Arwen Skrevet 7. januar 2006 #1 Skrevet 7. januar 2006 Vi har kjøpt oss hus, og jeg synes at enhver huseier med respekt for seg selv skal ha katt Var å tittet på det kullet jeg skal velge katten min fra i stad, og jeg vil ha to av de! Klarer ikke velge mellom dem. Jeg mener selv at forskjellen på en og to katter kun går på økonomi, men klarer ikke argumentere for hvorfor vi bør få to stykker Trenger hjelp. Hvordan skal jeg overbevise min mann (som ikke er kattemenneske) om at vi trenger to katter?
Gjest vimse Skrevet 7. januar 2006 #2 Skrevet 7. januar 2006 Så kattene kan få selskap i hverandre når dere er på vift
Catus Skrevet 7. januar 2006 #3 Skrevet 7. januar 2006 Dere slipper å sloss om å få kose med katten. Med to stk har dere en hver å kose med! Du sier at mannen ikke er et kattemenneske. Men bare vent; det tar nok ikke lange tida før mannen din er det han også Ellers er det ikke så mye mer jobb med to katter enn med en nei. Vi har to puser selv, og det eneste som skiller må være økonomi (dobbelt opp av mat og sand, doble regninger hos dyrlegen ol). Dessuten må man tømme kattedoen litt oftere.. Men det som også skiller er at det blir dobbel kos og dobbel glede! Og det er jo det beste av alt! Ellers er det som Vimselims sier helt riktig. Vi ser selv hvor mye glede kattene bringer hverandre. Tror de lett ville kjedet seg dersom de var alene hjemme uten hverandre. Kunne aldri hatt bare en katt igjen, etter opplevelsen med å ha to nå.
Gjest Varg-Menja Skrevet 7. januar 2006 #4 Skrevet 7. januar 2006 (endret) Siden han ikke er kattemenneske argumenterer du med at det er mye mere lettvindt å ha to kattunger enn en, for da kan de leke med hverandre. En kattunge alene blir mye mere innpåsliten og masete på dere, også når dere ikke har tid. Jeg har en halvvoksen kattunge nå, sist gang hadde jeg to samtidig, og det er mye mere jobb med bare en på oppmerksomhetsfronten, selv om jeg har voksne katter i tillegg, som også avlaster litt. Tre stykker samtidig derimot blir en hel flokk, og er mye mere igjen, så jeg anbefaler bare to. Endret 7. januar 2006 av Varg-Menja
Potetoline Skrevet 7. januar 2006 #5 Skrevet 7. januar 2006 Dere er bare nødt til å ta to! Vi har to små jenter og de skulle få en kattunge. Jammen kom vi ikke hjem igjen med to, gitt. Delvis fordi de var sterkt knyttet til hverandre fra før og fordi at den siste kom til å bli avlivet. Men de har veldig mye selskap av herandre og man merker tydelig at de er brødre og holder sammen. Driver ikke og stikker av for å finne lekekamerater etc. Har hatt bare en katt før, og det er tilnærmet lik ingenting mas med to stk. Lykke til med overtalelsen!
Trampe Skrevet 7. januar 2006 #7 Skrevet 7. januar 2006 Eller vis han denne Jeg var i samme situasjon som deg for noen måneder siden. Jeg ville ha to katter, han ville ha ei. Han skjønte ihvertfall argumentene mine da han leste denne tråden. Hvorfor vi endte opp med kanin igjen er jeg ikke helt sikker på... :klø:
Minnie27 Skrevet 7. januar 2006 #8 Skrevet 7. januar 2006 Vi har 2 katter og det er egentlig ikke så stor forskjell på å ha en eller to. Det merkes kanskje når man har to sultne og mjauende katter som venter på en når man kommer hjem fra jobb, men det er egentlig bare kos... Dessverre har de ikke så stor glede av hverandre. det er mor og sønn, og mor kan dessverre ikke fordra sin sønn.... Håper det går over da...
Arwen Skrevet 7. januar 2006 Forfatter #9 Skrevet 7. januar 2006 Mannen er overtalt, linket til denne tråden i en mail jeg Takk skal dere ha!
Gjest Catwoman Skrevet 7. januar 2006 #10 Skrevet 7. januar 2006 Du sier at mannen ikke er et kattemenneske. Men bare vent; det tar nok ikke lange tida før mannen din er det han også Jepp. Snakker av egen erfaring. Min samboer var ikke noe kattemenneske (trodde han ihvertfall) før pusen min og jeg flyttet inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå