asap, så blir litt miksede signaler for meg.

Hva skulle han ellers si? Opplevde det samme, angrer på at jeg ikke gikk med en gang.

Anonymkode: f083c...7ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Med andre ord forteller han deg at det egentlig er din feil at han følte han måtte lyve til deg.

Du sier at det stadig vekk kommer nye ting - da tenker jeg at dette er et mønster han har, han holder tilbake ting han vet du ikke vil akseptere. Det igjen betyr at han synes det er ok å manipulere deg, lyve til deg, slik at han kan beholde deg slik han vil.

Å få barn med denne mannen bør du definitivt IKKE få, for da blir du så bundet til ham (vil han trolig tro) at han nok blir enda "tryggere" på deg. Og da kan han gjøre hva han vil.

Denne mannen er full av røde flagg.

Dere har bare vært sammen i et år, og likevel er det så mye grums med denne mannen og måten han behandler deg på...

Stoler du på ham? Hvis ikke, avslutt forholdet, for når han har et mønster med å holde på slik, da kan ikke du endre ham.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2023 den 19.50):

Jeg har vært sammen med en mann i et år nå. Jeg har siden vi ble sammen sett at han chatter mye med andre damer. I starten overså jeg det, fordi vi var så ferske i relasjonen. Jeg har hele tiden sagt til han at ærlighet og tillit er viktig for meg, pga utroskap i tidligere forhold. Jeg spurte han for noen måneder siden hvem disse damene er, jo venninner svarte han, men at det aldri hadde vært noe mer. I går kom det frem at den han chatter mest med har han ligget med før han traff meg, men at hun sa nei til noe mer. Jeg kjente sorgen traff meg, fordi han løy meg rett i ansiktet sist gang vi snakket om det. Det satt også langt inne for han å slette henne. Jeg har tatt han i sånne rare løgner flere ganger, selv om jeg har sagt til han at det er bedre at han bare forteller ting som de er. Er dette et veldig stort flagg, eller overanalyserer jeg det? han maser om barn og å kjøpe hus sammen, men føler liksom av og til han har et øye andre steder og 😕

Nei du overanalyserer ikke. Eksen gjorde dette flere ganger. Så var han utro med en av disse jentene senere. 

Anonymkode: d4270...bdb

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...