AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #1 Skrevet 18. mai 2023 Haha dette høres sikkert utrolig teit ut 🤣Vi er rundt 35, mannen min har to barn fra før som bor hos oss 50/50. Når de er hos oss er det skole, kjøring til trening, lekser, fisk til middag, søndager med lek og tur ute osv. Altså et helt vanlig familieliv. Jeg klarer ikke helt å beskrive problemet mitt men jeg føler at vi ikke er «ordentlig» voksne, men heller er som et eller annet tenåringspar. Når vi har barnefri uke sover vi lenge (de dagene vi kan ha hjemmekontor), noen ganger kl 2330 på en tirsdag finner vi ut at vi har lyst på godteri så vi kjører til bensinstasjonen og kjøper smågodt og ligger i senga til kl 02 og ser på film. Vi begynner å lage pizza på en onsdag kl 22 når vi ser at naboene går og legger seg. Vi gjør ellers alt sammen, kjører til og fra jobb sammen, skriver ukeshandel sammen, handler sammen, ser på de samme seriene, trener sammen, legger oss sammen, står opp sammen på natta for å spise brødskiver (😅). Jo, også nå på 17. Mai. Da måtte vi montere enn flaggholder til å ha på verandaen, da gjorde vi dette i felleskap og var kjempefornøyde med oss selv etterpå og følte oss veldig voksne 😂 Føler vel at dette er noe andre bare gjør uten å tenke så mye over det..? Jeg vet ikke hva «problemet» mitt er, men jeg føler at vi er i en slags rar symbiose hvor vi ikke oppfører oss som andre voksne. Vi gjør selvfølgelig det utad, men vi gjør så mye «rart» som jeg ikke kan se for meg at andre vennepar eller naboer gjør. Føler at andre «voksne» lever fornuftige liv og også kanskje har litt mer separate liv, mens vi gjør absolutt alt sammen. Ga dette innlegget noe mening i det hele tatt? 🫣 Anonymkode: e0d24...6cf 5 14 9
Kratt_ Skrevet 18. mai 2023 #2 Skrevet 18. mai 2023 Så lenge dere trives med å ha det sånn så ser jeg ikke problemet 😊 Høres veldig fint ut egentlig! 25 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #3 Skrevet 18. mai 2023 Kjenner mange voksne som er som dere. Dere er faktisk voksne! Anonymkode: 927fd...ad0 9
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #4 Skrevet 18. mai 2023 Høres heeeelt perfekt ut 🤩 Anonymkode: ee1d8...8cf 6
Gjest Chicchi Skrevet 18. mai 2023 #5 Skrevet 18. mai 2023 Sånn levde jeg og mannen min før vi fikk barn, og jeg savner det hver dag 😅 jeg er i midten av 30-årene, han er over 40. Nå har vi en ettåring som tvinger oss opp klokken 06, men jeg håper virkelig at når hun blir større at vi kan bli sånn igjen. you do you ❤️
Friluftsmann70 Skrevet 18. mai 2023 #6 Skrevet 18. mai 2023 Høres ut som dere to har det bra. Da er alt vel. Men husk på helsa,tren og spis litt mer sunt😃 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #7 Skrevet 18. mai 2023 Alle voksne leker voksne. Innerst inne er vi bare oss selv, som vi alltid har vært. Bare med mer ansvar. Anonymkode: 33133...e88 26 1 12
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #8 Skrevet 18. mai 2023 Jeg føler det sånn fortsatt, lurer på når den voksne følelsen skal slå inn... ( K50) Anonymkode: e6c5a...7ca 7 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #9 Skrevet 18. mai 2023 Okei, tusen takk for svar 😂❤️❤️ Nå ble jeg faktisk veldig betrygget 🫣 Anonymkode: e0d24...6cf 3 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #10 Skrevet 18. mai 2023 Hvis ikke dere er voksne er ikke 80% av myndige nordmenn det heller. De fleste er fornøyd hvis de har halvveis kontroll på økonomi, jobb og forhold Anonymkode: a7703...089 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #11 Skrevet 18. mai 2023 Ja, og vi er 42/44 😂😆 Anonymkode: 1046c...69a
