Gå til innhold

Har menn forskjellige preferanser på damas høyde?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller har de aller fleste menn den samme høyde-preferansen på damer? 

(Kan dette forklare at enkelte damer sliter litt mer enn andre med å få kjæreste, om de så er aldri så pene og slanke? Kan de rett og slett være «for høye» med en høyde på 170 cm+ eller høyere? 🤔)  

Anonymkode: d7bc9...291

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 173. Har aldri datet en mann noensinne som ikke har hatt annet enn positivt å si om høyden min. Men nå har jeg bare datet menn over 180

Anonymkode: c5c23...7bb

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig har ikke alle den samme høydepreferansen. Som med alle andre preferanser varierer det veldig.

Min oppfatning er at pene, slanke og hyggelige/søte damer får seg kjæreste uansett om de vil, uavhengig av høyde.

Anonymkode: 4308d...2e4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg finner det avtennende når jeg føler kvinner tar mer plass en meg, dette gjelder både høyde og benbygning. Kunne aldri blitt sammen med ei som overskrider denne følelsen.

Anonymkode: e34e8...727

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker best damer som er høyere enn 174. Er selv 186.

Hun laveste jeg var sammen med var den som følte størst behov for å hevde seg. På alle arenaer. Tror det gjelder de fleste lave kvinner. 

Samboer er 178, slank, lange slanke ben. 

Anonymkode: f9e97...34c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er 168cm og tynn og fått høre fra tre menn at de vil ha lavere dame, to av de tre var lave selv (under 175) 

Jeg forbinder det med toxic masculinity og at de føler at de må være større enn damen, makt etc og er for usikre på seg selv som ikke tåler en høy dame siden de føler seg demaskulinisert av det. 

Men jeg må også innrømme at selvom en like høy mann som meg ikke er noe dealbreaker, så sliter jeg med å gå i høyhelte sko med han pga nettopp det at jeg blir redd for at han skal føle seg liten og mindre macho når jeg blir høyere enn han. 

Anonymkode: 57613...299

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er andre ting enn høyden som er problemet om en kvinne på 170 ikke får seg kjæreste.

Anonymkode: ae636...675

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg finner det avtennende når jeg føler kvinner tar mer plass en meg, dette gjelder både høyde og benbygning. Kunne aldri blitt sammen med ei som overskrider denne følelsen.

Anonymkode: e34e8...727

Klarer du selv å se hvor giftig maskulinitet og kvinneundertrykkende holdning det er? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Klarer du selv å se hvor giftig maskulinitet og kvinneundertrykkende holdning det er? 

Jeg er ikke enig i det. det er lov å ha preferanser. Å behandle folk dårlig derimot er ikke greit etter min mening.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er høy kvinne, 175. Aldri hatt noe problem med dating eller få kjæreste.

Er nok store subjektive preferanser men for min del er det overraskende både lavere menn og høye menn som liker høyden min…

Anonymkode: d6164...66e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Som sagt, trolig andre ting enn høyden din som gjør det vanskelig å få seg kjæreste. :fnise::bond:

Anonymkode: ae636...675

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kan de rett og slett være «for høye» med en høyde på 170 cm+ eller høyere? 🤔)  

Anonymkode: d7bc9...291

For meg personlig så er 170 litt for høyt.

Det er ikke noe jeg har bestemt, men opplever at jeg ikke tiltrekkes/ikke opplever fysisk attraksjon mot kvinner som har den størrelsen.

Jeg tiltrekkes av mer «petit» kvinner. 155-165 ish.

Anonymkode: 11152...1bf

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det virker som de fleste menn ikke bryr seg om høyden på dama i det hele tatt. Andre veien derimot 😂

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (10 minutter siden):

Jeg er ikke enig i det. det er lov å ha preferanser. Å behandle folk dårlig derimot er ikke greit etter min mening.

Er litt fascinerende. En tråd som handler om preferanse på høyde. Så blir man skjelt ut og påsatt merkelapper fordi man har en preferanse… 100% kvinneguiden😂

• Liker 3
Skrevet

Jeg har alltid stusset over den biologiske biten. At det er rart at menn ikke naturlig velger de høyeste kvinnene for å få høye, sterke barn, men ofte synes det er viktigere å føle at de er store nok til å kunne beskytte henne. Jeg er selv 168. Så høyde er ikke en greie for meg. Jeg har vært sammen med menn på 170-ish oh 2 meter. Det jeg ikke bruker tid på er folk som har sett en youtubevideo og tror det er en faktakilde. Jeg kan bruke 10 minutter, men jeg spør ikke: Fortell om ditt treningsregime eller hva har du spist i dag?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle damer over 165cm er et øyeblikkelig nei. Damer skal være små, ikke gigantiske beist.

Anonymkode: f21f4...60e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle damer over 165cm er et øyeblikkelig nei. Damer skal være små, ikke gigantiske beist.

Og menn under 1,85 er små hobbiter.

Anonymkode: 0d9b1...2e7

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er litt fascinerende. En tråd som handler om preferanse på høyde. Så blir man skjelt ut og påsatt merkelapper fordi man har en preferanse… 100% kvinneguiden😂

Ja det er helt krise. Jeg aner ikke hvor folk har det fra. Man må tåle å bli avvist, men man trenger ikke være dust.

Endret av Helene1982
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er høy selv, så slipper å forholde meg til damer som er høyere enn meg. Utover det bryr jeg meg ikke om høyde overhode.

Anonymkode: 2c35b...08e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja vel. Hva tenker du om måten du snakker om andre mennesker på. Jeg er så lei…

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...