Gå til innhold

Du brukte for sterke sminke farge! Mente mine foreldre..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker og eksperimentere litt med sminke, jeg sminkte meg sånt fordi jeg synes det var fint.

mor mente at hun og mine 2 søstre synes jeg sminkte meg for mye når det kom til øyenskygge og leppestift at det ikke ble fint og burde ha valgt andre farger og blabla..

bilde var en inspirasjon av hvordan jeg gjorde sminken min bare litt mer lysere blå en bildet.

med en blå kjole rosa kjole. 

Uff

D1D3F508-5DEA-44BB-BD12-B27DCD4CDA59.jpeg

Anonymkode: aeed7...3d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ønske jeg klarte å sminke meg sånn :P 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Okei.

Anonymkode: c175f...fa9

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Stå opp for deg selv, og si at du liker å eksperimentere med sminke? De liker nok ikke at du «skiller» deg ut fra mengden.

Anonymkode: fa559...3f3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

På sånt er det bare å svare 'ok' eller 'takk for innspill, jeg skjønner vi ikke har samme smak' eller 'jeg synes jeg er fin'. 

Jeg synes det er stilig med den type kraftig sminke når den er godt lagt og passer til antrekk, anledning og personlighet. Absolutt ikke min stil, men kult at det er din!

Anonymkode: b6ff5...d46

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På sånt er det bare å svare 'ok' eller 'takk for innspill, jeg skjønner vi ikke har samme smak' eller 'jeg synes jeg er fin'. 

Jeg synes det er stilig med den type kraftig sminke når den er godt lagt og passer til antrekk, anledning og personlighet. Absolutt ikke min stil, men kult at det er din!

Takk :) dette bildet er et veldig likt til hvordan min sminke så ut, jeg tenker greit at det ikke er alles stil men synes ble litt mye av hvordan måten de sa det på, at det var får mye og det ikke så fint ut, føles bare alt jeg tar på meg «ikke passer meg» i deres verden. At om de ikke liker det da er det ikke fint

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Stå opp for deg selv, og si at du liker å eksperimentere med sminke? De liker nok ikke at du «skiller» deg ut fra mengden.

Anonymkode: fa559...3f3

Nja kanskje det.

fikk kommentar som 

« åå du er nok den eneste tullingen som alle kommer til å se ekstra godt på!» 

ok tenkte jeg, men gidder ikke hele tiden å gå så basic med kjedeligt brun øyenskygge og leppestift som min mor synes er fint og passer meg

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sminke er veldig gøy å eksperimentere med. Bare svar at du spurte ikke om dems mening og at du liker å bruke sterke farger :)

Anonymkode: 35322...a3e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det bestemmer du selv. Ikke bry deg. Ingen i min familie bruker sminke og jeg synes det er litt trist at jeg aldri har lært å minke meg. Har sett på videoer på nettet men mangler evnen, så jeg lar være. Lakket neglene i en knallfarge her om dagen, og fikk høre av et familiemedlem, som hater neglelakk, at det var derfor jeg ble stoppet i sikkerhetskontrollen på flyplassen. "Du skremmer alle sånn som du ser ut." Følte meg fin jeg. Det er ikke noe morsomt når andre legger seg borti hvordan du vil pynte deg. 

Anonymkode: 26d23...cbc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, de færreste ser bra ut med blå øyenskygge. Og spørsmålet er om du klarer å blende det like godt som på de bildene, som også er redigert, eller om du overvurderer dine evner. Du ser jo at den sminken er gjort av en makeup artist, har du så gode makeup-skills? Er du så flink til å blende øyenskygge? Det er kjipt å si, men noen ganger mener ikke foreldre noe vondt med de kommentarene. De føler seg nødt til å si sannheten. Til slutt er det ditt valg hva du går med og hva du liker å ha på deg, men venner og familie er "forpliktet" til å si ifra når man ser rart ut. Jeg hadde satt stor pris på det.

Anonymkode: 7a9d3...12c

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Altså, de færreste ser bra ut med blå øyenskygge. Og spørsmålet er om du klarer å blende det like godt som på de bildene, som også er redigert, eller om du overvurderer dine evner. Du ser jo at den sminken er gjort av en makeup artist, har du så gode makeup-skills? Er du så flink til å blende øyenskygge? Det er kjipt å si, men noen ganger mener ikke foreldre noe vondt med de kommentarene. De føler seg nødt til å si sannheten. Til slutt er det ditt valg hva du går med og hva du liker å ha på deg, men venner og familie er "forpliktet" til å si ifra når man ser rart ut. Jeg hadde satt stor pris på det.