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #12 Skrevet 18. mai 2023 Når dere har 50/50 blir det naturlig nok mer delt mellom klassisk forelder-tid og friere tid. Ikke noe rart i det. Jeg har ikke unger en gang, og lager gjerne middag først kl 22 om jeg er ferdig jobb 21. Og bestemmer jo selv om jeg vil se film til langt på natt. Ikke så sunt da men men Anonymkode: 1ed3f...be9 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #13 Skrevet 18. mai 2023 Jeg og flere jeg kjenner (med flere barn) føler også at de bare later som om de er voksne 😂 Anonymkode: 19bbf...ee2 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #14 Skrevet 18. mai 2023 Ingen av oss har lyst til å være voksne og ansvarsfulle, vi bare gjør det fordi vi må 😂 Anonymkode: 6a5e9...1cd 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #15 Skrevet 18. mai 2023 Jeg er 42, mellomleder, gift og har tre tenåringsbarn. Inni meg er jeg 5-17 år. Anonymkode: a9654...e43 12 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #16 Skrevet 18. mai 2023 Tror ikke dere har blitt gamle nok til å forstå det men dere må bare leve livet og droppe disse tankene. Må være litt "sprø og galne" innemellom vetdu 😉Dette er ikke noe som går ut over barna uansett høres det ur som. Det høres ut som dere er et superpar og har det veldig godt sammen, verdsett det. Anonymkode: f250a...8ac 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #18 Skrevet 18. mai 2023 Vi er 43 og 44 og føler akkurat det samme som deg 😅 Vi har ikke barn da, men vi kan bli helt megastolte over oss selv bare vi pusser utetrappa og oljer den på nytt 🙈 sånne superenkle ting i forhold til hva vi ser naboene gjør som bygger ting selv og pusser opp i storskala uten hjelp Om vi har lyst til å sitte på hver sin pc og game hele dagen så gjør vi det, kan også få akutt lyst på smågodt en torsdagkveld og kose oss i senga, eller ha date i bilen hvor vi hører på musikk og spiller pokemon. Vi gjør jo voksne ting også, det må man jo, men man få få lov å være skikkelig «barnslige» også Anonymkode: 60cfa...79b 6 2 3
Blåpille Skrevet 18. mai 2023 #19 Skrevet 18. mai 2023 Greia er at dere ikke har barn fulltid, og regner med de er over småbarnsfasen. Dere har ofte friheten, og viktigere, overskuddet til å gjøre slikt. Etter jeg fikk barn får jeg panikk når klokken bikker tid, må sørge for å ha nok søvn 😅 de våkner jo grytidlig, og det går jo i ett. Ikke rart mange parforhold går dukken i denne perioden. Men selv da jeg levde noe tilsvarende deres livsstil satte jeg mer pris på å være voksen, slik at jeg kunne gjøre slik jeg selv vil 😅 savner det, ass... 3 1
Blåpille Skrevet 18. mai 2023 #20 Skrevet 18. mai 2023 Blåpille skrev (Akkurat nå): Greia er at dere ikke har barn fulltid, og regner med de er over verste småbarnsfasen. Dere har da mest sannsynlig ofte friheten, og viktigere, overskuddet til å gjøre slikt. Etter jeg fikk barn får jeg panikk når klokken bikker tid, må sørge for å ha nok søvn 😅 de våkner jo grytidlig, og det går jo i ett. Ikke rart mange parforhold går dukken i denne perioden. Men selv da jeg levde noe tilsvarende deres livsstil satte jeg mer pris på å være voksen, slik at jeg kunne gjøre slik jeg selv vil 😅 savner det, ass...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå