AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #1 Skrevet 18. mai 2023 Har invitert en gruppe folk til en tilstelning hos meg, men opplever at 75% ikke gidder å svare på facebook-eventet eller tar «kanskje». Jeg sitter jo da igjen med følelsen av at de vil vente og se om et bedre tilbud dukker opp, også svare rett før dersom de ikke finner noe bedre. Er det noe jeg ikke har fått med meg? Er det frekt av meg å bruke facebook til eventer, burde jeg sendt en personlig melding til hver og invitert dem i stedet? 🤔 Er dette vanlig eller er det bare jeg som ikke er godt nok likt? Anonymkode: f8aa4...277 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #2 Skrevet 18. mai 2023 Facebook event er veldig uformellt, send heller en melding om du ønsker å planlegge ut fra konkrete svar. Jeg er den som alltid trykker "kanskje" på events, hovedsakelig fordi jeg har så mye angst at jeg ikke vet før dagen kommer om jeg klarer å gå eller ikke. Syns det er enda værre å si at jeg kommer for så å måtte være den som alltid avlyser i siste liten Anonymkode: 04c6d...ee3 5 2
c_buk Skrevet 18. mai 2023 #3 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har invitert en gruppe folk til en tilstelning hos meg, men opplever at 75% ikke gidder å svare på facebook-eventet eller tar «kanskje». Jeg sitter jo da igjen med følelsen av at de vil vente og se om et bedre tilbud dukker opp, også svare rett før dersom de ikke finner noe bedre. Er det noe jeg ikke har fått med meg? Er det frekt av meg å bruke facebook til eventer, burde jeg sendt en personlig melding til hver og invitert dem i stedet? 🤔 Er dette vanlig eller er det bare jeg som ikke er godt nok likt? Anonymkode: f8aa4...277 Dessverre helt vanlig. Facebookarrangement er enkelt fir arrangøren å sette opp, men dessverre er folk ofte dårlig til å følge opp svar/status (meg selv inkludert). Jeg er rett og slett ikke veldig mye på Facebook. Jeg pleier alltid å planlegge slikt over messenger. Hadde fulgt opp arrangementet med en kort melding.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #4 Skrevet 18. mai 2023 Jwg avventer og ser hvem som skal først. Er det en gjeng jeg kan ha det gøy med, eller blir det kjedelig? Jeg hadde planer om å foreslå å arrangere overraskelsesfest for ei nær venninne, så kom jeg på at jeg egentlig ikke liker hennes venninner så godt, så da droppet jeg hele opplegget. Anonymkode: 57ead...c48
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #5 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jwg avventer og ser hvem som skal først. Er det en gjeng jeg kan ha det gøy med, eller blir det kjedelig? Jeg hadde planer om å foreslå å arrangere overraskelsesfest for ei nær venninne, så kom jeg på at jeg egentlig ikke liker hennes venninner så godt, så da droppet jeg hele opplegget. Anonymkode: 57ead...c48 Hva slags type folk synes du er moro da? Anonymkode: f8aa4...277
Daria Skrevet 18. mai 2023 #6 Skrevet 18. mai 2023 Det kommer jo litt an på hva du inviterer til og hvor langt fram i tid - jo mer uformelt det er, jo mindre viktig føles det å gi et endelig svar, og jo lenger fram i tid det er, jo større er sjansen for at man faktisk ikke vet. Generelt tror jeg nok mange opplever en fb-invitasjon som mindre forpliktende - det brukes så mye til større, offentlige arrangementer hvor det å melde seg på egentlig bare er å vise interesse, så man tenker ikke over at d et er annerledes når det handler om mindre, private ting. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #7 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva slags type folk synes du er moro da? Anonymkode: f8aa4...277 Det er jo du som kjenner dine egne best tenker nå jeg Men enig med folk, om du inviterer til noe lite og privat, send på messenger. Anonymkode: e198a...318
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #8 Skrevet 18. mai 2023 Jeg svarer altid kanskje på sånne jobb-greier, som egentlig er et nei. Da slipper en mas. Anonymkode: f573e...272 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #9 Skrevet 18. mai 2023 Jeg svarer ofte kanskje. Det er som oftest fordi det ikke finnes noe alternativ som heter bare "interessert". Så for å få varslinger om eventet, så står jeg påmeldt. Jeg ser ofte at arrangøren spør: kan dere som står på kanskje bestemme dere innen x dato for om dere blir med. Da får man et nytt estimat for for mange som har tenkt seg på aktiviteten. Så du er nok nødt til å spørre to ganger. Anonymkode: 59676...e16