Nei jeg tar bare på masse øyenskygge og lar det flasse ned osv😂

ja så klart man blender, man trenger ikke å være proff for å blende øyenskygge og klare å lage det..

jeg pleier og bruke blå leppestift og blende og funker bedre en vanlig øyenskygge😂 men litt vanskelig og si om det var så dårlig at venninner og fremmed i 17 mai kommenterte på sminken min at de synes var så fin! Så litt vanskelig og si om det var gale eller ikke

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det ser pent ut når det er sminket sånn. Det får meg på tenke filmer fra 1960 - 1970 tallet. 

Anonymkode: 44aeb...17e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Takk :) dette bildet er et veldig likt til hvordan min sminke så ut, jeg tenker greit at det ikke er alles stil men synes ble litt mye av hvordan måten de sa det på, at det var får mye og det ikke så fint ut, føles bare alt jeg tar på meg «ikke passer meg» i deres verden. At om de ikke liker det da er det ikke fint

Egentlig høres det ut som familien din trenger å lære at om man ikke har noe fint å si kan man holde kjeft, og at man ikke trenger å si alt man mener.

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nja kanskje det.

fikk kommentar som 

« åå du er nok den eneste tullingen som alle kommer til å se ekstra godt på!» 

ok tenkte jeg, men gidder ikke hele tiden å gå så basic med kjedeligt brun øyenskygge og leppestift som min mor synes er fint og passer meg

Det er jo bare slemt sagt!

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Venner og familie kan godt si fra på en høflig måte at 'du var ikke helt heldig med blendingen der' eller 'jeg synes ikke blått er helt din farge', det er konstruktivt, hyggelig og forventet.

'Den sminken der er dritschtøgg' eller som TS fikk høre 'åå du er nok den eneste tullingen som alle kommer til å se ekstra godt på' er bare slemt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg liker og eksperimentere litt med sminke, jeg sminkte meg sånt fordi jeg synes det var fint.

mor mente at hun og mine 2 søstre synes jeg sminkte meg for mye når det kom til øyenskygge og leppestift at det ikke ble fint og burde ha valgt andre farger og blabla..

bilde var en inspirasjon av hvordan jeg gjorde sminken min bare litt mer lysere blå en bildet.

Uff

Men fikk du det til da? Eller så det ut som krigsmaling? Bilde?

Altså, om du ikke sminka deg fint med de fargene så pakka de det kanskje inn til deg. 

Hvis du er flink til å legge makeup så handler det om smakssak, og da må du jo få avgjøre seg hvordan du vil ha det.

AnonymBruker
Skrevet
Forundret.. skrev (20 minutter siden):

Men fikk du det til da? Eller så det ut som krigsmaling? Bilde?

Altså, om du ikke sminka deg fint med de fargene så pakka de det kanskje inn til deg. 

Hvis du er flink til å legge makeup så handler det om smakssak, og da må du jo få avgjøre seg hvordan du vil ha det.

Tipper at det var ikke «krigsmaling» vis til og med fremmed komplimnetre sminken min😂 så er nok bare ikke deres stil, min ene søster kunne aldri gått med rosa og blå øyenskygge det er for mye, Så da sier jo det seg selv 

• Liker 2
Skrevet

Veldig fint sminket da 🤩

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff

Din kropp ditt valg, om du synes det er pent så drit i andre

AnonymBruker
Skrevet

1. Det der er for mye sminke. 

2. Blå øyenskygge er ikke pent på noen. 

3. Du gjør akkurat som du vil. :) 

Anonymkode: 7fdab...2b7

• Liker 2
Skrevet

Ser ut som et fargekart for Jotun maling.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke ønsket å bli sett sammen med deg i sånn karneval-sminke på 17. mai. Totalt upassende og mangel på sosiale antenner. Hadde du på deg alveører eller fe-vinger også?

Kul sminke på fantasy-festival, premiere-festen til avatar eller noe sånt da.

Anonymkode: 723fd...ed1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...