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #10 Skrevet 18. mai 2023 Daria skrev (37 minutter siden): Det kommer jo litt an på hva du inviterer til og hvor langt fram i tid - jo mer uformelt det er, jo mindre viktig føles det å gi et endelig svar, og jo lenger fram i tid det er, jo større er sjansen for at man faktisk ikke vet. Generelt tror jeg nok mange opplever en fb-invitasjon som mindre forpliktende - det brukes så mye til større, offentlige arrangementer hvor det å melde seg på egentlig bare er å vise interesse, så man tenker ikke over at d et er annerledes når det handler om mindre, private ting. Det jeg har invitert til er en hagefest. ca. 50 inviterte. Jeg legger jo en del planlegging og arbeid ned i denne festen så synes det er trist at så få vil komme (10 stk). Tar det litt personlig egentlig og sitter og ransaker meg selv for hva som er feil. Anonymkode: f8aa4...277
Daria Skrevet 18. mai 2023 #11 Skrevet 18. mai 2023 50 inviterte er såpass stort at det er lett å tenke at "det er ikke så viktig om jeg gir klar beskjed - en fra eller til betyr ikke så mye". Spesifiser en svarfrist, gjerne med begrunnelse (innkjøp av mat el.l.). Det handler nok også litt om at vi i mye større grad enn før er vant til umiddelbar kommunikasjon og løse avtaler - før avtalte man tid og sted, nå ringes man når man er underveis. Ta det ikke så personlig, det handler ikke om deg.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #12 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det jeg har invitert til er en hagefest. ca. 50 inviterte. Jeg legger jo en del planlegging og arbeid ned i denne festen så synes det er trist at så få vil komme (10 stk). Tar det litt personlig egentlig og sitter og ransaker meg selv for hva som er feil. Anonymkode: f8aa4...277 Jeg kan bare svare ut fra egen erfaring. Jeg har en venninne som tidvis inviterer til slike «store lag», det være seg på nyttårsaften, 17. mai, sommerfest etc. jeg svarer kanskje noen ganger og nei noen ganger. Har dog sjelden intensjon om å møte opp. Har møtt opp en gang - aldri mer. Kunne sikkert bare svart nei alle gangene. I mitt tilfelle er det fordi hun har rett og slett altfor mange søppelvenner som jeg har ingen felles referansepunkt med. Og hver eneste fest ender opp med drama (rapport fra en felles venninne som ofte er med) i form av slåsskamp, sjalusi-drama, hyling og skriking. Og dette er folk i 40/50-årene. Det gidder jeg faktisk ikke. Så skal det sies at jeg foretrekker små sammenkomster med folk som er meg nær. Anonymkode: 6057d...800
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #13 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det jeg har invitert til er en hagefest. ca. 50 inviterte. Jeg legger jo en del planlegging og arbeid ned i denne festen så synes det er trist at så få vil komme (10 stk). Tar det litt personlig egentlig og sitter og ransaker meg selv for hva som er feil. Anonymkode: f8aa4...277 Jeg tror dette er helt normalt utfall av en invitasjon på face . Jeg synes det er flott at 50 vurderte å komme. At det kom 10 er jo bare hyggelig. Noen opplever at det bare kommer fem. Anonymkode: 59676...e16
Mezzosoprena Skrevet 18. mai 2023 #14 Skrevet 18. mai 2023 Man inviterer direkte, tenker jeg - et Facebook-arrangement virker useriøst. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #15 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Facebook event er veldig uformellt, send heller en melding om du ønsker å planlegge ut fra konkrete svar. Jeg er den som alltid trykker "kanskje" på events, hovedsakelig fordi jeg har så mye angst at jeg ikke vet før dagen kommer om jeg klarer å gå eller ikke. Syns det er enda værre å si at jeg kommer for så å måtte være den som alltid avlyser i siste liten Anonymkode: 04c6d...ee3 Den "jeg kan ikke komme allikevel" -dørstokkmila er stor 🥺 da er det enklere å si kanskje og håpe på en god dag når dagen kommer. Anonymkode: b7907...8e2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #16 Skrevet 18. mai 2023 Hva er grunnen til at du ikke heller inviterer personlig de menneskene du ønsker å ha med på selskapet? Anonymkode: 34008...305 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå